AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #1 Skrevet 1. september 2012 Pappa fortalte meg i går at dersom han gikk bak em jente/kvinne på kveldstid og hun virket redd/nervøs pleide han å enten gå saktere, slik at hun kom seg unna, eller ringe til noen og fortelle hvor han skal og ca. Tid han kommer dit, slik at hun skjønner at han ikke skal henne noe. Var ikke det smart? Er det noen som gjør noe lignende? <br /><br /> Anonym poster: 2d9541ca22aede5ca7201768de3bf21c 1
Niennas Skrevet 1. september 2012 #2 Skrevet 1. september 2012 Har flere kompiser som sier at når de går hjem fra byen, og ei jente kommer mot dem/går foran dem så går de som oftest over på andre siden av veien. Dette skjer selvfølgelig ikke på onsdag formiddag, men om kvelden/natta når sjansen er litt større for overgrep, eller at folk er generelt litt mer redde andre folk. Jeg synes det er en flott gest! 3
waco Skrevet 1. september 2012 #3 Skrevet 1. september 2012 Jeg gjør alltid det. Går jeg alene og vips så kommer det en jente gående samme fortausside så krysser jeg ofte veien. Den slags atferd, den at man vet at man selv er så skremmende helt uten grunn at en selv tar ansvar og gjør det etthvert godt menneske gjør, og det er og betrygge omgivelsene så godt en kan. Ved Oslo S er det mange lommetyverier. Flere hundre hver eneste dag, - stort sett fra fulle menn om natten. Så menn har høyere risiko for og bli ranet av utspekuerte lommetyver enn det kvinner har. Allikevel har kvinner flest en høyere redsel enn det menn har. Så mye vi tilpasser oss! 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 1. september 2012 #4 Skrevet 1. september 2012 Jeg gjør ingen ting, men nå pleier jeg ofte å gå i følge med jenter jeg kjenner, så fremmede jenter ser kanskje de som avskrekkende.
Gjest Filleproletiet Skrevet 1. september 2012 #5 Skrevet 1. september 2012 Prøver alltid å krysse gaten eller lignende. Vet jeg ser nokså kriminell ut og siden jeg ikke klarer la vær sjekke ut jenter jeg går forbi så er det best at jeg gjør det på litt avstand så snella ikke blir redd.
Sulosi Skrevet 1. september 2012 #6 Skrevet 1. september 2012 Tråden flyttes til generell debatt. Mvh Sulosi, mod.
Andreas8 Skrevet 1. september 2012 #7 Skrevet 1. september 2012 (endret) Jeg synes det er en flott gest! Jeg er ikke enig i at det er så flott. Altså, jeg skjønner hva du mener og tanken er for all del god. Problemet er at det bygger opp om fordommer. "Er han en mann? Da er han sikkert en sånn som voldtar". Ville det være ok å tenke om noen som er mørk i huden at "h*n er mørk i huden, da er h*n sikkert en sånn som stjeler"? Hvorfor skal det da være mer ok å tenke at fordi en person tilfeldigvis er født med pikk så må det være en som sikkert voldtar? Visst. F ta de voldtektsmenn som skaper slike fordommer! Men vet du hva? Hvis jeg kommer gående bak deg og du tenker at "hah, han har en pikk, da er han sikkert en sånn som voldtar", da er det du som har et problem, ikke jeg. Ville du tenkt slik om en mann som står bak deg i køen på butikken? "Han har en pikk, altså vil han sikkert voldta noen på vei ut"? Selvfølgelig ikke! Hvorfor ikke? Fordi det er så fordomsfullt at det er hinsides galskap. Men så snart det er mørkt og du går alene så er det altså helt ok å plutselig tenke slik. Så fordomsfullt at det er hinsides galskap. Å bygge opp om de fordommene er ikke positivt mener jeg. Tenk i stedet, "så godt at jeg har noen som går bak meg, da er det i hvert fall ingen som tør å gjøre meg noe for da er det vitner her". Slik du ville tenkt hvis det var en kvinne som gikk bak deg. Endret 1. september 2012 av Andreas8
Gjest Violetta Skrevet 1. september 2012 #8 Skrevet 1. september 2012 Trist at det må være sånn, men en god ide.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2012 #9 Skrevet 1. september 2012 jeg er ikke en jente som er spesielt redd vis det kommer gående en mann bak meg. jeg bor såpass sentralt at det er flere enn meg som går den veien. så jeg tenker ikke noe spesielt over det. men jeg har blitt forfulgt to ganger tidligere men da av menn i bil. men jeg kjenner dette stedet såpass godt at jeg går bare til en vei der bilene ikke kan kjøre. å går så de ikke kan se meg men jeg kan se dem. nå tenker sikkert flere at jeg bare er paranoid. men når en bil kjører 8 ganger forbi meg. å sakner farten skikkelig å kjører bare om og om igjen. å når jeg da har gått sånn at de ikke kan se meg lengre. så kjører de enda saktere å speider rundt . i begge tilfellene har jeg vært den eneste på veien . og det har ikke vært noen andre biler så det kan være ganske ekkelt. men jeg går ikke rundt å er redd fordeom. ALLE menn er ikke skumle og fæle selv om det finnes dem og. synes det er synd de ødelegger for de gode karene . Anonym poster: fc39637feec944d55bb8707b1ffa66ca
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå