AnonymBruker Skrevet 31. august 2012 #1 Skrevet 31. august 2012 Hei på degsann! Jeg er ei kvinne i slutten av tyveårene som sliter mye med lav energi og trøtthet. Spiser sunt og regelmessig, holder meg aktiv, og er mye ute i frisk luft. Har vært hos lege og tatt masse blodprøver, uten at det har blitt påvist noe spesielt der. Denne trøttheten kommer litt i bølger, men henger lenge i når den først kommer ( 1-2uker ). Føler at jeg er inni et akvarium og at glasset ut mot verden er tåkete ( ser tåkete ). Fastlegen min har ikke noe svar å gi.. Det skal sies at jeg har PTSD, og at jeg stresser litt for mye til tider. Jeg drikker ikke kaffe ( det smaker GRUSOMT og jeg får hodepine av det ), drikker heller ikke te. Har prøvd energidrikker, uten at de har noen spesiell virkbar effekt, da må jeg drikke bortimot 1l. Er ikke noe glad i å drikke for mye av dette, da det er usunt og ikke spesielt bra. Vet noen om noe alternativ? Er det noen som har noen tips? Finnes det koffein/vitamin tilskudd som kan hjelpe? Erfaringer? Anonym poster: efab150fad474cd6043d182a623666c5
Gjest Skaret Skrevet 31. august 2012 #2 Skrevet 31. august 2012 Vil bare si at jeg føler med deg!! Har hatt det på samme måte som deg og har utvikla angst og depresjon på grunn av det.. Legene finner ikke ut av det. Det er så utrolig slitsomt å gå rundt uten å vite noe, uten å vite når man fungerer i hverdagen, uten å vite når man blir bra, eller hva som kan hjelpe. Håper du finner ut av det!!!
Tonus Skrevet 31. august 2012 #3 Skrevet 31. august 2012 Har og har hatt det på akkurat samme måte og hos meg ble det påvist lavt stoffskifte og mangel på folat, men regner med at du er testet for det. Håper du finner ut av det!
AnonymBruker Skrevet 31. august 2012 #4 Skrevet 31. august 2012 Har og har hatt det på akkurat samme måte og hos meg ble det påvist lavt stoffskifte og mangel på folat, men regner med at du er testet for det. Håper du finner ut av det! Ja, har blitt testet for lavt stoffskifte og sånne ting. Har noen i nærmeste familie som har lavt stoffskifte og diabetes, så har fått testa alt sånt. Vil bare si at jeg føler med deg!! Har hatt det på samme måte som deg og har utvikla angst og depresjon på grunn av det.. Legene finner ikke ut av det. Det er så utrolig slitsomt å gå rundt uten å vite noe, uten å vite når man fungerer i hverdagen, uten å vite når man blir bra, eller hva som kan hjelpe. Håper du finner ut av det!!! Takk Legen min mente at det kom av nettopp depresjon og angst, mtp at jeg har PTSD. Men jeg har det ganske bra med meg selv, så ser ikke helt den. Problemet er jo at man, som deg, blir deppa av å gå rundt sånn. Så det hele blir en vond og vanskelig runddans. Håper du får det bedre etterhvert, og kanskje også er så heldig og finner fasiten! -TS Anonym poster: efab150fad474cd6043d182a623666c5
ninuska_ Skrevet 31. august 2012 #5 Skrevet 31. august 2012 Tråden er ryddet for reklame, ninuska_, mod
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #6 Skrevet 5. september 2012 ...ingen? Anonym poster: efab150fad474cd6043d182a623666c5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #7 Skrevet 5. september 2012 Er du helt sikker på at det ikke er feks. lavt stoffskifte? Da jeg først ble syk, så var jeg flere ganger hos en lege som mente at jeg bare innbilte meg at jeg var dårlig, at det var "helt normalt" å være sånn og at blodprøvene var helt fine. Etter et års helvete tok jeg vett til meg og dro til en ny fastlege, og hadde med meg tidligere prøvesvar. Den nye legen så på dem og sa h*n ikke hadde vært i tvil om å begynne behandling hvis jeg hadde fått tilsvarende svar som pasient hos henne/han, og jeg fikk diverse medisiner og ble kjapt bedre Anonym poster: 004ca5d937109d87cd90e84253625cd8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2012 #8 Skrevet 6. september 2012 Er du helt sikker på at det ikke er feks. lavt stoffskifte? Da jeg først ble syk, så var jeg flere ganger hos en lege som mente at jeg bare innbilte meg at jeg var dårlig, at det var "helt normalt" å være sånn og at blodprøvene var helt fine. Etter et års helvete tok jeg vett til meg og dro til en ny fastlege, og hadde med meg tidligere prøvesvar. Den nye legen så på dem og sa h*n ikke hadde vært i tvil om å begynne behandling hvis jeg hadde fått tilsvarende svar som pasient hos henne/han, og jeg fikk diverse medisiner og ble kjapt bedre Anonym poster: 004ca5d937109d87cd90e84253625cd8 I følge fastlegen er det ikke noe galt å finne i det hele tatt, men kunne jo sikkert ha spurt om en annens lege mening. Det er jo stor forskjell på den. Samtidig føler jeg at legen min tar meg på alvor, og at hun alltid undersøker/henviser grundig. Må man forresten bytte lege, for å få en annens leges mening? Anonym poster: efab150fad474cd6043d182a623666c5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2012 #9 Skrevet 6. september 2012 Edit; den = *dem Anonym poster: efab150fad474cd6043d182a623666c5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå