Gjest Tidssone Skrevet 30. august 2012 #21 Skrevet 30. august 2012 "Hvordan går det" kan jo kanskje være en grei måte å se om motparten er såpass interessert i profilen din at h*n gidder svare. Får en svar kan en jo heller gjøre seg litt mer jobb med melding nummer to. For jeg regner jo med at man svarer selv et såpass lett åpningsmelding om man liker den andre profilen? Jeg svarer på alle meldinger, så og si. Jeg synes det er uhøflig å ikke svare. På en "Hvordan går det?" svarer jeg "Det går bra." Samtidig kveler jeg en stor gjesp. For meg er en person uinteressant uansett, dersom førstemeldingen er kjedelig. Menn med morsomme/interessante profiler sender alltid flotte førstemeldinger også. (Jeg fatter aldri interesse av utseende alene.) 1
Gjest Lurifix Skrevet 30. august 2012 #22 Skrevet 30. august 2012 Er så vidt jeg klarer å svare på "hvordan går det?" når jeg møter på bekjente. "det går nu" svarer jeg bare og jeg vet det blir litt ubehagelig for de siden det blir raskt fulgt opp med hadet. Ja de prøver kanskje å få i gang en samtale og jeg burde kanskje spørre om det samme, men eneste jeg tenker er at jeg bryr meg rett og slett ikke om "hvordan det går" med de.
Gjest Wolfmoon Skrevet 30. august 2012 #23 Skrevet 30. august 2012 Nja, men jeg må innrømme at jeg lurer på om de som skriver "hvordan går det?" egentlig er så veldig interessert, eller om de bare slenger ut en tilfeldig melding og jeg er ikke en av jentene som får 100 meldinger om dagen, og jeg sender nesten like mange førstemeldinger som jeg får, de periodene jeg er aktiv der inne. Jeg kunne jo ha sendt, "hvordan går det?" til x antall flere mennesker enn jeg sender ordentlig meldinger til, men det er liksom ikke så interessant for meg. Derfor velger jeg å sende førstemelding til de profilene som fanger interessen min, og skriver noe om det som nettopp fanget interessen min. Derfor "forventer" jeg nesten det av andre også. Og for meg er ikke sukker som en vanlig chat, jeg er ikke der inne så ofte at en ordentlig samtale får utviklet seg fra "hvordan går det?", noe det selvfølgelig kunne ha gjort hvis jeg var mer tilgjengelig der.
Silver Crook Skrevet 30. august 2012 #24 Skrevet 30. august 2012 For meg var den meldingen mye morsommere å gripe fatt i enn "Hei." Osv. Ja, det finnes ufattelig mange kjedelige førstemeldinger, men skal man først skrive noe utenom normalen ville jeg gått for noe helt annet.
Gjest Raindrops Skrevet 30. august 2012 #25 Skrevet 30. august 2012 Er så vidt jeg klarer å svare på "hvordan går det?" når jeg møter på bekjente. "det går nu" svarer jeg bare og jeg vet det blir litt ubehagelig for de siden det blir raskt fulgt opp med hadet. Ja de prøver kanskje å få i gang en samtale og jeg burde kanskje spørre om det samme, men eneste jeg tenker er at jeg bryr meg rett og slett ikke om "hvordan det går" med de. Jeg synes "hvordan går det" er et dumt spørsmål. Greit at det er en høflighetsfrase, og jeg klarer helt fint å svare "helt supert!" selv om det føles som om verden raser sammen rundt meg, men jeg har enda ikke møtt noen som verken forventer eller har lyst på et ærlig svar på det spørsmålet. Hvorfor de da spør er meg en gåte. Hvis de vil småprate kan de iallefall spørre om noe som jeg slipper å lyve om. 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2012 #26 Skrevet 30. august 2012 "Hei! Du ser ut som en kul jente, er du det og? " Anonym poster: 1209df0093b7ed37304ff3ba6fa7814a
AnonymBruker Skrevet 30. august 2012 #27 Skrevet 30. august 2012 det føles som om verden raser sammen rundt meg Du som får pult så mye? Anonym poster: add17f155c7f58fe92b288622c331b65
Gjest Stego Skrevet 30. august 2012 #28 Skrevet 30. august 2012 (endret) "Hvordan går det" kan jo kanskje være en grei måte å se om motparten er såpass interessert i profilen din at h*n gidder svare. Får en svar kan en jo heller gjøre seg litt mer jobb med melding nummer to. Det er akkurat slik jeg også tenker. Før sendte jeg morsomme og/eller utfordrende førstemeldinger. Da fikk jeg veldig mange svar, men ofte døde samtalene ut fordi mange av de som svarte egentlig ikke var interessert; de svarte kun fordi de fikk lyst til å svare på utfordringen eller syntes det var morsomt. Jeg har siden begynt å sende kjipe meldinger hvor det er lite å ta fatt i. Nå er det langt færre som svarer, men de som gidder å svare er i det minste som regel interessert. Så kan jeg heller la samtalen bli mer spennende fra og med melding nummer to Endret 30. august 2012 av Stego
Gjest Raindrops Skrevet 30. august 2012 #29 Skrevet 30. august 2012 Du som får pult så mye? Anonym poster: add17f155c7f58fe92b288622c331b65 haha, det var nytt for meg! Men det hadde sikkert hjulpet 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2012 #30 Skrevet 30. august 2012 omg, kunne jeg bare holdt meg til enkel og grei førstemelding. Neida, jeg måtte skrive noe skikkelig random og merkelig. Men jeg tenker at hvis mottakeren er lik meg i personlighet, så digger han meldingen min. Så da er det bare å vente på eventuelt svar. Anonym poster: 9dd90cdec5ed75f68f7fe8483d290d23
Steinar40 Skrevet 31. august 2012 #31 Skrevet 31. august 2012 Jeg synes "hvordan går det" er et dumt spørsmål. Greit at det er en høflighetsfrase, og jeg klarer helt fint å svare "helt supert!" selv om det føles som om verden raser sammen rundt meg, men jeg har enda ikke møtt noen som verken forventer eller har lyst på et ærlig svar på det spørsmålet. Hvorfor de da spør er meg en gåte. Hvis de vil småprate kan de iallefall spørre om noe som jeg slipper å lyve om. Hvorfor spør engelskmenn alltid: "How are you?" Det er bare en innlært frase som ingen forventer - og aller minst ønsker - et ærlig svar på hehe 1
Gjest Raindrops Skrevet 31. august 2012 #32 Skrevet 31. august 2012 Hvorfor spør engelskmenn alltid: "How are you?" Det er bare en innlært frase som ingen forventer - og aller minst ønsker - et ærlig svar på hehe Det var omtrent akkurat det jeg sa. Men altså jeg skjønner at jeg gjør meg vanskelig på dette punktet. Høflighetsetter jeg forsåvidt pris på, det er bare så drepende kjedelig av og til.
Steinar40 Skrevet 31. august 2012 #33 Skrevet 31. august 2012 Det var omtrent akkurat det jeg sa. Men altså jeg skjønner at jeg gjør meg vanskelig på dette punktet. Høflighetsetter jeg forsåvidt pris på, det er bare så drepende kjedelig av og til. Ja, og vi er forsåvidt ikke engelske heller, og har ikke denne innlærte uvanen med å spørre om hvordan folk har det hele tia. Heldigvis! Men hele verden blir jo bare mer og mer engelskspråklig og amerikanisert.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2012 #34 Skrevet 31. august 2012 Jeg tenker at man må skrive litt "tilfeldig" og uanstrengt. Så det beste er å skrive det som faller deg inn. Jeg kan gjerne starte med "har du en fin dag?", og så kan jeg skrive litt om hva jeg har drevet med den dagen. Så kan jeg nevne noe jeg finner interessant i profilen til vedkommende, og spørre et spørsmål om det. Det holder i førstemelding. Anonym poster: d173785fee0d80cc5170444a20b10a14 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå