Gå til innhold

Løpetid nå? Hmm.. :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ei fin lita miniatyr tispe på 2,5 år. Hun har hatt løpetider 2 ganger i året vanligvis. 1 gang om sommeren og 1 gang i jula ca. Hun hadde løpetid i slutten av mai ca, og nå har hun plutselig fått løpetid igjen. Syns det var litt merkelig da jeg venta løpetida i jula og ikke nå. Men jeg tenker kanskje det kan ha noe med at vi har flyttet til ny plass? Miljøforandringer? Ellers er det ingenting spesielt nytt i livet hennes... :)

Hun er frisk og rask altså, ingenting å si på formen. Bare undret litt over at det mønsteret hennes kan forandre seg på den måten... :) Noen her med erfaringer?

Anonym poster: 77291fcc0878d3ab8e0588f644fb1ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Løpetiden i mai kan ha blitt avbrutt, og så startet opp igjen nå.

Ellers kan det skyldes cyster på eggstokkene. Vår tispe fikk løpetid hver 2. måned og da fant vi ut at det var grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpetiden i mai kan ha blitt avbrutt, og så startet opp igjen nå.

Ellers kan det skyldes cyster på eggstokkene. Vår tispe fikk løpetid hver 2. måned og da fant vi ut at det var grunnen.

Oi, så skummelt! Hvordan fant dere ut av det...? Hva gjorde veterinæren liksom?

Jeg håper ikke det er noe sånt alvorlig. Når hun hadde løpetida i slutten av mai hadde hun de 3 ukene hun bruker å ha og vel så det... hun har en uvanlig lang periode egentlig, det har hun alltid hatt. Hun viser ikke tegn til noen andre plager heller! Bare at hun setter seg ned overalt ute og vasker seg nedentil...

Hun er veldig stor nedentil også, men det har hun vært hver løpetid.. Dette er jo første gangen på disse 2,5 årene at hun har fått løpetid til "galt" tidspunkt... Hun har ikke vært drektig, om det har noe å si.

Anonym poster: 77291fcc0878d3ab8e0588f644fb1ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår tispe fikk hyppigere løpetider enn vanlig og ble mer opptatt av å markere ute. Veterinæren fant cystene med ultralyd og tispen ble kastrert. Problem solved!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår tispe fikk hyppigere løpetider enn vanlig og ble mer opptatt av å markere ute. Veterinæren fant cystene med ultralyd og tispen ble kastrert. Problem solved!

Nå blir jeg ihvertfall nervøs .. i og med at hun markerer veldig mye ute! Markerer overalt ute egentlig (aldri inne). Hmmm... Andre tegn vi kan se etter for å finne ut av dette ? Og hvor lang tid bør jeg gi det før jeg eventuelt drar til vet med henne ?

Anonym poster: 77291fcc0878d3ab8e0588f644fb1ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...