Gå til innhold

Grådige kriminelle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor må kriminelle, hovedsak de som går etter penger, være så grådige og egoistisk? Hvorfor kunne ikke heller noen vært mer som Robbin Hood? Stjelt fra banken og bare kastet det ut til tilfeldige. Det hadde jo sikkert skapt store overskrifter i avisen også.

Anonym poster: 4f248ccab5cae76c8082e53d68a32d69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke at det er så fint å stjele fra banken heller.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hvorfor er det så utrolig mye bedre å stjele fra banken?

Endret av meh
  • Liker 2
Skrevet

Hvorfor må kriminelle, hovedsak de som går etter penger, være så grådige og egoistisk? Hvorfor kunne ikke heller noen vært mer som Robbin Hood? Stjelt fra banken og bare kastet det ut til tilfeldige. Det hadde jo sikkert skapt store overskrifter i avisen også.

Tror ikke helt du har forstått konseptet vinningskriminalitet.

• Liker 1
Gjest Candy Pie
Skrevet (endret)

Hvorforer det så utrolig mye bedre å stjele fra banken?

Det går ikke utover noen personlig? :P

Jeg synes det er bedre å rane en bank, enn å rane et tilfeldig menneske på gata.

__

Åja, var kanskje snakk om stjeling. Men rane/stjele blir vel noe av det samme

Endret av Candy Pie
  • Liker 1
Gjest Katten.
Skrevet

Bankens penger er jo strengt tatt våre penger..

• Liker 2
Skrevet

Det er jo våre penger som er i banken. Hvorfor er banken så fæle?

Gjest Violetta
Skrevet (endret)

Jeg synes det er bedre å rane en bank, enn å rane et tilfeldig menneske på gata.

__

Åja, var kanskje snakk om stjeling. Men rane/stjele blir vel noe av det samme

Jeg synes du skal spørre noen som har fått et våpen opp i ansiktet under et ran om det går ut over noen "personlig" og så revurdere denne kommentaren.

Endret av Violetta
  • Liker 1
Skrevet

Hmm... Hvor tror du bankens penger kommer fra, og hva med eventuelle psykiske ettervirkninger for ansatte i banken og medfølgende politijakt og etterforskning på noen millioner skattekroner?

Gjest Candy Pie
Skrevet

Jeg synes du skal spørre noen som har fått et våpen opp i ansiktet under et ran om det går ut over noen "personlig" og så revurdere denne kommentaren.

Det er sikkert ikke veldig morsomt, nei.

Men om man jobber i en bank, bensinstasjon, buss eller andre steder hvor det er penger, så går jeg ut i fra at de fleste har vært innom tanken på at noe KAN skje. Jeg sier IKKE at det er greit, ikke misforstå, men jeg mener uansett at det er verre å gå til en random person på gata å rane han eller henne, enn noen annsatte i banken, som ofte vet litt mer om hvordan man skal takle en sånn situasjon, og som er klar over at sjansen for ran ikke er så veldig liten heller.

Et vanlig menneske på gata SKAL få gå i fred. Er det banken som blir ranet, er det ingen som personlig mister penger, jeg går ut i fra at folk ikke får mindre i lønn pga en fyr raner en bank, om du skjønner? Om noen kommer å raner deg på gata, mister du faktisk de pengene, og du kommer ikke til å føle deg trygg igjen.

Og ikke misforstå, jeg sier ikke at det er greit å rane en bank, og ja, det er jo mennesker som sitter der også. Men jeg synes det frekkere å gå på vanlig folk på gata.

Er ikke så flink til å forklare:P

Gjest Violetta
Skrevet

Om en bank blir ranet er det selvfølgelig noen som må betale for det også! Med høyere renter, gebyrer osv. Hvor skulle ellers pengene kommet fra?

• Liker 1
Gjest Candy Pie
Skrevet

Om en bank blir ranet er det selvfølgelig noen som må betale for det også! Med høyere renter, gebyrer osv. Hvor skulle ellers pengene kommet fra?

Jeg vet ikke jeg?

Men nå var jo egentlig ikke poenget mitt, at det er ok å rane en bank...JEG synes bare at det er verre å rane et tilfeldig menneske på gata:P

Skrevet

Bankens penger er jo strengt tatt våre penger..

Har du ikke sett filmene om Bør Børson?

Skrevet

Det er sikkert ikke veldig morsomt, nei.

Men om man jobber i en bank, bensinstasjon, buss eller andre steder hvor det er penger, så går jeg ut i fra at de fleste har vært innom tanken på at noe KAN skje. Jeg sier IKKE at det er greit, ikke misforstå, men jeg mener uansett at det er verre å gå til en random person på gata å rane han eller henne, enn noen annsatte i banken, som ofte vet litt mer om hvordan man skal takle en sånn situasjon, og som er klar over at sjansen for ran ikke er så veldig liten heller.

Et vanlig menneske på gata SKAL få gå i fred. Er det banken som blir ranet, er det ingen som personlig mister penger, jeg går ut i fra at folk ikke får mindre i lønn pga en fyr raner en bank, om du skjønner? Om noen kommer å raner deg på gata, mister du faktisk de pengene, og du kommer ikke til å føle deg trygg igjen.

Hvorfor er det så mye viktigere at en som går på gata skal få være i fred? Det er ikke slik at personer som jobber i bank er overmennesker som er bedre rustet til å takle det å bli truet på livet med ladde automatrifler enn den gjennomsnittlige personen i gata. Du ser også ut til å undervurdere de psykiske ettervirkningene etter væpnet ran, det er ikke akkurat tapet av lommeboka og mobilen som går mest inn på folk flest ved væpnet ran for å si det slik.

Tror du også oppriktig at du ville vært bedre rustet til å takle grov kriminalitet etter å ha tenkt at det er en viss mulighet for det når du beveger deg utendørs?

Gjest Candy Pie
Skrevet

Hvorfor er det så mye viktigere at en som går på gata skal få være i fred? Det er ikke slik at personer som jobber i bank er overmennesker som er bedre rustet til å takle det å bli truet på livet med ladde automatrifler enn den gjennomsnittlige personen i gata. Du ser også ut til å undervurdere de psykiske ettervirkningene etter væpnet ran, det er ikke akkurat tapet av lommeboka og mobilen som går mest inn på folk flest ved væpnet ran for å si det slik.

Tror du også oppriktig at du ville vært bedre rustet til å takle grov kriminalitet etter å ha tenkt at det er en viss mulighet for det når du beveger deg utendørs?

Jeg har vel egentlig ikke sagt at det er ok å rane en bank? Jeg mener bare at det er bedre, enn et tilfeldig menneske på gata.

Selvfølgelig er det ikke overmennesker som jobber i banken, de er som deg og meg, men om noen går inn i en bank for å rane den, er det ikke de ansatte de raner, sånn sett. Kommer en fyr bort til deg på åpen gate er det DEG de har "plukket ut" noe som utrulig frekt og respektløst.

I tilleg til å bli redd, kanskje slite psykiskt etterpå, vil også denne personen miste personlige eiendeler.

OM man "må" rane noen, så mener jeg bare at banken er et av de "bedre" alternatvinene. Jeg mener IKKE at det er greit, men "bedre"

Også mener jeg bare det at jobber man i en bank eller lignende, så er ran noe man burde ha i bakhodet, dessverre. Og nei, jeg mener ikke at de derfor ikke har grunn til å bli redd og kanskje slite psykiskt i ettertid, men du forstår vel min tankegang og? Jeg mener i allefall ikke noe "vondt" med det.

Skrevet

Jeg er litt enig med Candy Pie her, bankansatte har tross alt ett hjelpeapparat bak seg, om de blir utsatt for ett ran. Det er verre for ett menneske på gata, både fordi vedkommende sannsynligvis ikke har noe hjelpeaparat bak seg, bortsett fra hva det offentlige måtte ha å tilby, dernest at ett ran på åpen gate ikke nødvendigvis skjer på samme stedet hver gang. Dermed vil man føle en generell utrygghet, som ikke er forbundet med ett spesifikt sted.

Uansett, Robin Hood fins neppe i virkeligheten.

Skrevet

Fordi de for en stor del er psykopater som driter i alle andre enn seg selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...