Gå til innhold

Da prøver vi på nr 2 !


mirama

Anbefalte innlegg

Det er absolutt en fordel at kroppen funker igjen med en gang! Masse lykke til med neste prøveperiode :)

Her er det lutealfase, 5 dpo idag. Ikke så mye som skjer her på en stund altså :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tanta dro igår. Deilig at hun ikke var så lenge på besøk :) Vi var på "åpen dag" på brannstasjonen igår, og jenta vår stoorkoste seg. Hun fikk kjøre brannbil og prøve brannslangen, stor stas! Deretter hentet søsteren min henne, og de koste seg sammen til idag. Jeg og sambo utnyttet muligheten til å gå ut på fest. Ble noen øl for mye i går, så jeg våknet med tidenes hodepine idag.. Måtte presse i meg paracet mellom spyanfallene for å klare å stå opp klokka 12. Ikke at jeg drakk så veldig mye, men jeg tåler lite når jeg har mensen. Hvorfor lærer jeg aldri? :balltre:

Uansett, jeg kom meg til slutt opp av senga, og da var det familieselskap. Veldig koselig å treffe alle igjen.

Nå skal vi få litla i seng, og så skal vi kose oss med film :rolleyes:

Håper dere har hatt en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Jeg har fått litt kalde føtter.. Vil jeg virkelig dette? Orket jeg fødsel, barsel, amming, skriking og våkne netter nå? Jeg har blitt litt nervøs. Tenker spesielt mye om kveldene. Tenk hvis det blir slutt mellom meg og samboer? Vi er jo unge.. Et eventuelt brudd vil være spesielt vanskelig hvis vi har to barn. Såklart er det vanskelig uansett, om det er 0, 1 eller 2 barn. Men dere skjønner!

Også har jeg ekstrem fødselsangst. Sleit veldig i ettertid etter sist fødsel. Jeg har nettopp vært på samtale med sykehuset her, og fikk vite at et eventuelt keisersnitt blir uaktuelt. Dette har fått meg til å tenke mye på hvor grusom jeg synes fødselen var, og hvordan jeg sleit med den opplevelsen i et helt år etter. Det var et traume for meg rett og slett.

Jeg har også tenkt mye på friheten jeg mister. Såklart har vi mistet mye frihet ved å få et barn, og jeg savner ingenting. Men vi har fortsatt mulighet til å finne på ting. Jenta vår er et rolig og snillt barn, og familien vår elsker å passe henne. Hvordan vil det bli når vi har to?

Kanskje jeg bare er inne i en periode. Jeg har alltid litt svingende humør. Går i fra å være smilende, glad og opplagt, til å bli trøtt og litt deppa. Sånn er jeg bare. Sånn er livet, det går opp og ned.

Nei, jeg vet ikke helt hva som skjer nå! Men jeg tror vi hopper over denne prøveperioden, og så kommer jeg kanskje sterkere tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er tilbake!:)

Jeg tenkte mye, og var litt deppa i en liten periode. Men så gikk det over. Vi vil jo ha et barn til!

Så, dette har skjedd :

Vi hadde samleie to dager før EL den 5. oktober. Jeg tenkte at jeg kan umulig ha blitt gravid på bare en omgang i høyet, to dager før EL. Så jeg har ikke tenkt så mye på det.

I dag er jeg 12 dpo, og har kjent disse symptomene :

-Murring og rumling nederst i magen

-Stikking i puppene

-Annerledes utflod

-Vondt i korsrygg

-kviser

Jeg er en testoman, så jeg har selvfølgelig testet allerede. I forgårs fikk jeg negativ test. I går fikk jeg negativ. Men ca en time etter at jeg tok testen, såg jeg tilfeldigvis på den en gang til (fyy..!), og da var det blitt positiv. Jeg tenkte at den er jo ugyldig etter så lang tid, men begynte å lure litt allikevel.. Tok to tester til igår, og de ble svaaakt positive før det var gått 5 min. Da ble jeg spent!

Men i dag tidlig var testen negativ, og ikke antydning til strek innen 5 minutter... Så da mistet jeg håpet litt. Nå tok jeg nettopp to EL tester (har ikke flere G-tester igjen), og de viste to tydelige streker.

Nei, jeg vet ikke hva jeg skal tro! Men regner egentlig med at det var en kjemisk graviditet. Nå venter jeg på TR, som er ventet på søndag :) Kjekt å være tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt gaaal av dette!! Kjøpte digitale tester på apoteket idag. Måtte selvfølgelig svi av en med en gang jeg kom hjem. (Utrolig hvor lett det er å tisse når du sitter klar med test... :fnise: )

Jeg syyyns det har en svaaak, svaaak strek! Jeg vet ikke helt, må holde den litt opp mot lyset. Vet ikke om jeg innbiller meg at det er en strek eller hva. This is killing me! Jeg tar av meg hatten for dere prøvere som har holdt på i flere år, dette er virkelig en berg og dalbane for psyken. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en kjeeempesvak strek med digitaltest idag også. Tror den kom innenfor tidsfristen. Rart at jeg skulle få så mange tester med svaaak strek? Har tatt sikkert 6 billigtester, som alle har slått ut positivt, et par av de etter tidsfristen, og to digitale. Hcg-nivået burde vel gå opp drastisk, og gi utslag i sterke streker hvis jeg er gravid? :sarkasme:

Foreløbige symptomer IKM dag:

-Tappen er høyt oppe (høyere enn jeg noen gang har opplevd den)

-Ingen tegn på tanta. (Den skal visst komme idag, jeg regna feil når jeg skrev at den var venta på søndag).

-Og så har jeg fått blodårenett på brystene. Det har jeg difinitivt ikke hatt noen gang før, merka det når jeg stod i dysjen i dag.

Jeg har ikke gitt opp håpet riktig enda! Håpet er ikke ute før tanta kommer dundrende! Nå venter jeg en CB med ukesindikator i posten :danse:

Endret av mirama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvordan har du fått strek på digitale tester? De skal jo vise gravid/ikke gravid? Uansett: masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan har du fått strek på digitale tester? De skal jo vise gravid/ikke gravid? Uansett: masse lykke til! :)

Aå, jeg trodde de testene som ikke var billigtester het "digital". Men dette var to +a1 - tester. Og de var positive begge to innen noen minutter, men kjempesvake streker.

Men uansett så er denne perioden over, fordi tanta kom idag! En og en halv dag for sent selvfølgelig. Så det må ha vært en kjemisk graviditet? Ikke akkurat uventet, med så difuse tester. Positive ene dagen, og negative neste dag. Men er jo litt skuffa, for en får jo som smått forhåpninger av å skimte en strek.

(Livmortappen er forresten kjempehøyt oppe, og helt lukket. Hva kan være grunnen til det? Tidligere har den vært langt nede og open før og under mens. )

Jaja, da vet jeg iallefall at jeg SKAL vente med å teste til ikm (eller helst et par dager over) neste gang.

Endret av mirama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så dumt :( Jeg har ikke satt meg så nøye inn i det med livmortappens variasjoner, så jeg har ikke noe å bidra med der. Men krysser fingrene for dere neste PP :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Blod idag? Skjønner ikke helt hvorfor... Har aldri hatt mellomblødninger før, og det er lenge til jeg skal ha mensen :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være eggløsning. Aldri hatt blod i eggløsningen før, men etter noen kjappe google-søk er visst dette et bra tegn:) Har mistet litt kontroll etter at hele syklusen har blitt forskjøvet, så jeg tenkte ikke på EL engang. Vi fikk skvist inn en kjapp en idag, så nå får vi vente å se. Kjenner at magen jobber i vei nå, så eggløsningen er mest sannsynlig ikke skjedd enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var denne perioden over, og vi er ikke prøvere lengre. Vil ikke gå glipp av barnehagefristen (en gang til), og det passer dårlig på alle måter å få barn senere enn august. Jeg kommer tilbake til neste år! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Jeg tok en clairblue test idag, bare for å svi av den siste testen før prevansjon igjen. Og den viste.. :

Gravid 1-2 !!!

Jeg er så glaaad :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk kommode :rolleyes:

så var det denne hærsens snusen da... :glare: jeg har hele veien sagt at "den dagen jeg får positiv test skal jeg slutte tvert :opplyser: ". Men det var jaggu lettere sagt en gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så mye :) Fortell gjerne hvordan det får uten snusen. Sliter med nikotinavhengighet selv.

Taakk :blomst:

Ja, kan prøve å oppdatere på den fronten :):danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat bra stemning i heimen. Samboeren var så sikker på at det ikke skulle klaffe innen disse 3 månedene, at nå er han bare i en slags sjokk tilstand. Og han vil at jeg skal ta abort...! Jeg skjønner ikke at det går an. Her har jeg har tatt eggløsningstester og vi har hatt sex deretter. Han har vært klar over at det har vært uten prevensjon. Og nå er han redd for sitt sosiale liv, og vil derfor at jeg skal ta abort. Helt utrolig.

Jeg hadde ikke trodd at det skulle bli som sist, da jeg ble uplanlagt gravid når vi bare hadde vært sammen i et halvt år. Jeg var 18 og bodde hjemme, hadde ingen utdannelse.

Nå har vi kjøpt oss hus og bil, har ei jente på 3 år, som naturligvis begynner å spør etter søsken. Jeg har bare 1 år igjen av utdannelsen.

Nå er jeg bare kjempelei meg, og så utrolig skuffet. :(

Endret av mirama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en sjangs, og lagte meg ticker. Lille spire skal holde seg i magen i 8 mnd til!! Jeg kan ikke tro at jeg er gravid, for en lykkefølelse! :)

Symptomer som har begynt å komme :

-Stølhetsfølelse nederst i magen

-blodårenett på brystene

-tisser OFTE

-Såver dårlig om natta (sovner seint, våkner tidlig)

-Trøtt

Håper bare kvalmen holder seg unna denne gangen. Sist spydde jeg sammenhengende i 4 mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...