Gå til innhold

Folk som lukter dårlig (stinker).

Fremhevede innlegg

Skrevet

Med fare for å virke irritabel...

Kan folk som tar offentlig transport, begynne å dusje før dere bestemmer dere for å reise med andre folk, slik at de slipper å måtte forholde til deres dårlige lukt på grunn av mangel på hygiene?

Jada, satt ved siden av et menneske som mest sannsynlig ikke hadde dusjet på flere uker. Eimen av gammel urin og gammel drittlukt og ånde som luktet død og fordervelse, ødela flyturen for meg, og kvelden, ikke minst. Sitter her og vil kaste opp etter å ha sittet i den dårlige lukten i flere timer.

Anonym poster: ee4d75e7e0022ad983d565d58a1c6ceb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ojj. Såpass har ikke jeg opplevd. Jeg vet at enkelte mennesker lukter ekkelt når de reiser langt og blir klamme og sånn, men pisselukt og dritlukt tar kaka. :S

Skrevet

Jeg har heldigvis kun opplevd sånt på bybusser, der går det jo an å flytte seg og man skal jo ikke så langt. Du har min fulle medlidenhet, det er rett og slett jævlig.

Skrevet

Forsåvidt enig, men det ts beskriver er jo en ekstremsituasjon med en antakelig ikke frisk person. Normale, oppegående mennesker lar det jo ikke gå ukesvis mellom dusjingen.

3-4 dager eller ei uke uten dusj er nok mer vanlig, og det er greit nok når man er på hyttetur eller om man sitter aleine hjemme i stua si. Men ikke når man skal ut på offentlige transportmidler og sitte tett på andre mennesker.

Men så er det alle de tilfellene der man kan tro at folk ikke har dusja på lenge, men så er de bare uheldige med sterk kroppslukt. Jeg har det sånn akkurat nå. Jeg har begynt på noen medisiner som gjør at selv om jeg dusjer hver morgen og bruker både deodorant og parfyme, så stinker jeg stram svettelukt før arbeidsdagen er over. Og det til tross for at jeg har en veldig stillesittende jobb der jeg egentlig svetter minimalt. Jeg har aldri opplevd problemer med svettelukt på dette grunnlaget tidligere, men nå er det altså blitt sånn. Og jeg har nå fått et nytt syn på stinkende mennesker, fordi jeg plutselig uforskyldt er blitt et av dem. Det må være plagsomt å ha det sånn hele tida. Selv gleder jeg meg til jeg får min normale kroppslukt tilbake igjen. Heldigvis er denne lukten (ifølge legen) kun en midlertidig bieffekt i starten av behandlingen.

Anonym poster: e8af4e09951a4f974139ac0a31762438

• Liker 2
Skrevet

Forsåvidt enig, men det ts beskriver er jo en ekstremsituasjon med en antakelig ikke frisk person. Normale, oppegående mennesker lar det jo ikke gå ukesvis mellom dusjingen.

3-4 dager eller ei uke uten dusj er nok mer vanlig, og det er greit nok når man er på hyttetur eller om man sitter aleine hjemme i stua si. Men ikke når man skal ut på offentlige transportmidler og sitte tett på andre mennesker.

Men så er det alle de tilfellene der man kan tro at folk ikke har dusja på lenge, men så er de bare uheldige med sterk kroppslukt. Jeg har det sånn akkurat nå. Jeg har begynt på noen medisiner som gjør at selv om jeg dusjer hver morgen og bruker både deodorant og parfyme, så stinker jeg stram svettelukt før arbeidsdagen er over. Og det til tross for at jeg har en veldig stillesittende jobb der jeg egentlig svetter minimalt. Jeg har aldri opplevd problemer med svettelukt på dette grunnlaget tidligere, men nå er det altså blitt sånn. Og jeg har nå fått et nytt syn på stinkende mennesker, fordi jeg plutselig uforskyldt er blitt et av dem. Det må være plagsomt å ha det sånn hele tida. Selv gleder jeg meg til jeg får min normale kroppslukt tilbake igjen. Heldigvis er denne lukten (ifølge legen) kun en midlertidig bieffekt i starten av behandlingen.

Hvilke tabletter er det? Jeg går på Cipralex antidepressiva og har gjort det i en to-tre år når. Fikk økt svette som bivirkning og med det kom det også (mer) svettelukt. Har aldri luktet min egen svette før jeg begynte på pillene. Jeg kjenner det som regel etter når jeg våkner om morgenen, men det lukter ikke sånn stram svettelukt, men mer som youghurt naturell eller noe. Men ekkelt er det nå uansett..

Anonym poster: e0754380dba9c82b73cdb3f7630412bc

Skrevet

Jeg har forresten lest mye bra om denne: http://www.vitusapot...PID-906257.aspx. Tenkte jeg skulle prøve den selv etterhvert.

Anonym poster: e0754380dba9c82b73cdb3f7630412bc

Gjest Sitrondrops
Skrevet

Du tok vel ikke tilfeldigvis flyet til Trondheim 18.35?

Skrevet

jeg synes enkelte mennesker generelt burde forbedre sin personlig hygiene. jeg har jobbet i butikk bla. der du lukter at det er en spesiell kunde i butikken fra den andre siden av lokalet . å det er helt jævlig.

skal si jeg er glad jeg har sluppet å sitte på fly eller buss med vedkommende.

Anonym poster: dea7d91604b6f1e7c220ba2b740c2813

Gjest Sitrondrops
Skrevet

Synes synd på dem jeg. Enten er de fysisk eller psykisk syke når det er så ille.

• Liker 3
Skrevet

Det var sikkert meg som luktet jævlig. Beklager at jeg ødela turen din. Satt forøvrig bare på flyet en time og ikke ved siden av noen. Dusjet kroppen, håret, pusset tenner og tunge, brukte tanntråd, tok på deodorant og nye klær før jeg dro.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3052392/

Anonym poster: ec1def64e65f7445583235e0313038cd

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Folk på lavlavkarbo stinker neglelakkfjerner og løk når de er i ketose, kanskje det var en sånn en :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...