Gå til innhold

Hypnose mot søvnproblemer


Kine28

Anbefalte innlegg

Etter en veldig lang liste der jeg har forsøkt omtrent alt mot søvnproblemer, sitter jeg og vurderer hypnose da jeg ikke ønsker å gå på innsovningstabletter mer. Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke prøvd det selv, men hva legger du i at du har prøvd alt?

Er bare nysgjerrig på hvilke ting son kan gjøres egentlig.

Men innsovningstabletter hjelper vel ikke på døgnrytme? Prøvd alt annet, melatonin, lysbehandling etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ulike helsekostprodukter (te, tilskudd osv), melatonin, lysbehandling, gjennomgang av kosthold (koffein, sukker), ulike treningstyper og meditasjon. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det er litt det... Har du fått sjekket hvordan du sover gjennom natten?

Har selv vært på nevrologisk poliklinikk, og fått festet på masse elektroder som målte ditt og datt (husker ikke alt de sa, hehe) mens jeg sov. Først da kom de fram til hva som faktisk var problemet, og hvilken behandling som burde brukes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kviet meg litt for å få legen til å sette opp en time på et slik laboratorium siden det er komplett umulig for meg å sovne et sted som ikke er min egen seng. Men det står på lista det også. Det er stort sett selve innsovningen som har blitt et stort problem :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det trenger du ikke være redd for! Sov hjemme jeg.

Dro dit bare på ettermiddagen, dro hjem, og tilbake på morgenen for å fjerne utstyret. Fikk resultatet etter et par uker.

Men for meg var det vanskelig å i det hele tatt få time, lang ventetid, og måtte mase mye på legen for å få henvisning (mange leger tar ikke søvnproblemer så alvorlig, spesielt om du er ung...) :) Så det er nok lurt å begynne å høre litt allerede nå om du har et stort problem, for slikt kan ta litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha, kanskje det er verdt et forsøk! Dette har vart i evigheter, og synes nesten det er betenkelig at legen(e) ikke nøler med å skrive ut innsovningstabletter i flere år på rad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd meditasjon? Jeg slet lenge med (store) søvnproblemer, og prøvde alt mulig, men det som gjorde underverker for meg var meditasjon. Verdt et forsøk, kanskje :) ? (Forøvrig vet jeg ikke mht hypnose.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...