Gå til innhold

Er interessert, men ønsker ikke forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har akkurat kommet ut av et langt forhold, på 6 år. Er selv 24, så har jo vært sammen med denne mannen i mesteparten av mitt "voksne liv". Et par uker siden det ble slutt, veldig udramatisk og vi skiltes som gode venner.

Men så har jeg møtt en ny mann da. Veldig oppegående, kjekk og kul fyr som jeg liker godt. På en fest snakka vi hele kvelden, og kysset litt på slutten (men ikke noe mer). Nå har han spurt om jeg vil ta en kaffe med han. Og det vil jeg gjerne. Men saken er at jeg ikke er interessert i noe forhold. Litt av greia med at det ble slutt med han forrige var (i tillegg til andre grunner) at ingen av oss var klare for å binde seg, vi følte begge at vi trengte å være litt alene og klare oss selv. Finne litt ut av hvem vi er uten en kjæreste. Det er heller ikke til å stikke under en stol at selv om vi hele tiden hadde et romantisk forhold, så dabbet lidenskapen av i stor grad de siste årene.

Men så er jeg jo interessert i denne nye fyren. Han er 10 år eldre, og vet han har mange kompiser som har kone og begynt å få barn. Uten at han har sagt det, så har jeg fått følelsen av at han kanskje er litt lei av singellivet (uten at han på noen måte virker desperat). Jeg er altså ikke interessert i noe forhold, men er samtidig interessert i han, og kunne godt tenkt meg en god gammeldags fling, for å si det som det er. Litt spenning, lidenskap og kos, uten noe mer (selvfølgelig, hvis det skulle vise seg å være drømmemannen ville jeg revurdert det). Hvordan kan jeg fortelle det til han på en ok måte? Han har jo bare invitert meg på en kaffe, det betyr jo aldeles ikke at han har lyst til å bli kjæreste med meg. Har ikke lyst til å virke innbilsk. Samtidig ønsker jeg å få det klart frem "på forhånd" at jeg ikke ønsker noe seriøst forhold. Har ikke lyst til å "kaste bort" tiden hans hvis han er klar for noe mer.

Noen gode forslag? Burde jeg i det hele tatt si det til han før vi begynner å "date", eller vente til senere?

Anonym poster: fe088bc4952599aa961192fae97b2142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si at du vil være venner med fordeler fordi du ikke er klar for et fast forhold, eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ihvertfall si at du ikke ønsker noe seriøst forhold.

Så kan han velge selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...