AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #1 Skrevet 1. september 2012 Kan dere anbefale en god psykolog i Bergen sentrum? Privat, da jeg ikke har tid til å få henvisning og vente i kø. Har dere erfaring med Psykologene Marianne Kvale & Olav Stavsholt? De dukket opp da jeg googlet. Det dreier seg om seksuell mishandling over flere år i barndommen. Av pappa. Har prøvd å late som det ikke skjedde, men begynner å skjønne at jeg må bearbeide det. Har aldri pratet om det med noen før, og gruer meg ekstremt til det. Så hvis dere vet om en psykolog som er god på dette feltet, så tips meg gjerne om hvem Tror kanskje det er best å prate med en kvinne? Eller hva tenker dere? Vet ikke om jeg klarer å snakke om det, men kan gi det et forsøk Anonym poster: 8362a9ac3472e974dd88fc10051a094b
AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #2 Skrevet 1. september 2012 huff! vet ikke hva jeg skal si.. annet enn at du er bra tøff! lykke til.. ang psykologer i bergen så har jeg dårlig erfaring.. husker ikke helt om de het sentrum psykologene eller noe sånt.. Jan vidar ett eller annet.. og Rolf noe... De har/hadde kontor i tverrgata til Silver, Ricks, nedsiden av teateret. Det skremte meg fra å gå til flere. Får nå hjelp hos familievernkontoret som er et gratis tilbud.. Det er nok mange dyktige. Vet mange er fornøyde med Anita Iversen, blant annet. Anonym poster: 6b11986ae41f29b043371d6c1ac140b5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #3 Skrevet 2. september 2012 Går til Harald Amundstad. Gikk til en dame før, og når jeg skulle få ny var jeg fast bestemt på at det skulle være en dame denne gangen og, men hun jeg var høs først da var så forferdelig, og når jeg fikk time hos Amundstad tenkte jeg at jeg like godt kunne prøve. Er utrolig fornøyd, syns han er vel så lett å snakke med som en kvinnelig pskolog. Anonym poster: 09f97478b9883697c182a9f762ab2de2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #4 Skrevet 2. september 2012 Går til Harald Amundstad. Gikk til en dame før, og når jeg skulle få ny var jeg fast bestemt på at det skulle være en dame denne gangen og, men hun jeg var høs først da var så forferdelig, og når jeg fikk time hos Amundstad tenkte jeg at jeg like godt kunne prøve. Er utrolig fornøyd, syns han er vel så lett å snakke med som en kvinnelig pskolog. Anonym poster: 09f97478b9883697c182a9f762ab2de2 Takk for svar Hvem er hun du ikke likte? Holder hun til i Bergen? <br /><br /> Anonym poster: 8362a9ac3472e974dd88fc10051a094b
AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #5 Skrevet 2. september 2012 Jeg har vært hos damen som jobber på Ro psykologkontor (finner den på google, gul bakgrunn på siden). Hun er veldig flink, samt. hun driver med traumeterapi. Hjalp meg gjennom seksuelt overgrep ihvertfall. Det burde du absolutt prøve Anonym poster: 33a1586f506f0156b7f2e427f85fdb2e
AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #6 Skrevet 2. september 2012 Jeg har vært hos damen som jobber på Ro psykologkontor (finner den på google, gul bakgrunn på siden). Hun er veldig flink, samt. hun driver med traumeterapi. Hjalp meg gjennom seksuelt overgrep ihvertfall. Det burde du absolutt prøve Anonym poster: 33a1586f506f0156b7f2e427f85fdb2e Takk! Skal sjekke det ut Kan jeg få spørre deg hvordan det foregikk? Og hvordan klarer du nå å leve med det som skjedde? Jeg føler at det ikke går an å hjelpe meg, for minnene kan ikke slettes. Livet mitt er på en måte ødelagt, jeg kan aldri bli det mennesket jeg skulle vært. Anonym poster: 8362a9ac3472e974dd88fc10051a094b
AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #7 Skrevet 2. september 2012 Hvordan hva foregikk mener du? jeg lever med det, fordi jeg må. eller, jeg har tenkt at livet mitt kommer til å vare lenge og jeg kan ikke bryte meg selv ned for resten av livet pga idioter. jeg er nødt å gå videre og være lykkelig, for det er det neste riktige. ellers har han vunnet da. tenker ikke så ofte på det lenger, selvfølgelig har det ødelagt meg og ført til enda flere ødeleggelser, men jeg har hobbyer og fokuserer på de (hundeting f. eks.) men nå er din situasjon en del verre enn min. jeg aner ikke om jeg hadde taklet det om jeg var deg. men syns det er flott at du vil søke hjelp, det tror jeg vil være veldig godt. ps: jeg bor i bergen også, så om du vil treffes for å prøve å ta en prat, enten om det som skjedde eller hva som helst ellers, så må du si ifra Anonym poster: 33a1586f506f0156b7f2e427f85fdb2e
AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #8 Skrevet 2. september 2012 Hvordan hva foregikk mener du? jeg lever med det, fordi jeg må. eller, jeg har tenkt at livet mitt kommer til å vare lenge og jeg kan ikke bryte meg selv ned for resten av livet pga idioter. jeg er nødt å gå videre og være lykkelig, for det er det neste riktige. ellers har han vunnet da. tenker ikke så ofte på det lenger, selvfølgelig har det ødelagt meg og ført til enda flere ødeleggelser, men jeg har hobbyer og fokuserer på de (hundeting f. eks.) men nå er din situasjon en del verre enn min. jeg aner ikke om jeg hadde taklet det om jeg var deg. men syns det er flott at du vil søke hjelp, det tror jeg vil være veldig godt. ps: jeg bor i bergen også, så om du vil treffes for å prøve å ta en prat, enten om det som skjedde eller hva som helst ellers, så må du si ifra Anonym poster: 33a1586f506f0156b7f2e427f85fdb2e Tusen takk, så snill du er Jeg har det egentlig greit. Bra forhold til mamma og pappa, en super bror, herlige tanter, onkler, kusiner og fettere, og ikke minst fantastiske venninner. Men ingen vet om det som skjedde, og det vil jeg ikke heller. Det er bare det at i det siste har jeg blitt mer og mer lei meg, og isolert meg litt. Og er redd at hvis jeg ikke tar tak i dette nå, så kan det bli enda værre. Så får se om jeg tør å prate om det. Har aldri sagt ordene høyt før, så det kan godt hende at jeg ikke får det til. Jeg lurte litt på hvordan en time hos psykologen er. Må man prate i detalj? Spør hun spm, eller er det opp til deg hva du vil si og ikke? Anonym poster: 8362a9ac3472e974dd88fc10051a094b
AnonymBruker Skrevet 3. september 2012 #9 Skrevet 3. september 2012 Du bør absolutt prøve å få gjort noe med det ja. Det vil nok lette litt, uansett om du får sagt så mye eller ikke. Å prate med en kompetent person som virkelig kan det hun/han driver med, hjelper som oftest. Det du kan gjøre om du syns det er vanskelig å prate om det, er å skrive det ned. Prøve å få følelsene på et papir. Skrive enten et brev, eller en fortelling, eller en novelle, eller hva du vil. Eller en dagbok... Eller finne en sang som handler om det samme og vise den for eksempel. For å ha et sted å starte. Om du må snakke eller bli spurt spørsmål er litt opp til deg. Du kan si til hun hva hun foretrekker. Jeg fortalte litt først så stilte hun spørsmål og det er valgfritt hva man vil fortelle eller svare på Anonym poster: 33a1586f506f0156b7f2e427f85fdb2e
AnonymBruker Skrevet 3. september 2012 #10 Skrevet 3. september 2012 Nå har jeg bestilt legetime. Til min fastlege altså. Ser at det er sykt dyrt med privat psykolog, så hvis jeg kan få det dekket, så hadde jo det vært mye bedre Timen er på torsdag, herregud som jeg gruer meg. Resepsjonisten spurte ikke hva det gjaldt, skrev bare ned 'samtale'. Så legen min aner ikke hva det gjelder, og har trolig ikke en gang mistanke om at noe sånt har skjedd meg. Så jeg vet ikke hvordan jeg skal begynne, eller om jeg klarer å si det til henne. Kanskje jeg skal skrive det ned. Men da blir det litt awkward når hun leser det, og jeg bare sitter der og stirrer i gulvet. Nei, jeg får vel si det.. Men det er så himla mye å si! Først alt som skjedde, hvordan det preget meg årene etterpå, så hvordan det preger meg nå, i tillegg til alt annet som skjer i livet mitt som forsterker det hele. Kan ikke tenke meg at det holder med 15 minutter. Eller så kan det godt hende at jeg ikke klarer å få frem et ord, og at 15 minutter er alt for lenge. Uff, jeg vil ikke Anonym poster: 8362a9ac3472e974dd88fc10051a094b
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #11 Skrevet 17. mars 2013 Hei, har du kommet til? Hvis ikke kan jeg virkelig anbefale Margrethe Øglænd - hun har masse erfaring med traumer. Hun er en veldig erfaren og har avtale med staten som gjør at du får resten dekket når du har betalt frikortet. Ring/skriv og si hva det gjelder. Anonym poster: bde239a8bee199ccb22f43961653e06b
Gjest bergenluna Skrevet 17. mars 2013 #12 Skrevet 17. mars 2013 Jeg har stått i venteliste en evighet og fikk nettopp telefon fra en som tilbød timer til 400 kr fordi det var en etterutdanning eller et eller annet. Jeg kunne ta imot det, eller fortsatt vente på en jeg fikk dekket alt hos. Litt surt fordi jeg allerede er godt i gang med en behandling som koster 800 timen, men har fått god hjelp der altså... så jeg takket nei og står fortsatt på venteliste. Husker ikke navnet men har telefonnr enda, send meg en pm i såfall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå