Floranda Skrevet 31. august 2012 #1 Skrevet 31. august 2012 Skal til beijing i neste uke, og er så i stuss på hva jeg skal pakke med meg. Det står at temperaturen er mellom 17-27 grader og delvis oversket. Men har hørt at det er kald og sur vind der nede. Så blir det bukse, t-skjorte og vindjakke eller sommerklær/høstklær? Vil ikke pakke for mye med meg ned, siden jeg har planer om å shoppe mye. Noen med tips og erfaringer?
strwberry Skrevet 31. august 2012 #2 Skrevet 31. august 2012 (endret) Er utrolig kald og sur vind i Beijing. Jeg hadde ikke forventet dette og pakket ikke med meg så mye varmt tøy. Endte med at jeg måtte kjøpe meg masse nytt tøy der nede. Når jeg var der så var det også første gang på 25 år at det snødde på den kinesiske mur, så kan hende jeg bare var uheldig. Ville tatt med meg gode og varme sko, en tykk genser, et skjerf og en god jakke hvertfall Edit: Ser du vil shoppe mye og jeg må bare si at jeg ble utrolig skuffet over shoppingen i Beijing. Eneste stedet jeg faktisk kjøpte meg noe var på Silkemarkedet. De har kjedebutikker som Zara osv. men der er størrelsene rettet etter asiatiske mål. Klærna var med andre ord veldig små i strl. Endret 31. august 2012 av strwberry 1
PanLi Skrevet 1. september 2012 #3 Skrevet 1. september 2012 Hei! Jeg har vært i Beijing flere ganger, og temperaturen er veldig varierende avhengig av sesong Jeg ville pakket til en norsk sommer Typisk allround-klær. Jeg pleier å pakke klær som funker til væromslag. Dvs. jeg går ut i skjørt/shorts og t-skjorte hvis det er varmt, så har jeg med en tights/strømpebukse, cardigan, tynn vindjakke og et sjal i vesken/ryggsekken når jeg er ute på tur. Funker alltid, for da slipper jeg å gå hjem fordi jeg fryser, og kan være ute hele dagen! Store skjerf er forøvrig alltid et fint triks. Pene og praktiske! Og husk paraply, selv om jeg tror kanskje regnsesongen er på hell nå Men hvis det først begynner..... (Strwberry: Jeg var også på muren en gang det snødde. I nov 2007..men jeg visste ikke det var uvanlig For shopping i Beijing: Det finnes mange fine plasser å shoppe! Like bak nattmarkedet (dette regner jeg med dere skal besøke - det er et obligatorisk stoppested for alle turister ) er det bl.a. en lang gågate med masse butikker og kjøpesentre. Silkemarkedet er også en opplevelse, men veldig stressende og bråkete ..og så er det flere koselige små butikker rundtomkring "Hou-Hai" (pub/uteliv) området Kjempegod tur!! Beijing er fantastisk )) 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå