Gå til innhold

Thailand - tips til reisemål?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi er et ungt kjærestepar- i 20 årene uten barn, som skal til Thailand (eller annet fantastisk sted) 2 uker i februar. Problemet er at jeg ikke aner hvor.

Kriterier:

-HVIT, lang, deilig strand

-God mat

-Fint hotell/bungalow PÅ stranden, trenger ikke være 7 stjerner, men ikke shabby heller.

-kan gjerne være mulighet for å dra til en kjekk by/sted for å shoppe, se, oppleve osv, men viktigst er at det er idyllisk, fantastisk og rolig sted.

-vi har tenkt å ligge på stranden, drikke vin, sove lenge, bade, dra på en båttur eller 2, lese bøker og spise god mat.

Vi vurderer å finne hotell på egen hånd og bestille fly direkte hos flyselskap. Altså ikke dra gjennom star tour e.l. Så vil gjerne ha tips om:

-By/område

-hotell

-strand

-flyplass

Tror ikke vi vil dra til Phuket, føler det er så sykt mye turister og nordmenn osv der. Kunne tenkt meg å slippe å høre norsk i 2 uker itillegg til at jeg ikke vil bo på et meget barnevennlig sted, da jeg gjerne unngår barneskrik og barnebasseng når jeg først bruker x antall tusen på en ferie.

Pris totalt for 2 voksne på fly + hotell tenker vi et sted mellom 20.000 - 40.000. Hvis ikke det også er for lavt?

Hva syns dere!?

(Dersom du vet om et annet fantastisk sted som kan passe for våre ønsker så SHOOT!)

ALLE TIPS SETTES STOR PRIS PÅ!!!!!

Anonym poster: 34a4aeb4be3733a133ba080189929380

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal til Thailand selv i vinter, for første gang :) Vi har tenkt oss ut Ko Chang som første stopp en øy nært grensen til Kambodsja. Ser veldig fint ut der. Man kan ta buss dit fra Bangkok, tar ca 5 timer mener jeg.

Vi skal backpacke oss sørover, med en liten svipper innom Kambodsja :)

Skrevet (endret)

Åå! Først av alt: Heldige dere som skal til Thailand :hjertesmil: Dere kommer til å elske det!

40 000 høre ikke lite ut. Jeg vil tenkte det er nok. Jeg reiste i Asia i 4 uker for ca 30 000. Da flydde vi mye rundtomkring også, men bodde ikke på de fineste hotellene, som dere gjerne ønsker å gjøre ;) Da blir det jo fort litt dyrere.

I forhold til det du spør om: Nå vet jeg ikke om dere vil være på èn plass, eller reise rundt (jeg har reist mye rundt når jeg har vært der), men jeg vil anbefale Sør-Thailand; både øyene på øst og vestsiden er fine. Dvs. Krabi/Phi Phi Islands (vest) eller Koh Samui/Koh Tao/Kho Pha Ngan (øst).

Øyene på østsiden er kanskje mest "varierte", siden det er 3 øyer ganske nærme hverandre, som gjør øyhopping lett :) (går båter frem og tilbake mellom øyene flere ganger daglig). Her er både rolig og idyllisk, og masse muligheter for varierte aktiviteter og turer hvis dere vil oppleve litt :) Det er flyplass på Koh Samui, men en kan lett komme seg fra Bangkok eller Phuket med buss/båt (vi tok buss/båt fra Bangkok- ca 7-8 timer, hvis jeg ikke husker feil). Jeg var der i 2007, men det jeg husker er dette:

Koh Samui er "hovedøyen" med et travelt "sentrum" (Chaweng-beach) og mer rolige, fine plasser. Lei scooter og kjør rundt <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Her er elefanter, fjell og fossefall, thai-boksing hver kveld, og det beste Spaet jeg har vært på i hele mitt liv, for den beste "pampering" du kan tenke deg :) Litt dyrt, men VEL verdt det!! (Dette: http://www.siamspagu.../silavadee.html )

Koh Tao er en veldig laidback "Bungalow-island" med fantastiske hvite strender, palmer, hengekøye og turkist vann, bortgjemte perler, jungel og gjengrodde stier + et dykkeparadis!! Jeg elsket det! Passer fint for avslapping, bok, bad og sol :)

Koh Phangan er også variert. Både fine strender og travle områder, og mer bortgjemte perler. Her har de den berømte fullmånefesten på stranden :) ..men ingen fare om det ikke er fullmåne, det er også halvmånefester, kvartmånefester, og bare ..fest. Det er fyll og spetakkel i bøttevis (denne referanser tar dere fort når dere kommer til Thailand :) ) - så hold dere unna hvis dere vil ha det rolig ;) Koh Phangan er mer enn fest, det er også fin natur og lange hvite strender! Og det er mange fine Yoga-sentre her, som har timene på stranden :) Det likte jeg veldig godt!

God mat får dere i Thailand! :) Luksusplasser med fin mat og vin er det masse av, så det får dere garantert :) Men et lite PS: det er ikke alltid de dyreste og flotteste "hvit-duk" stedene som har den beste maten! Vil dere ha ekte matopplevelser, vil jeg anbefale at dere smaker gatematen, besøker "hole in the wall"-steder eller går på matmarked. Det er en smaks- og sanseopplevelse dere ikke vil komme til å glemme :) Står de og steker det over grill, og det er kø, er maten fersk og garantert god!! Se hvor folk går! :) De har massevis av frukt- og dessert"vogner"/staller rundtom som selger kokos- , "sticky-rice" og mango desserter. Disse er helt fantastisk gode! Åå. Jeg misunner dere allerede :)

I forhold til overnatting, så bodde ikke vi på høy standard da vi var i Thailand, så jeg vil ikke umiddelbart anbefale noe av det vi bodde på (billig og brukbar bug-bungalow, er vel stikkordet der), men alt kommer an på budsjettet. Det er mye fantastisk fine plasser!! :) Dere kan jo velge standard selv! Vi booket ikke på forhånd, da det står haugevis med representanter fra ulike overnattingssteder overalt man kommer i land, enter det er flyplass, busstasjon eller brygge. Overnattingssteder blir bokstavelig kastet etter dere, og de frakter dere og bagasjen frem til stedet også ;) Men her gjelder det å holde på det man ønsker selv (de er ganske pågående), og sjekk gjerne ut steder på forhånd, slik at dere vet hvor som er bra osv.!

Sånn for øvrig: En Lonely Planet anbefales! Alltid. Det er reisebibelen - hvor alle anbefalinger, rangeringer og "dangers&annoyances" er oppført! :)

Ønsker dere en FANTASTISK tur!! Heldige dere :)

Endret av PanLi
Skrevet

Koh Samui Chaweng beach , der bor du rett på den 7 km lange stranden.

Koh Samet Saikaew beach, bor rett på stranden. Den er nok litt kortere, men utrolig flott <3

Koh Chang White sand beach, bor også på stranden som er laaaang og hvit.

Deilige Thailand <3 <3 <3

Hoteller

www.sawadee.com

Skrevet (endret)

Koh Samui Chaweng beach der likte jeg meg ikke fordi det var så sinnsykt mye horer. Jeg har vært i Thailand 5 eller 6 ganger. Og hit skal jeg ikke.

Foreslår Hua Hin. Der bor Kongen av Thailand. Og der er det privat og rolig, litt nattmarked, shopping, riding på stranden...

Ta fly til hovedsteden Bangkok, en eller to netter der. Bestill sjåfør fra hotellet i Bangkok til hotelet i Hua Hin. Og det samme på tilbakeveien. Det tar 2,5-3 timer i bil, så får dere se litt av landet. Jeg orker ikke offentlig transport, og bake ne splitter ny BMW er det alltid fint.

Vi har bod her,

Hyatt Regency

01-Hyatt-Regency-Hua-Hin.jpg

Centara Hotels and Resort Hua Hin

sofi.jpg

Begge 5 stjerner.

Endret av Wonders
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...