Gå til innhold

Ekstremsport i Afrika?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min mann og jeg fikk aldri dratt på noen skikkelig bryllupsreise fordi vi hadde så små barn på den tiden. Nå er ungene store nok til at vi kan reise vekk fra dem uten problemer, så nå skal vi gjennomføre planen endelig! :)

Vi ønsker å dra et sted i Afrika hvor det er muligheter for ekstremsport (tandem fallskjermhopp, strikkhopp, rafting, klatring, etc.), pluss at vi ønsker å dra på safari. I tillegg vil vi gjenre kombinere det med strandliv. Altså én uke med ekstremsport/safari og en uke med strand.

Er det noen som har tips til land vi bør begynne å kikke på? Noen som har gjort det noe lignende?

Anonym poster: edc0160585752340c557299f9aa62289

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Livingstone i Zambia er stedet du leter etter. Her kan du hoppe i strikk over Zambezi og rafte bl.a. Det er fantastiske safarimuligheter kort tur unna i Chobe, Chobe-elven, Hwange osv. Men Strand finner du ikke her.

Et alternativ som er billigere er safari i Kruger-området i Sør-Afrika, etterfulgt av strandliv i Durban eller evt en kort busstur over til Mozambique. Du kan rappelere ned Table Mountain i Cape Town, og det er masse fine klatremuligheter der. I Sør-Afrika kan du også dykke, dykke med haier, se på hvaler og bade med krokodiller.

Sør-Afrika er et godt utgangspunkt, og kan lett kombineres med f.eks Livingstone eller Mozambique eller Namibia. I Namibia kan man kjøre firhjuling i ørkenen og sandboarde ned en sanddyne.

Skrevet

veldig få forsikringsselskaper som dekker ekstremsport, så sjekk alltid før dere begir dere ut på noe som helst.

Skrevet

Gouda og Europeiske sine reiseforsikringer dekker så vidt jeg husker, ekstremsport.

Skrevet

Livingstone i Zambia er stedet du leter etter. Her kan du hoppe i strikk over Zambezi og rafte bl.a. Det er fantastiske safarimuligheter kort tur unna i Chobe, Chobe-elven, Hwange osv. Men Strand finner du ikke her.

Et alternativ som er billigere er safari i Kruger-området i Sør-Afrika, etterfulgt av strandliv i Durban eller evt en kort busstur over til Mozambique. Du kan rappelere ned Table Mountain i Cape Town, og det er masse fine klatremuligheter der. I Sør-Afrika kan du også dykke, dykke med haier, se på hvaler og bade med krokodiller.

Sør-Afrika er et godt utgangspunkt, og kan lett kombineres med f.eks Livingstone eller Mozambique eller Namibia. I Namibia kan man kjøre firhjuling i ørkenen og sandboarde ned en sanddyne.

Takk for mange gode tips! Dette skal sjekkes ut :)

Livingstone hørtes fantastisk ut. Kanskje det går an å kombinere med en flytur til et strandparadis etterpå?

veldig få forsikringsselskaper som dekker ekstremsport, så sjekk alltid før dere begir dere ut på noe som helst.

Takk for påminnelsen. Skal sjekke ut før vi drar.

Gouda og Europeiske sine reiseforsikringer dekker så vidt jeg husker, ekstremsport.

Takk for tips! Mener vi har Europeiske, så da kan jeg se i betingelsene hva som står der.

Anonym poster: edc0160585752340c557299f9aa62289

• Liker 1
Skrevet

Absolutt! Du kan fly til f.eks Mozambique, Mauritius, Zamzibar, Seychellene eller Durban i Sør-Afrika fra Livingstone, som regel via Johannesburg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...