AnonymBruker Skrevet 30. august 2012 #1 Skrevet 30. august 2012 Ja, som hovedinnlegget sier- ser du ned på folk som har litt kjedelig musikksmak? Da tenker jeg folk som stort sett bare hører på det som går på radioen, hitmusikk og overfladisk pop. Siden jeg er inne på skråblikk og generaliseringer lister jeg meg til å si at jeg i mitt stille sinn nok tenker at det er litt "enkle" typer. Jeg har mine teorier (som slett ikke kommer med empiriske data) tilsier at mennesker som utelukkende hører på popmusikk ala "shake your booty" og "i love you i love you i love you" også er ganske uengasjerte ellers. De menneskene jeg har møtt som bare hører på sånn musikk er som regel uinteressert i filosofi, politikk, kunst o.l., og tenker vel mest på seg og sitt. Hvordan ser KG på dette? Siden jeg vet at dette er et provoserende emne trykker jeg på anonymknappen, sånn for sikkerhets skyld... Anonym poster: e7d3fed645ef07b7fe44aa0be823f18c 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2012 #2 Skrevet 30. august 2012 Jeg hører på radio og popmusikk, men jeg er interessert i politikk og kunst. Men jeg er rett og slett ikke så opptatt av musikk. Jeg lytter ikke noe særlig til den, den er bare en slags bakgrunnsstøy for meg. Som jeg liker. Men jeg har noen låter jeg liker svært godt som jeg kjenner meg igjen i teksten osv. Men at man er enkel fordi man liker pop er vel litt.. enkelt sagt? Er alle politikere, filosofer og kunstelskere veldig opptatt av musikk? Anonym poster: 74bf465d7421febee7cb68b1d2d08320 3
Tabris Skrevet 30. august 2012 #3 Skrevet 30. august 2012 For meg har det med helheten å gjøre. En person kan høre på enkel musikk, men samtidig være svært interessant på andre områder. Men hvis faktorene blir for mange - hører bare på popmusikk, leser ikke bøker, ser mye søppeltv, har liten allmennkunnskap, ingen kunstinteresse, veldig opptatt av mote og sminke, stemmer FrP og er for det meste lite engasjert og kunnskapsrik - da kan jeg se på dem som enkle og overfladiske mennesker. Man kan ha en eller to av disse faktorene og fortsatt være interessant på andre områder.Men jo flere faktorer som stemmer, jo mindre interessant blir personen for meg. 7
Gjest Filleproletiet Skrevet 2. september 2012 #4 Skrevet 2. september 2012 Det handler vel bare om interesse. Om du er interessert i musikk så vil du søke deg vekk fra mainstream. Enkelt og greit. Å være en deranged fan av Justin Bieber har ikke så mye med musikk eller smak å gjøre. Det er noe psykologene får ta seg av Jeg kjenner mange smarte mennesker som har bånn i bøtta musikksmak, også kjenner jeg mange som ikke er så interessert. Personlig VAR jeg langt over snittet interessert i musikk, nå mimrer jeg bare en gang i blandt. Finner sjeldent ny musikk.
Anglofil Skrevet 2. september 2012 #5 Skrevet 2. september 2012 (endret) Nei, mye fordi jeg selv har så bred musikksmak selv. Jeg hører på alt fra Frank Sinatra til Rammstein til R.E.M. til Jewel til ja, Britney Spears. Det handler mye om stemning for meg. Er jeg i humør hvor jeg ikke vil tenke så mye, bare være glad så hører jeg på Britney Spears. Det betyr jo ikke at jeg ikke før veldig mye ut av de dype tekstene til Jewel. Jeg er uenig i at man vil søke seg vekk fra mainstream om man er interessert i musikk. Jeg elsker musikk, men jeg er veldig åpen, for alt. Det eneste jeg til dags dato enda ikke har klart å svelge rent musikkmessig er techno. Det bare går ikke. Musikksmak er noe personlig, det er ikke opp til meg å dømme hvorvidt noen andre har dårlig eller bra musikksmak. Mvh Yvonne Endret 2. september 2012 av Yvonne 3
Gjest Raindrops Skrevet 2. september 2012 #6 Skrevet 2. september 2012 Nei. Men jeg er ikke så stor fan av mennesker som når spurt om musikksmak sier at de liker alt og hva som helst, for det blir det samme i mine ører som at de liker ingenting, all musikk er bare enn eneste stor masse der de ikke klarer å skille ut noe som de synes er bedre enn andre ting. Enten det eller så tør de ikke å s i hva de liker, og det er egentlig enda verre. De kan gjerne høre på Cradle of Filth eller Justin Bieber for min del, at vi ikke liker samme musikk er ikke så nøye. For all del, det er flott å være åpen for alle sjangre, og jeg har selv yndlingssanger innenfor de fleste av dem, men jeg klikker rett og slett svært sjeldent med folk som ikke blir "truffet" av musikk. 3
Anglofil Skrevet 2. september 2012 #7 Skrevet 2. september 2012 (endret) Nei. Men jeg er ikke så stor fan av mennesker som når spurt om musikksmak sier at de liker alt og hva som helst, for det blir det samme i mine ører som at de liker ingenting, all musikk er bare enn eneste stor masse der de ikke klarer å skille ut noe som de synes er bedre enn andre ting. Enten det eller så tør de ikke å s i hva de liker, og det er egentlig enda verre. De kan gjerne høre på Cradle of Filth eller Justin Bieber for min del, at vi ikke liker samme musikk er ikke så nøye. For all del, det er flott å være åpen for alle sjangre, og jeg har selv yndlingssanger innenfor de fleste av dem, men jeg klikker rett og slett svært sjeldent med folk som ikke blir "truffet" av musikk. Hvis du ikke er der selv, hvordan kan du da si at man ikke liker noen ting? Jeg like veldig mye forskjellig musikk. Mannen min blir stadig overrasket at jeg i det ene øyeblikket hører på Frank Sinatra og det neste Rammstein. Jeg blir nemlig veldig truffet av musikk, men jeg er ikke lukket. Jeg elsker forskjellige sjangere mye fordi de også er så forskjellige. Jeg blir dypt grepet av Jewel, samtidig så er min absolutt store favoritt Frank Sinatra. Jeg tør absolutt å si hvilke artister jeg elsker musikken til, men nei, det er veldig sjelden jeg kan si "nei, han eller hun liker jeg ikke musikken til". Ja, jeg skal innrømme at jeg kan bli fenget av en Justin Beiber-låt i det rette humøret. Mye fordi dette går på humør. Selv foretrekker jeg ikke å sette folk i bås eller dømme selv om de ikke har den samme smaken som meg selv. Mvh Yvonne Endret 2. september 2012 av Yvonne 3
Gjest Raindrops Skrevet 2. september 2012 #8 Skrevet 2. september 2012 Hvis du ikke er der selv, hvordan kan du da si at man ikke liker noen ting? Jeg like veldig mye forskjellig musikk. Mannen min blir stadig overrasket at jeg i det ene øyeblikket hører på Frank Sinatra og det neste Rammstein. Jeg blir nemlig veldig truffet av musikk, men jeg er ikke lukket. Jeg elsker forskjellige sjangere mye fordi de også er så forskjellige. Jeg blir dypt grepet av Jewel, samtidig så er min absolutt store favoritt Frank Sinatra. Jeg tør absolutt å si hvilkne artister jeg elsker musikken til, men nei, det er veldig sjelden jeg kan si "nei, han eller hun liker jeg ikke musikken til". Ja, jeg skal innrømme at jeg kan bli fenget av en Justin Beiber-låt i det rette humøret. Mye fordi dette går på humør. Selv foretrekker jeg ikke å sette folk i bås eller dømme selv om de ikke har den samme smaken som meg selv. Mvh Yvonne Tror du må lese innlegget mitt en gang til. 3
Anglofil Skrevet 2. september 2012 #9 Skrevet 2. september 2012 (endret) Tror du må lese innlegget mitt en gang til. Jepp, du skrev: Men jeg er ikke så stor fan av mennesker som når spurt om musikksmak sier at de liker alt og hva som helst, for det blir det samme i mine ører som at de liker ingenting, all musikk er bare enn eneste stor masse der de ikke klarer å skille ut noe som de synes er bedre enn andre ting. Jeg er nemlig en slik person, som liker i grunn nesten alt og hva som helst. Jeg kan nemlig ikke si at "åh, Rammstein er så mye bedre enn Frank Sinatra". Jeg har favoritter som jeg går tilbake til, men det betyr ikke at jeg liker noe bedre enn annet. Jeg liker så mye forskjellig at jeg like gjerne kan si "alt". Mvh Yvonne Endret 2. september 2012 av Yvonne
Gjest Raindrops Skrevet 2. september 2012 #10 Skrevet 2. september 2012 (endret) Jepp, du skrev: Jeg er nemlig en slik person, som liker i grunn nesten alt og hva som helst. Jeg kan nemlig ikke si at "åh, Rammstein er så mye bedre enn Frank Sinatra". Jeg har favoritter som jeg går tilbake til, men det betyr ikke at jeg liker noe bedre enn annet. Jeg liker så mye forskjellig at jeg like gjerne kan si "alt". Mvh Yvonne Rammstein og Frank Sinatra kan ikke sammenlignes, da det er forskjellige sjangre. Jeg tror du bare leser det du vil lese. Jeg skriver også jeg ikke dømmer folk ut ifra musikksmak, og at det er flott å være åpen for sjangre, samt at jeg har yndlingssanger innen de fleste sjangre selv. Hvis noen spør meg hva jeg liker best av Amon tobin og Opeth så har jeg ikke sjangs å svare, siden de fyller forskjellige behov og treffer meg på forskjellige måter. Å høre på mye forskjellig tror jeg de fleste av oss gjør, det er ikke det samme som å like absolutt alt man hører. Men du skal få den, hvis du liker absolutt all musikk, og aldri hører sanger som treffer deg i hjertet i større grad enn andre, eller for den del, synes at alle sanger og alle artister er akkurat like fantastiske, så står jeg ved det jeg sa, vi hadde sikkert ikke blitt bff's med det første. Endret 2. september 2012 av Raindrops 4
Anglofil Skrevet 2. september 2012 #11 Skrevet 2. september 2012 Rammstein og Frank Sinatra kan ikke sammenlignes, da det er forskjellige sjangre. Jeg tror du bare leser det du vil lese. Jeg skriver også jeg ikke dømmer folk ut ifra musikksmak, og at det er flott å være åpen for sjangre, samt at jeg har yndlingssanger innen de fleste sjangre selv. Hvis noen spør meg hva jeg liker best av Amon tobin og Opeth så har jeg ikke sjangs å svare, siden de fyller forskjellige behov og treffer meg på forskjellige måter. Å høre på mye forskjellig tror jeg de fleste av oss gjør, det er ikke det samme som å like absolutt alt man hører. Men du skal få den, hvis du liker absolutt all musikk, og aldri hører sanger som treffer deg i hjertet i større grad enn andre, eller for den del, synes at alle sanger og alle artister er akkurat like fantastiske, så står jeg ved det jeg sa, vi hadde sikkert ikke blitt bff's med det første. Poenget jeg ville få frem at jeg ikke nødvendigvis kan rangere artister etter hvor godt jeg liker dem, uavhengig om det er Jewel, Coldplay, R.E.M., Metallica eller Rammstein. Sjanger har sånn sett lite å si. Jeg liker i grunn stort sett all musikk, det kommer rett og slett an på humøret. Men selvsagt er det sanger som treffer meg i større grad enn andre. Hvis folk dømmer meg for det, så dem om det. Mvh Yvonne 1
Gjest Filleproletiet Skrevet 2. september 2012 #12 Skrevet 2. september 2012 Nei, mye fordi jeg selv har så bred musikksmak selv. Jeg hører på alt fra Frank Sinatra til Rammstein til R.E.M. til Jewel til ja, Britney Spears. Det handler mye om stemning for meg. Er jeg i humør hvor jeg ikke vil tenke så mye, bare være glad så hører jeg på Britney Spears. Det betyr jo ikke at jeg ikke før veldig mye ut av de dype tekstene til Jewel. Jeg er uenig i at man vil søke seg vekk fra mainstream om man er interessert i musikk. Jeg elsker musikk, men jeg er veldig åpen, for alt. Det eneste jeg til dags dato enda ikke har klart å svelge rent musikkmessig er techno. Det bare går ikke. Musikksmak er noe personlig, det er ikke opp til meg å dømme hvorvidt noen andre har dårlig eller bra musikksmak. Mvh Yvonne Rart, men de fleste vet ikke hva techno er engang. Techno er svart musikk som oppstod i detroit på 80-tallet og blander soul, jazz og funk i en salig elektronisk fusion. Annerkjent musikk som til og med spilles av filharmoni-orkestre rundt om i verden, og har lite med dance/trance o.l og gjøre. Fantastisk ekte og sjelfull musikk. Klart det er litt rar musikk som kanskje krever litt gjennomlytting, men det er utvilsomt god musikk. At ikke flere har hørt om det handler vel bare om manglende interesse for et bredt spekter av musikk som finnes. Give it a try..
Anglofil Skrevet 2. september 2012 #13 Skrevet 2. september 2012 (endret) Rart, men de fleste vet ikke hva techno er engang. Techno er svart musikk som oppstod i detroit på 80-tallet og blander soul, jazz og funk i en salig elektronisk fusion. Annerkjent musikk som til og med spilles av filharmoni-orkestre rundt om i verden, og har lite med dance/trance o.l og gjøre. Fantastisk ekte og sjelfull musikk. Klart det er litt rar musikk som kanskje krever litt gjennomlytting, men det er utvilsomt god musikk. At ikke flere har hørt om det handler vel bare om manglende interesse for et bredt spekter av musikk som finnes. Give it a try.. Nei, ingenting for meg. Har allerede prøvd. Og jada, jeg lyttet til låtene jeg. Jeg har til og med lyttet til dem før. Dette var vel også da jeg gikk gjennom min Black Metal-periode (dvs jeg hørte mest på det, samt prøvde å lytte til både techno og trance). De to sistnevnte klarte jeg aldri å lære meg å like. Så er det klart, det finnes vel alltid et unntak til en regel. Mvh Yvonne Endret 2. september 2012 av Yvonne
Gjest Raindrops Skrevet 2. september 2012 #14 Skrevet 2. september 2012 Poenget jeg ville få frem at jeg ikke nødvendigvis kan rangere artister etter hvor godt jeg liker dem, uavhengig om det er Jewel, Coldplay, R.E.M., Metallica eller Rammstein. Sjanger har sånn sett lite å si. Jeg liker i grunn stort sett all musikk, det kommer rett og slett an på humøret. Men selvsagt er det sanger som treffer meg i større grad enn andre. Hvis folk dømmer meg for det, så dem om det. Mvh Yvonne Og poenget mitt er at selv om jeg liker metal, så liker jeg ikke alle band som spiller metal. Selv om jeg liker pop så liker jeg ikke alle sanger som går på radioen. At du ikke kan rangere dine yndlingsband på en topp 20 liste er ikke hva jeg snakker om, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du føler deg truffet. 2
Anglofil Skrevet 2. september 2012 #15 Skrevet 2. september 2012 (endret) Og poenget mitt er at selv om jeg liker metal, så liker jeg ikke alle band som spiller metal. Selv om jeg liker pop så liker jeg ikke alle sanger som går på radioen. At du ikke kan rangere dine yndlingsband på en topp 20 liste er ikke hva jeg snakker om, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du føler deg truffet. Vel, la meg si det slik: det er veldig sjelden jeg hører en låt jeg ikke liker. Klart, man kan like noe bedre enn annet, men det er sjelden jeg ikke liker en sang. Det skal faktisk veldig mye til. Mvh Yvonne Endret 2. september 2012 av Yvonne
Gjest Raindrops Skrevet 2. september 2012 #16 Skrevet 2. september 2012 (endret) Vel, la meg si det slik: det er veldig sjelden jeg hører en låt jeg ikke liker. Klart, man kan like noe bedre enn annet, men det er sjelden jeg ikke liker en sang. Det skal faktisk veldig mye til. Mvh Yvonne Men du kan altså fortsatt peke ut sanger du liker bedre enn andre? Igjen, skjønner ikke hvorfor du føler deg truffet. Dessuten sier du jo selv at du ikke liker verken techno eller black metal, med andre ord liker du ikke alt og du kunne sett bort ifra mitt første innlegg med en gang. Endret 2. september 2012 av Raindrops 4
Gjest Filleproletiet Skrevet 2. september 2012 #17 Skrevet 2. september 2012 Nei, ingenting for meg. Har allerede prøvd. Og jada, jeg lyttet til låtene jeg. Jeg har til og med lyttet til dem før. Dette var vel også da jeg gikk gjennom min Black Metal-periode (dvs jeg hørte mest på det, samt prøvde å lytte til både techno og trance). De to sistnevnte klarte jeg aldri å lære meg å like. Så er det klart, det finnes vel alltid et unntak til en regel. Mvh Yvonne Kan vel umulig ha blitt noen helhjertet lytt av to låter på den korte tiden det tok deg å svare, men det er ok. Neida, det er lov å ikke like enkelte sjangere, men jeg synes det er rart om man ikke liker detroit techno, for der finnes det alt fra jazzbasert elektronika til soulbasert til melankoli osv..det er såpass bredt at jeg tror de fleste, dersom de la fra seg fordommene, hadde funnet mye de hadde likt. Men sånn er jo vi mennesker ofte, at vi har hørt noe remotely close og dømmer derfor alt annet som feilaktig har fått stempel som det samme. Men det blir kanskje litt slik jeg har det med visemusikk og singer songwriter-musikk. Jeg kan godt annerkjenne at et band eller musiker lager bra musikk. Men det passer ikke min personlighet.
Gjest Filleproletiet Skrevet 2. september 2012 #18 Skrevet 2. september 2012 Jeg ser automatisk ned på alle som ikke liker dette..Det er fullstendig uforståelig.
Medlem Skrevet 2. september 2012 #19 Skrevet 2. september 2012 Nei, så absolutt ikke! Jeg lytter i hovedsak til ambient, chillout og vocal trance, men kan også fint tåle alt fra klassisk til black metal, via rock og pop.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2012 #20 Skrevet 2. september 2012 Jeg ser ikke ned på folk som har kjedelig musikksmak, men jeg synes litt synd på dem. Jeg synes også synd på de som kun liker artister som kan fylle en stor stadion i USA, da de går glipp av veldig mye. Jeg hører på veldig få store band, jeg kan tidvis se at noen kan få utbytte av det, men du skulle gitt meg noen tusenlapper for å gå på en konsert med Coldplay eller REM. Anonym poster: 5ee1569a40c404d78a7b670009d65ff5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå