Gå til innhold

Uke/langhelg i september, Venezia, Barcelona?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I slutten av september har jeg en uke fri, og kjenner at jeg trenger å ta meg en ferie. På en måte har jeg lyst på sydenferie, men da vil jeg til Thailand eller noe langt unna og det passer dårlig på en uke. Har utrolig lyst til å reise til Venezia eller Barcelona, så lurer på om noen har noen erfaring fra hvordan det er der i september? Eventuelt tips til andre sjarmerende byer jeg kan besøke? Og hvor er det best å bestille, og når? Ca hva ligger prisene på? Og hva kan man finne på? Vet ikke helt om det blir en langhelg eller en uke vi reiser, men heller mest mot langhelg. Skal reise sammen med en mann, der ingen av oss er spesielt glad i shopping. Greit med litt marked og billige butikker, men for en fattig student er det ikke så gøy å kikke på alt man ikke kan kjøpe :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både Venezia og Barcelona er flotte byer, men jeg ville nok holdt en knapp på Barcelona. En flott by hvor du kan kombinere storby og strand og masse fint å se. Parker, arkitektur, katedral, bystrand m.m. Har vært der i begynnelsen av oktober, og det var fortsatt T-skjortevær og nydelig å sitte på uterestaurant og nyte en iskald Cava. Eller sitte oppe i høyden og se utover cruisebåthavna.

Ellers er både Krakow og Praha flotte høstbyer. Sjekk flypriser på flybilligst.com og hotell på booking.com. Ellers har norwegian kampanjepriser nå, og har dere mulighet til å reise fra Rygge eller Torp har Ryanair rimelige billetter.

Skrevet

Klimaet er nok kjempefint begge steder.

Barcelona er kjempefint i september. Da er det fortsatt så varmt at dere kan dra på stranda også.

Hoteller i Barcelona er ganske rimelig. Har alltid funnet kjempefine steder til rundt 70-100 euro natten. Vil anbefale å bo i bydelen Born eller Gotic (som utgjør gamlebyen), Der er dere omgitt av små butikker og restauranter, og det er kort vei til både strand, shopping, kultur eller uteliv.

Jeg synes Barcelona har det meste. Dere kan slappe av og henge på stranden eller i fine parker, dra på shopping, besøke museer eller severdigheter, og det er utrolig god mat i byen. Livlig uteliv også, og mange bra konserter.

Skrevet

Barcelona! Venezia er dyyyrt å besøke, og severdighetene er oversvømmet med turister (det er forsåvidt til en viss grad Barcelona også, men på en helt annen måte). Kan reise dit for superbillig penge med RyanAir.

Vil også anbefale Lisboa. Vakker og billig by med fine septembertemperaturer, og for sol og bad kan man suse ut til Cascais. Hvis dere reiser for en uke og vil se litt mer, er det bare ca to timer med tog ned til Algarvekysten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...