AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #21 Skrevet 2. september 2012 Jeg er selv student i Bergen, har bodd her ett år nå og sliter fortsatt med å få venner. Det kan være veldig vanskelig å skaffe seg et sosialt nettverk når man kommer hit helt alene. Man kan fort få inntrykk av at mange kjenner hverandre fra før eller er blitt den sammensveisa gjengen etter bare én dag. Jeg har hatt mange sene kvelder i ensomhet da det eneste jeg ville var å avbryte studiet og dra hjem til mamma og pappa igjen. Men jeg vet at jeg ville angret bittert på et sånt valg. Så lenge studiet er riktig for deg så ikke gi opp. Jeg synes Bergen er en bra studieplass, og siden jeg vet det er mange som er i en lignende situasjon og leter etter venner, så blir jeg her. Jeg fordyper meg i pensumbøkene mine så lenge og prøver å ikke stresse med at jeg ikke har noen venner enda. Med et interessant studie og positiv innstilling går det greit. Bare det å tilbringe mye tid på universitetsområdet der det er mye folk hjelper på ensomheten, i alle fall for meg. Bare IKKE bli sittende på hybelen alene! Det er en sikker oppskrift på å bli nedfor og fortvilet over situasjonen. Har dessverre ikke så mange gode råd å komme med angående å bli kjent med andre, siden jeg jo ikke har lykkes selv enda, men ville vel bare la deg vite at du absolutt ikke er alene. Anonym poster: 6b92a140f9c788081bdc70f2dc2e9727
365vinter Skrevet 2. september 2012 #22 Skrevet 2. september 2012 Altså, jeg ser at vi er flere her som er fra Bergen og er i samme situasjon. Hvis noen av dere andre har lyst, så er hvertfall jeg åpen for å møtes over en kaffe Men forstår om dere ikke ønsker det også. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå