Gå til innhold

Miste sexlysten av p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

jeg har merket at jeg ikke har like stor sexlyst som før... Jeg vil jo, men sliter med å bli opphisset. Behovet har liksom forsvunnet mer og mer de siste mnd...

Er liksom bare 22 år, har jo lyst å vere intim med kjæresten min!

Jeg har gått på mercilon ca 1 år. Kan det hjelpe og skifte merke, evt til hvilket?

Anonym poster: 0692292a95b02692f90b33db29d8f1df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt ut all hormonprevensjon å se om det hjelper, kondom er kult ;)

Helt seriøst, hvis hodet har lyst, men ikke kroppen, så er det verdt å prøve. Mange unge jenter som sliter med det der. Men, du må rekne med å vente ei god stund før du kjenner noen forskjell.

Skrevet

pga. en medisin jeg går på kan jeg ikke kutte ut prevansjon.

(fosterskadelig)

Skrevet

Om jeg ikke husker feil, er det mindre hormoner i mange andre prevensjonsmidler, f.eks. p-ring, p-plaster, minipiller...

Selv merker jeg stor forskjell på sexlysten etter jeg skiftet fra piller til plaster, det har blitt mye bedre. Har faktisk ikke hatt noen bivirkninger i det hele tatt.

Men alle reagerer forskjellig, så man må nestn bare prøve seg fram litt, om man ikke vil bruke kondom. :)

Skrevet

Det er verd et forsøk ja, for mange funker det (enten å bytte til andre merker, eller til ring eller plaster).

Selv har jeg prøvd både Loette, Microgynon, Yasminelle og p-ringen, og dessverre er alt like drepende for sexlysten for min del. :( Jeg må også gå på p-prevensjon av andre årsaker, så det er utrolig kjipt!

Samtidig er det viktig å ikke tenke for mye på det - av og til kan du nesten "tenke" bort sexlysten uten at pillene egentlig har skylda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...