Gå til innhold

Drikker jeg for mye?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når jeg først er på fester og drikker alkohol så klarer jeg ikke å stoppe. Bare drikker over alt jeg kommer over, hvis jeg går tom så får jeg en rar følelse, nærmest et sug og jeg må ha noe. Dagen etterpå så føler ejg meg også på en måte deprimert. Vanligvis så klarer jeg å kontrollere det, men noen ganger så drikkert jeg ALT for mye. Drikker rett og slett til jeg blir sanseløs og får backout. Skjedde nå i helgen bare. Drikker også mye mer enn alle andre jeg kjenner. Hvis jeg ikke tar feil så har jeg mange grandonkler og grandtanter som er/var alkoholikere.

Anonym poster: dc428fe623712050d550c9db52f928e4

Videoannonse
Annonse
Gjest tarandus
Skrevet

Når du stopper opp og stiller det spørsmålet, så mener jeg svaret er ja.

• Liker 1
Skrevet

Alkoholisme er arvbart, og siden du har litt lite kontroll med drikkingen som det er ville jeg vurdert å bli avholds om jeg var deg. Alkoholisme er ikke en sti du vil ned i livet, har selv sett folk forsvinne ned i flaska på nært hold, og det er ikke noe morsomt for hverken den det gjelder eller dem rundt:(

Anonym poster: 9a408accb22581d6ed933b4b46c788ba

Skrevet

Når du stopper opp og stiller det spørsmålet, så mener jeg svaret er ja.

Hva mener du? :)

Alkoholisme er arvbart, og siden du har litt lite kontroll med drikkingen som det er ville jeg vurdert å bli avholds om jeg var deg. Alkoholisme er ikke en sti du vil ned i livet, har selv sett folk forsvinne ned i flaska på nært hold, og det er ikke noe morsomt for hverken den det gjelder eller dem rundt:(

Anonym poster: 9a408accb22581d6ed933b4b46c788ba

Ja prøvde å bli avholds en gang faktisk. Funka ikke så bra etter som dagen etterpå klarte jeg ikke å motstå fristelsen og drakk en flaske med vodka. Har også prøvd å "regulert" meg noe gangr, ved å kun drikke 3 halvlitere, har endt opp med at jeg da drakk en sixpack pluss sprit og mye annet. Ja har hørt at det er arvbart, jeg er nok ikke en alkoholiker, men lurer bare på om jeg drikker altfor mye.

For å være ærlig så vet jeg ikke om jeg kan holde meg ved å ikke drikke. Kan jo ikke å på fester, men da vil jeg ikke være sosial, og hvis jeg prøver å regulere meg, så vil jeg uansett til slutt ønske å få mer.

Skrevet

Hva mener du? :)

Ja prøvde å bli avholds en gang faktisk. Funka ikke så bra etter som dagen etterpå klarte jeg ikke å motstå fristelsen og drakk en flaske med vodka. Har også prøvd å "regulert" meg noe gangr, ved å kun drikke 3 halvlitere, har endt opp med at jeg da drakk en sixpack pluss sprit og mye annet. Ja har hørt at det er arvbart, jeg er nok ikke en alkoholiker, men lurer bare på om jeg drikker altfor mye.

For å være ærlig så vet jeg ikke om jeg kan holde meg ved å ikke drikke. Kan jo ikke å på fester, men da vil jeg ikke være sosial, og hvis jeg prøver å regulere meg, så vil jeg uansett til slutt ønske å få mer.

Setningen jeg har markert synes jeg var litt bekymringsfull. Men spørsmålet er jo også hvor gammel du er Det kan være vanlig å drikke mer enn hva som er fornuftig i en kort periode når man fester som verst. Problemet er de som ikke klarer å vokse av seg festingen, og tar den tunge drikkingen med seg videre langt inn i tredveårene.

• Liker 1
Skrevet

jeg vil si at du har et alkohol problem. Det er mange som har det. Dersom du ikke klarer å stoppe når du først begynner å drikke så ville jeg kuttet det ut, dersom du ikke klarer det, ja da har du et problem å må få hjelp. Det er forskjell på å "drite" seg ut innimellom og bli for full (de fleste har nok fått blackouts) og å bli for full hver gang du tar deg noe å drikke.

• Liker 2
Skrevet

Setningen jeg har markert synes jeg var litt bekymringsfull. Men spørsmålet er jo også hvor gammel du er Det kan være vanlig å drikke mer enn hva som er fornuftig i en kort periode når man fester som verst. Problemet er de som ikke klarer å vokse av seg festingen, og tar den tunge drikkingen med seg videre langt inn i tredveårene.

17, ikke så gammel med andre ord. Tenkte selv at det bare var fest drikking, men kanskje at det kan utvikle seg til å bli noe verre. Alle andre jeg kjenner klarer å kontrollere seg -eller jeg tror da det-, men jeg har på en måte ikke sperrer når jeg drikker. Bare fortsetter og konsumerer alt jeg kommer over. Var også en som mente at jeg drakk for mye for fort, og sa at jeg måtte vente minst 20min mellom hvert vinglass.

Skrevet

Jeg synes det er bra at du er obs på dette allerede. Et godt tips er å drikke et glass vann mellom hvert glass alkohol. Eventuelt drikke jevnt og trutt frem til midnatt, og så stoppe der.

Hvis du faktisk ikke klarer å stoppe, og sliter med å la være å drikke en helg eller to, så vil jeg si at du har et alkoholproblem. Og det før du en gang er gammel nok til å ha lov til å drikke. Så jeg synes det er bra at du tar dette på alvor allerede nå.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er bra at du er obs på dette allerede. Et godt tips er å drikke et glass vann mellom hvert glass alkohol. Eventuelt drikke jevnt og trutt frem til midnatt, og så stoppe der.

Hvis du faktisk ikke klarer å stoppe, og sliter med å la være å drikke en helg eller to, så vil jeg si at du har et alkoholproblem. Og det før du en gang er gammel nok til å ha lov til å drikke. Så jeg synes det er bra at du tar dette på alvor allerede nå.

Takk for tipset, det med vannet høres jo smart ut og burde jo gjøre det. Jeg kan jo prøve å slutte å drikke og dra på fester for å se hvordan det utarter seg. Hvis det går greit så kan jeg jo prøve å bare ikke drikke så mye?

Skrevet (endret)

du må hente frem all den viljestyrken du har og enda litt til for å snu dette , for fortsetter du som du gjør nå er du heltidsalkoholiker om ikke mange år

be om hjelp fra kameratene dine så de hjelper deg å passe på at mellom hvert glass med alkohol så drikker du ca en halvliter med vann ,

flott at du tar tak i det allerde nå

redigering: vannet gjør det lettere for leveren å bearbeide alkoholen som er en gift for kroppen , med alkohol i kroppen settes alle andre oppgaver på vent for leveren som må jobbe på høygir til alkoholen er ute av kroppen , og med vann mellom hvert glass med alkohol så får du ikke i deg så mye giftstoffer

Endret av muttra
Skrevet

Får vel bare bite i det sure eple og ikke drikke. Er bare redd for at jeg da kommer til å kjede meg og at andre vil se på meg som en "kjiping". Men kanskje det bare er en feil innstilling fra min side, hvis jeg tenker at jeg ikke kan ha det morsomt hvis jeg ikke drikker så er jeg dømt til å ha det kjedelig.

Skrevet

Får vel bare bite i det sure eple og ikke drikke. Er bare redd for at jeg da kommer til å kjede meg og at andre vil se på meg som en "kjiping". Men kanskje det bare er en feil innstilling fra min side, hvis jeg tenker at jeg ikke kan ha det morsomt hvis jeg ikke drikker så er jeg dømt til å ha det kjedelig.

Skrevet

Drikker jeg for mye?

noen ganger så drikkert jeg ALT for mye.

eh? sier seg selv.

Anonym poster: 7b749a63376d44079c31f5cc18efe46f

Skrevet

eh? sier seg selv.

Anonym poster: 7b749a63376d44079c31f5cc18efe46f

Tenker på et generelt nivå. Altså gjennomsnittlig. For eksempel (dårlig et vel og merke) selv om man spiser alt for mye dritt/sukker en dag så betyr det ikke t man ellers har et dårlig kosthold og spiser for mye sukker ettersom at man vanligvis spiser mat som havregrøt, tunfisk, laks, grønnsaker, fullkornsris og kylling.

Skrevet

har med innstilligen din å gjøre ja , du kan ha mye moro og samtidig være edru

er du ærlig med kameratene dine og sier at du vet at det er noen alkoholikere i slekten og at det kan vere arvelig , og du har sett at du drikker mer enn de , så vil det nok bli forstått at du ønsker å ikke drikke , og de som ikke respekterer det er ikke venner du ønsker å beholde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...