Gå til innhold

Dere med 'krevende' hunder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere ang hundepass? Da tenker jeg i ferier o.l.

Vi har verdens flotteste hund som krever en del. Desverre er han agressiv mot andre hannhunder, så etter hva jeg har forstått, er det vanskelig å ha ham på kennel/pensjonat...? Han er heller ikke vant til å stå ute alene, men er en skikkelig innegris.

Han er sterk og drar mye i båndet når han går tur, han er voldsomt energisk og krever mye aktiviseing. Vi takler ham jo, men det er ikke bare bare å spørre venner om å passe ham.

Vi har faktisk ikke vært på ferie etter at vi fikk ham (snart to år) men nå skal jeg snart føde, og vi må regne med noen netter på sykehuset, og da kan han ikke være alene. Også hadde det selvfølgelig vært deilig å ha muligheten til å dra på ferie fremover også..

Er det noen som har noen ideer til meg?

Anonym poster: 1872ef9da7576266be5e71e73e1c8fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hunden min er ikke så altfor krevende, men han er stor (50 kg), drar i båndet om han "får lov", er litt vilter og klumsete (som en elefant!) og til dels hannhund-aggressiv. Han er vokst opp i blokk, så han har aldri stått ute, og han vil helst være inne sammen med folk.

Nå er den krevende hunden min "skilsmisse-hund" så om jeg og kjæresten skal reise bort så har eksen min hunden, og omvendt. Sånn ellers har jeg hatt han på kennel, har bare hatt en god prat med kennel på forhånd, så har vi blitt enige om noe som fungerer for begge parter.

For pass maksimum 1-2 dager så har mamma og lillesøster passet han om det er krise. Lillesøster har god kontroll på han, men utstyrer henne med grime i tillegg, for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere ang hundepass? Da tenker jeg i ferier o.l.

Vi har verdens flotteste hund som krever en del. Desverre er han agressiv mot andre hannhunder, så etter hva jeg har forstått, er det vanskelig å ha ham på kennel/pensjonat...? Han er heller ikke vant til å stå ute alene, men er en skikkelig innegris.

Han er sterk og drar mye i båndet når han går tur, han er voldsomt energisk og krever mye aktiviseing. Vi takler ham jo, men det er ikke bare bare å spørre venner om å passe ham.

Vi har faktisk ikke vært på ferie etter at vi fikk ham (snart to år) men nå skal jeg snart føde, og vi må regne med noen netter på sykehuset, og da kan han ikke være alene. Også hadde det selvfølgelig vært deilig å ha muligheten til å dra på ferie fremover også..

Er det noen som har noen ideer til meg?

Anonym poster: 1872ef9da7576266be5e71e73e1c8fdd

Dere har ikke venner/familie som kjenner hunden som evt kan passe den for dere da? :)

når jeg reiser på ferie, så har jeg alltids familie eller venner som passer mine hunder(gjør selfølgelig gjengjeld ved å passe deres dyr, evt betale, kjøpe noe fint til de osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...