Gjest Emma Skrevet 29. august 2012 #1 Skrevet 29. august 2012 Hei, jeg er 15 år og sliter fryktelig med å få inn tamponger. Jeg får sååå vondt!! Jeg fikk mensen for ca 4 år siden. Dette har vært et stort problem i forbindelse med bla svømming i gymmen som jeg har måttet droppe. Jeg klarte det en gang i juli, men jeg fikk så vondt! I tillegg til at det tok rundt 20 min å få den inn... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg kan jo ikke holde på sånn?? Er det vanlig at det gjør SÅ vondt?
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #2 Skrevet 29. august 2012 Hei! Hadde samme problem selv, fordi jeg ble altfor anspent. Slapper du av nok når du prøver å sette den inn? Problemet mitt forsvant etter at jeg ble seksuelt aktiv, noe jeg ikke vil anbefale deg enda, siden du er veldig ung. Ikke stress med det pga noe så ''enkelt'' som tamponger Kan også kanskje hjelpe å smøre noe på tampongen, sånn at den glir lettere inn? Anonym poster: ed507f4fe6cd9e80c4a4db9ce4b85c54
Gjest Magdalene Skrevet 29. august 2012 #3 Skrevet 29. august 2012 Har du prøvd tampax? Der er det med en slik innføringshylse, som kan gjøre det litt enklere. 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2012 #4 Skrevet 29. august 2012 Jeg har alltid syntes det har vært mindre ubehagelig å sette inn tamponger hvis fingrene mine er våte når jeg putter den inn. Holder fingrene litt rundt tampongen slik at den lettere glir inn ved at de våte fingrene og ikke tampongen glir mot den siden som føles ubehagelig. Ellers er det noen forslag her: http://www.klara-klo...eId/1496539766/ http://www.klara-klo...seId/1058583167 Anonym poster: b6b3c2177c05d7ed1439aaa2c9aa2099
Gjest Magdalene Skrevet 29. august 2012 #6 Skrevet 29. august 2012 Du kan også smøre den inn med vaselin. Men da absorberer den vel ikke noe? 1
tingeling Skrevet 29. august 2012 #7 Skrevet 29. august 2012 Vanskelig ville jeg ikke brukt, men en liten "ert" m vannbasert glidemiddel på tipper av tampongen kan hjelpe. Ellers er min anbefaling å bruke bind. Ikke gjør noe som gjør vondt der nede ( kan i værste fall ende m vestibulitt ) . 1
Avalon Skrevet 29. august 2012 #8 Skrevet 29. august 2012 Men da absorberer den vel ikke noe? Joda, vaselin er jo ikke akkurat flytende.
Sugerøret Skrevet 29. august 2012 #9 Skrevet 29. august 2012 Forsøk en mindre størrelse av den du bruker, eller tampax med hylse. Da kan du bruke glidemiddel på tuppen av hylsen. Dessuten er det viktig at du finner en stilling du synes er grei og at du puster mye med magen .Forsøk å slappe av. 1
Niennas Skrevet 29. august 2012 #10 Skrevet 29. august 2012 Tråden flyttes til Kropp og helse. Niennas, mod.
Gjest Emma Skrevet 30. august 2012 #11 Skrevet 30. august 2012 Ok, tusen takk alle sammen! Dette hjelper veldig:) Men er det normalt å slite med dette? Vet nemlig om så mange som syns dette er så lett....
Dolly-Duck Skrevet 30. august 2012 #12 Skrevet 30. august 2012 Nå er det helt sikkert ikke dette som er problemet, men det kan jo være greit å vite at det av og til finnes medisinske årsaker, om du etter en stund fremdeles ikke får det til. Jeg ble født med .. ahr. Husker ikke hva det heter akkuratt nå. Men hadde på en måte en skillevegg i åpningen. Slik at kjedeåprningen ble delt i to. Jeg slet med tampong og var så fortvilet. Måtte inn å operere det bort. Så det kan jo være slike ting også. Men sannsynligvis ikke. Bruker du de aller minste med slik touch silk? de sklir lettere inn enn de andre:)
Gjest EryDash Skrevet 30. august 2012 #13 Skrevet 30. august 2012 Jeg er 19 år gammel å jeg får kun inn den minste OB størrelsen, prøv den det er den gule esken.
Gjest Emma Skrevet 30. august 2012 #14 Skrevet 30. august 2012 Nå er det helt sikkert ikke dette som er problemet, men det kan jo være greit å vite at det av og til finnes medisinske årsaker, om du etter en stund fremdeles ikke får det til. Jeg ble født med .. ahr. Husker ikke hva det heter akkuratt nå. Men hadde på en måte en skillevegg i åpningen. Slik at kjedeåprningen ble delt i to. Jeg slet med tampong og var så fortvilet. Måtte inn å operere det bort. Så det kan jo være slike ting også. Men sannsynligvis ikke. Bruker du de aller minste med slik touch silk? de sklir lettere inn enn de andre:) Ja,du har rett med at det er greit å vite, men håper ikke det er tilfellet:) Som en lenger ned sa skal jeg prøve den minste:)
AnonymBruker Skrevet 31. august 2012 #15 Skrevet 31. august 2012 Ok, tusen takk alle sammen! Dette hjelper veldig:) Men er det normalt å slite med dette? Vet nemlig om så mange som syns dette er så lett.... Jeg husker jeg slet med dette selv i mine yngre dager. Det viktigste er at du får den ordentlig inn. Kanskje ved å prøve en mindre størrelse enn det du har prøvd frem til nå? Anonym poster: 9a55f03cdc22da13237e4e1ecebad609
Gjest Tammie Skrevet 31. august 2012 #16 Skrevet 31. august 2012 Du må i alle fall finne den riktige stillingen. Selv sliter jeg med at det gjør vondt noen ganger, men dersom jeg setter meg på huk når jeg setter den inn, så hjelper det. Hvis du kjenner at det svir eller gjør vondt jekk den litt rundt. Mange som syntes det er vanskelig og at det gjør vondt :-)
AnonymBruker Skrevet 31. august 2012 #17 Skrevet 31. august 2012 Pust dypt inn og sett inn tampongen når du er på utpust igjen, da slapper du av i underlivet. Anonym poster: ee74ffa8b95a98c26823203639570359
Gjest Emma Skrevet 31. august 2012 #18 Skrevet 31. august 2012 Du må i alle fall finne den riktige stillingen. Selv sliter jeg med at det gjør vondt noen ganger, men dersom jeg setter meg på huk når jeg setter den inn, så hjelper det. Hvis du kjenner at det svir eller gjør vondt jekk den litt rundt. Mange som syntes det er vanskelig og at det gjør vondt :-) Ååå, tusen takk! Fint å vite at det er andre enn meg som ikke syns dette er noe lett:)
Gjest Emma Skrevet 10. november 2012 #19 Skrevet 10. november 2012 Hei, vet ikke om det er interessant, men jeg får det til nå! Den glir rett inn! Jeg syns det er litt ubehagelig å ha den der, da, jeg kjenner den liksom. (ja, jeg tar den helt inn) Pga det bruker jeg bare tampong når jeg skal svømme ol
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå