Gå til innhold

Kroniske hemoroider

Fremhevede innlegg

Skrevet

Flere som har kroniske hemoroider?

jeg fikk påvist det for ca 12 år siden ved undersøkelse og har hatt det siden. Har ikke blødd siden jeg ble undersøkt, men fikk et tilbakefall nå ifjor, og har vært litt småplaget med blødninger innimellom siden da. Jeg håper det gir seg snart. Prøver å spise bedre og jeg har nå sluttet helt å sitte lenge på do og presse.

Heldigivs har jeg ikke så særlig vondt da, bare litt ømt etter avføring iblant. Men liker ikke at det blør. Bruker litt salve iblant, mest hvis jeg føler det er litt mye der bak.

Noen flere som har det slik? Har dere også "dårlige" perioder?

Jeg er ikke intr. i noe inngrep, og føler ikke at jeg trenger det heller. Men lurer på om noen har det slik som meg, eller om "alle" hemoroide- folk blir kvitt det etter behandling av kur/pille, eller om de opererer seg.

Anonym poster: ad682e1763d806c59add4b899c1eb8b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig, veldig vanlig at hemoroider er noe som man aldri blir helt kvitt. Jeg fikk under en fødsel for noen år siden og de har vært tilbake dann og vann. Her er det heller ikke noe jeg anser som vits i å operere, men med en gang avføring har vært hard noen ganger så er det noe ubehagelig å gå på do, så jeg regner med at det blomstrer litt. Det fikser seg fort med litt krem, så jeg gidder ikke stresse med det.

Skrevet

TS her. Men blør du også noen ganger, eller er det kun ubehag?

Jeg har ikke noe imot at de er der (selv om jeg skulle vært foruten), men liker ikke når det blør. Det har blødd litt til og fra det siste halve året. Virker nesten som at det hoper seg opp til tider og så sprekker det tilslutt ved avføring.

Skrevet

Det kjennetegner jo hemoroider at de blir noe fylt med blod. Jeg blør ikke noe særlig, behandler før det kommer så langt.

Skrevet

Takk for svar. Ok, da er du nok ikke så plaget som meg, siden du får behandle det. Jeg har dem konstant hele tiden og de har aldri forsvunnet siden jeg fikk dem for mange år siden., forskjellen for meg er om de blør eller ikke blør.

Har prøvd slike kurer uten særlig virking, og de kurene kan man jo ta bare i 14 dager uansett.

Tok en sånn kur første gang jeg fikk hemoroider og da blødde jeg til og fra i ca 6 mnd. før jeg tok endoskopi (legen der sa at det var ingen fare med å ha hemoroider der eller trengte å gjøre noe så lenge det ikke blødde), så ble det helt stopp og ingen blødning (men klump der bak) i mange år, helt til nå igjen for et halvt år siden ca.

Har siden da vært hos lege og fått piller og krem som jeg prøvde periodevis. Men fortsatt kan jeg opplve at det blør. Legen sa at det ikke ville være noe fare for blodmangel pga det, men det uansett ikke koselig å blø utenom mens (og jeg tenker på det han første legen sa). :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...