AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #1 Skrevet 28. august 2012 Hei. Naboen har frukt i hagen sin, og her om dagen spurte hun om jeg ville ha, hun syntes det var så synd å bare kaste det, siden hun ikke kunne ha så mye selv. Jeg takket ja, er jo kjempekoselig å bli spurt om slikt. Men nå begynner det å bli alt for mye. Jeg får flere bæreposer i uka (som bare legges i hagen min), og jeg har til og med sett at folk jeg ikke kjenner (sikkert venner eller familie av naboen) har plukket frukt, og lagt det i hagen min. Da må de jo ha fått beskjed av naboen om å legge det der.. I begynnelsen var det veldig koselig, men som sagt begynner det å bli for mye. Jeg klarer da heller ikke å spise flere bæreposer med frukt i uka, dessuten virker det som om de siste posene bare er rasket sammen, da flere av fruktene er råttene og dårlige, og jeg vil jo da heller ikke spise resten av frukten som ligger i den posen. Hva gjør jeg her? Skal jeg bare holde ut, kaste posene etterhvert som de kommer (selv om søppeldunken for øyeblikket er full pga dette), si i fra, eller hva? Jeg vil absolutt ikke fornærme eller komme på kant med naboen, for hun er veldig koselig ellers, og intensjonen her var nok god, men nå føles det nesten ut som om hun dumper det på meg (og hva tenker dere her?), så jeg må kaste det.. <br /><br /> Anonym poster: 30b00a4a8861ef83c007899c1d4fadfd
Lutetium 71 Skrevet 28. august 2012 #3 Skrevet 28. august 2012 Snakk med naboen din, og ikke med kg. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #4 Skrevet 28. august 2012 Fortell henne at du synes det er kjempekoselig at hun tenker på deg, og at du gjerne vil ha litt, men at du ikke klarer å spise så mye. Fordel også gjerne litt på jobben, f.eks. Anonym poster: 671ff229481eeea0e74c6026261a97bc
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #6 Skrevet 28. august 2012 Snakk med naboen din, og ikke med kg. Hva har man forum til, hvis man ikke kan diskutere saker og ting? Jeg tenkte jo ikke at problemet løste seg med å skrive her heller, tanken var vel heller å få litt forskjellig synspunkt/meninger på det, hvordan jeg evt bør ta det opp etc. Hvis en tråd irriterer deg, la vær å svar i den da vel. ab: Problemet er at flere av fruktene er dårlige, så tør ikke ta det med til jobben. Prøvd å fordele litt blandt familie, men de vil jo heller ikke ha når det er så mye dårlig frukt. Huff, er liksom litt nervøs for å såre også, men jeg må nok bare ta det opp med henne.<br /><br /> Anonym poster: 30b00a4a8861ef83c007899c1d4fadfd 2
jabx Skrevet 28. august 2012 #8 Skrevet 28. august 2012 Er naboen din fullstendig sosialt inkompetent eller?
Katana Skrevet 28. august 2012 #9 Skrevet 28. august 2012 Du må si fra. Høres ut som naboen din mangler forståelse for hvor mye du egentlig greier å konsumere Det er grenser for hvor mye man kan fryse ned, også.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #10 Skrevet 28. august 2012 Du må si fra. Høres ut som naboen din mangler forståelse for hvor mye du egentlig greier å konsumere Det er grenser for hvor mye man kan fryse ned, også. Ja, det er sikkert å visst. Men dere har nok rett, får bare prøve å ta det opp på en pen måte, vil jo som sagt ikke tråkke på noen tær heller. <br /><br /> Anonym poster: 30b00a4a8861ef83c007899c1d4fadfd
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #11 Skrevet 28. august 2012 Naboene må jo være totalt blottet for sosial intelligens når de dumper råtten frukt i hagen din og forventer at du skal være takknemlig. Hvis det er naboen din som har oppfordret dem til å legge overskuddsfrukt i hagen din forstår jeg at de gjør det, men da skal jo frukten være etandes! Anonym poster: c44255f2c5f4837ca6cf25f6a62ee452 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå