Gå til innhold

To tenåringsgutter reddet livet til 11-åring.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

http://www.dagbladet...brann/23160574/

Det kommer sikkert som et sjokk for dere at dette ble gjort av 2 muslimer i Saudi-Arabia

Hvorfor skulle det komme som noe sjokk på noen? Folk er folk, og hvis man ser at man har mulighet til å hjelpe en som er i ferd med å omkomme på en slik grusom måte, så vil man forsøke å hjelpe.

Særlig når man kan gjøre det i relativ trygghet. De var ikke i nærheten av flammene, og det ser ut til at den avsatsen de stod på mens de jobbet med å bryte opp gitteret, gav dem rimelig godt fothold.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klarte nesten ikke å se på de to som reddet gutten, flammene som spydde ut var mye ekklere å se på.

Man dør jo ikke av flammene, men av gassene.

Det må ha vært glovarmt å ta på der de stod, og de to heltene (samme hvor de er fra eller tror på) er sikkert forbrent nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klarte nesten ikke å se på de to som reddet gutten, flammene som spydde ut var mye ekklere å se på.

Man dør jo ikke av flammene, men av gassene.

Det må ha vært glovarmt å ta på der de stod, og de to heltene (samme hvor de er fra eller tror på) er sikkert forbrent nå...

Det er kanskje ikke noe å debattere, men hvis du ser på videoen, så vil du se at de står på lovartsiden av bygningen og at det blåser friskt. All røyk og flammer er på lesiden. For all del, handlekraften og viljen til å hjelpe er prisverdig, og de reddet et menneskeliv som ville gått tapt dersom de skulle ventet på brannvesenet. Men de befant seg ikke i noen direkte fare, og kom garantert ikke til skade.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strengfrøken

Jeg skjønner ikke hvordan land eller nasjonalitet har noen som helst relevans her. To modige gutter risikerte liv og helse for å redde 11-åringen fra flammene. Hadde det vært min egen 11-åring, hadde det ikke spilt noen rolle om de var svarte eller gule eller grønne, eller om de kom fra Saudi-Arabia eller Trønderlag, de hadde vært helter i mine øyne!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble utrolig rørt av å se den videoen :sjenert: Skjønner ikke hvorfor det skulle være noe sjokk. Mennesker er mennesker uansett hvor de kommer fra

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg biter.

Synes det er litt rasistisk å kalle de muslimer bare fordi de bor i et land med my sol og begge heter Mohammed!

jada....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg biter.

Synes det er litt rasistisk å kalle de muslimer bare fordi de bor i et land med my sol og begge heter Mohammed!

jada....

Det har du egentlig veldig rett i, men jeg trodde muslimer var en egen folkegruppe, slik som afrikanere og nordmenn?!

Anonym poster: 19bee2eba943d8a02b66fa6c98ae525a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du egentlig veldig rett i, men jeg trodde muslimer var en egen folkegruppe, slik som afrikanere og nordmenn?!

Anonym poster: 19bee2eba943d8a02b66fa6c98ae525a

Det tror jeg egentlig du har veldig rett i, men jeg trodde rasister hadde en egen tro, slik som kristne og muslimer?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg egentlig du har veldig rett i, men jeg trodde rasister hadde en egen tro, slik som kristne og muslimer?!

Hva? Nå skjønner jeg ikke... er muslimer en gruppe troende slik som kristne?

Anonym poster: 19bee2eba943d8a02b66fa6c98ae525a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde først det var i Norge. Det var bra gjort, de fortjener medalje ja.

Anonym poster: 32a925ce78904fedc56cb66184bbcdcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...