Gå til innhold

Bivirkninger: slutte på p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg begynte på p-piller for 3 uker siden etter et par års opphold, og tok opp tråden med det merket jeg kjente til fra før; Microgynon. Og etter en uke mener jeg allerede å kjenne bivirkninger! Spier mer, er konstant sulten, magen har est ut, og ikke minst, er deprimert, trist og sint om hverandre. Nei, huff...vil bare slutte med en gang. Men bør jeg vente til jeg er ferdig med hele brettet, om en uke? Eller kan jeg kaste de på søppla allerede nå?

Jeg kommer til å bruke alt annet enn hormoner for å unngå en graviditet. P-piller er jeg 100% ferdig med - isj og æsj! :-x

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har gått på det tre uker er du vel snart ferdig med brettet??... Jeg ville gått brettet ut - for at kroppen skulle fått mensen, og sannsynligvis lettere å holde på de normale syklusene videre etter p-pilleslutt...

Skrevet

Da jeg begynte på p-piller første gang var hadde jeg bivirkninger som varte i 2 måneder.

Dette var kvalme og jeg var også ganske deprimert noe som varte en stund lenger.

jeg gikk på trinordinol.

En venninne hadde også blitt deprimert av pillene, hun fortalte det til legen og han hadde sagt at hun bare burde slutte med en gang. Kan hende det er forskjell fra merke til merke. Har du snakket med legen din om dette?

Skrevet

Hvis du har litt is i magen og ser det an litt til kan det være at disse bivirkningene går over.

Skrevet

Da jeg startet på p-piller for ørti år siden brukte jeg Trionetta.

Ble vanvittig humørsyk, oppblåst og mistet sexlysten :-x

Byttet til et annet merke, og plagene ble borte :-)

Snakk med legen din. Det er veldig individuelt hvordan man reagerer på ulike p-piller. Prøv deg frem i samråd med legen din, så finner du "din" pille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...