Gå til innhold

Konstant slapp og kvalm

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har et problem som har plaget meg i flere uker nå. Er mer eller mindre konstant kvalm, og sliter voldsomt med å få i meg mat, fordi jeg føler at alt kommer til å komme opp igjen. Spiller ingen rolle hva jeg spiser, får samme følelsen av alt. Har ikke klart å spise skikkelig på tre uker, klarer å få i meg et par brødskiver hver dag og ellers er det middag sånn annenhver/tredjehver dag. Begynner å bli innmari slapp og daff og har mye hodepine, og er redd jeg kan få jernmangel om jeg ikke får vekk problemet snart. Har også konstant hjertebank og litt høy puls, og fryser litt. I tillegg er mandlene mine veldig hovne, så det er litt vanskelig å svelge.

Har opplevd lignende før, da gjerne i forbindelse med eksamen eller andre ting som gjør meg ekstremt nervøs. Akkurat nå er det ikke noe slikt på ferde, men jeg plages med sosial angst og kvalmen forsterkes hver gang jeg må ut av huset, og nå har jeg utsatt å møte venner litt for lenge. Begynner å bli skikkelig fortvilt :( Om det har noe å si så slutta jeg på Cipralex for ca tre mnd siden (i samråd med lege), etter å ha brukt dem i fire år.

Noen som har råd? Jeg tåler ikke melkeprodukter, så yoghurt er ikke noen løsning.

Anonym poster: 4e1198c919bc81c9fd40d8618b4932d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tatt dette opp med legen? Siden du har gått på cipralex mot depresjon så kanskje du ennå sliter psykisk? Jeg har selv vært deprimert og hatt angst, og ble slapp og kvalm en periode, fikk magesmerter en annen gang, og mange forkjølelser en annen gang. Kroppen vår kan reagere fysisk når vi sliter psykisk. Men det kan jo hende at jeg tar feil, kjenner deg jo ikke :) Ta dette opp med fastlegen din! God bedring!

Anonym poster: 61464717475d2120fb8d4d4dba9b39c0

Skrevet

Kyssesyken? Fører til hovne lymfekjerteler, mandler og generell utslitthet. Graviditet?

Kvalme og slapphet er symptomer på mye, det kan også være psykosomatisk - stress eller depresjon.

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg er helt garantert ikke gravid, og jeg er temmelig sikker på at det ikke er kyssesyken, har ikke hovne lymfekjertler, og ingen feber eller andre symptomer.

Har ikke snakket med legen, men vurderer å ringe i morra for å spørre. Litt redd jeg skal få beskjed om å gå tilbake på cipralex, men må jeg så må jeg :sukk:

Lurer på om hovenheten i mandlene kan skyldes mandelstein, jeg ser ingenting baki der, men de er fulle av hull etter sist jeg hadde streptokokker. Får ikke til å pirke borti dem heller, da brekker jeg meg bare.

Om en uke begynner skolen igjen, så jeg er veldig stressa for ikke å bli kvitt kvalmen til da - det er virkelig paralyserende :( Sliter veldig med å få i meg mat, og blir akutt kvalm/føler at jeg må kaste opp med en gang jeg har spist. Er generelt litt urolig/nervøs for tida, og begynner å bli temmelig overbevist om at det er årsaken til kvalmen.

Finnes det noen måte man kan "hjernevaske" seg selv til å bli mer rolig på? Jeg er desperat og villig til å prøve ca alt akkurat nå!

Anonym poster: 4e1198c919bc81c9fd40d8618b4932d6

Skrevet

Gå til legen du, min venn :-) Det vil nok roe deg ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...