AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #1 Skrevet 29. august 2012 Visste ikke helt åssen kategori dette skulle postes i, men satser på at dette ble riktig! For en og en halv uke siden var jeg hos legen og fikk konstantert at jeg har fått beinhinnebetennelse. På dette tidspunktet var det ikke spesielt vondt, bare veldig ubehagelig. Jeg har brukt jogging og løping som treningsform den siste tiden, og å gå fra nesten null aktivitet til full aktivitet mente legen utløste beinhinnebetennelsen. Hun sa at jeg skulle gjøre endringer i forhold til trening og det ble gjort allerede samme dag jeg var hos henne. Likevel har det bare blitt vondere og vondere den siste uka, og nå vet jeg snart ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har så vondt, uansett om jeg går, sitter eller ligger. Det er smerter konstant. Jeg har prøvd å massere, men det gjør så vondt at tårene spruter. Pleier også å tøye leggene et par ganger om dagen, men syns ikke dette hjelper heller. Jeg har også prøvd å smøre på tigerbalsam, men syns det har hatt liten effekt. Har søkt litt rundt på nettet og sett at det er mange som bruker ibux gel. Dette er uaktuelt for meg da jeg ser på slike ting som gift for kroppen. Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Er ganske fortvilet her jeg sitter Anonym poster: 05079c0108d163e8f19e6ecebd7a9e06
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #2 Skrevet 29. august 2012 Vel, Ibux gel eller tabletter kan hjelpe. Ellers er det ikke så mye å gjøre, dessverre. Det kan ta lang tid før det går over og når det går over kommer det ofte igjen. Ibux kan også gjøre det mindre smertefullt å gjøre tøyningsøvelser som igjen kan motvirke at det blir langvarig. Men hvis du har laget deg et bilde av at det er gift, får du bare la være og holde deg i ro så lenge som nødvendig. Anonym poster: f29619dbfaa7dd6bad5c702e5dfe3504
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2012 #3 Skrevet 29. august 2012 Har ingen direkte erfaring med benhinnebetennelse, men med en rekke andre muskelsmerter av diverse årsaker. Les deg opp på lavendelolje, omega3, gurkemeie, magnesium, tea-tree olje, og muligens også ingefær.
Gjest EryDash Skrevet 30. august 2012 #5 Skrevet 30. august 2012 Har du ikke fått betennelsesdempende kur? TS skrev jo at hun anser Ibux som gift så da gjør hun det sikkert med andre betennelsesdempende også
AnonymBruker Skrevet 30. august 2012 #6 Skrevet 30. august 2012 Har du ikke fått betennelsesdempende kur? Nei, det nevnte legen ikke noe om. Hun syntes vel at det ikke var nødvendig. Jeg er veganer og bruker derfor ikke noe form for medisiner .. Så klart, er det livsnødvendig tar jeg det, men så lenge jeg slipper utsetter jeg ikke kroppen for det. Hvis jeg tar kontakt med legen, er det noe legen vil gjøre utenom å gi meg en tablettkur? Anonym poster: 05079c0108d163e8f19e6ecebd7a9e06
Noteknekk Skrevet 30. august 2012 #7 Skrevet 30. august 2012 Hold deg rolig til det ikke er vondt lenger er mitt råd. Jeg har hatt det noen ganger jeg også og da er det bare å stoppe med aktivitet å la det bli bra igjen. Hvis man ikke tar hensyn til at det gjør vondt og fortsetter med aktivitet kan man risikere å få en slags kronisk beinhinnebetennelse, og det høres ikke noe særlig ut. Og når du skal ut og jogge igjen, bruk gode sko og unngå jogging på asfalt.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2012 #8 Skrevet 30. august 2012 Kjempe kjedelig å måtte holde seg i ro nå som jeg endelig har fått skikkelig med motivasjon men men, jeg vil jo ikke ha det kronisk! Er det noen her som har erfaringer med bruk av krykker ved beinhinnebetennelse? Er det å anbefale? Anonym poster: 05079c0108d163e8f19e6ecebd7a9e06
loffen Skrevet 30. august 2012 #9 Skrevet 30. august 2012 Det går over hvis du gir det tid. Jeg har hatt det og brukte ingenting av medisiner eller salver. Vent med å løpe til det blir bedre. Har du gamle joggesko med dårlig demping og/eller løper mye på asfalt er du garantert å få det tilbake. Begynn på myke skogsstier, kjøp evt nye sko, så tåler du mer etterhvert også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå