Gå til innhold

Gravid?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg går på p-piller, Yasmin. Disse tar jeg hver dag, og har aldri glemt de.

Sist mensen, for 20 dager siden, var planen å "hoppe over" mensen. Det gikk ikke helt som planlagt, for dagen jeg skulle hatt mensen fikk jeg er merkelig blødning. Det var ikke helt som mensen pleier å være. Jeg tenke at det bare var en mellomblødning, så jeg sluttet å ta pillene for å la den "vanlige" mensen komme. Det fortsatte med rar og liten mensen i 6 dager til sammen (lenger enn jeg pleier).

Nå har jeg gått 16 dager med p-piller igjen. For 3 dager siden fikk jeg en bitteliten blødning igjen, det var ikke mye og ga seg fort. Jeg har vært veldig sliten i det siste (pga noe som har skjedd) og tenkte at det bare er hormonene som har blitt fortyrret pga det.

Før i dag oppdaget jeg akkurat at jeg har tykk, hvit utflod. Det er ikke noe jeg vanligvis har. Den har også vært litt seigere de siste dagene (beklager detaljer). Tenkte at det var sopp, og satte inn ei canestenpille.

Nå merket jeg at puppene mine er unormalt ømme.

Jeg har samboer, men en graviditet er ikke ønskelig akkurat nå pga studier. Tanken om graviditet har ikke slått meg før nå, for jeg hadde jo mensen(?).

Har dere noen erfaringer? Eller noen teorier om hva som kan være årsaken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kroppen vår er ikke helt stabil hele tiden så det kan ha vært noe annet som har påvirket syklusen din, stress, dårlig søvn eller noe. Og du nevner jo at du har vært veldig sliten i det siste, så det kan være grunnen. Jeg har en gang i blant en rar mens og det pga strss, men har ikke vært gravid. Bruker Yasmin jeg og, har hatt mellomblødning 2 ganger i løpet av ca 10 år på Yasmin. Men noen har flere mellomblødninger. Jeg tipper at du fikk en liten blødning fordi kroppen ikke var enig i å hoppe over mensen (kanskje pga sliten), og siden du sluttet på pillen så fortsatte du å blø. At syklusen så har blitt litt tullete så derfor blødde du igjen for 4 dager siden. (ser at du skrev innlegget i går)

Men hvis du er veldig usikker så kjøp en graviditetstest og ta den nå hvis du trur at du var gravid allerede ved forrige mens for 21 dager siden, eller vent ca en uke og se om mensen kommer, kommer den ikke så test deg. Jeg kjenner ikke din syklus men det går gjennomsnittlig 28 dager mellom hver mens. Om du vil fortsette å bruke p-pillene i mellomtiden får du vurdere, de kan skade barnet hvis du er gravid, men kutter du de ut så bør dere bruke annen prevensjon til du er helt sikker på at du ikke er gravid, og så kan du begynne med pillene igjen.

Fortsetter du i noen mnd til å ha blødninger når du ikke skal, og ikke er gravid, så dra til legen! :)

Anonym poster: 91d949eff97e94b4f8143cd50dec1983

Skrevet

Kroppen vår er ikke helt stabil hele tiden så det kan ha vært noe annet som har påvirket syklusen din, stress, dårlig søvn eller noe. Og du nevner jo at du har vært veldig sliten i det siste, så det kan være grunnen. Jeg har en gang i blant en rar mens og det pga strss, men har ikke vært gravid. Bruker Yasmin jeg og, har hatt mellomblødning 2 ganger i løpet av ca 10 år på Yasmin. Men noen har flere mellomblødninger. Jeg tipper at du fikk en liten blødning fordi kroppen ikke var enig i å hoppe over mensen (kanskje pga sliten), og siden du sluttet på pillen så fortsatte du å blø. At syklusen så har blitt litt tullete så derfor blødde du igjen for 4 dager siden. (ser at du skrev innlegget i går)

Men hvis du er veldig usikker så kjøp en graviditetstest og ta den nå hvis du trur at du var gravid allerede ved forrige mens for 21 dager siden, eller vent ca en uke og se om mensen kommer, kommer den ikke så test deg. Jeg kjenner ikke din syklus men det går gjennomsnittlig 28 dager mellom hver mens. Om du vil fortsette å bruke p-pillene i mellomtiden får du vurdere, de kan skade barnet hvis du er gravid, men kutter du de ut så bør dere bruke annen prevensjon til du er helt sikker på at du ikke er gravid, og så kan du begynne med pillene igjen.

Fortsetter du i noen mnd til å ha blødninger når du ikke skal, og ikke er gravid, så dra til legen! :)

Anonym poster: 91d949eff97e94b4f8143cd50dec1983

Tusen takk for et godt svar! :)

Nå har jeg tatt en test, og den var negativ. Etter jeg hadde skrevet innlegget kom jeg på at jeg også er oppe og tisser hver natt, og har gjort det de siste to ukene. Noe jeg vanligvis ikke pleier. Så da ville jeg bare ha et svar på det. Håper indelig ikke testen er tatt for tidlig, og at jeg kan stole på det svaret den ga.

Ang blødningene så tenke jeg det samme som deg. Jeg får bare håpe det er i orden igjen til neste mens, hvis ikke må det vel bli en tur til legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...