AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #1 Skrevet 28. august 2012 Jeg og kjæresten min sliter økonomisk, men vi har skapa sammen 10 000 kr som skal dekke lokale, mat, drikke osv. Det går akkurat pga familie hjelper med mat, og de fleste har spandert på oss noen flasker og god drikke. Lokalet er liksom et gammelt grendahus med plass til litt dans på gulvet, og kjøkken og alt som hører med. Vi har, bortsett fra familie, invitert noen venner. Kjærestens venner, to vennepar, fnyser av at bryllupet blir så lite og stusselig, og synes det er teit med grendahuset, de kommer ikke. Det er leit for oss, vi ville gjerne hatt de der på den store dagen. Det blir et veldig lite bryllup, men alt som betyr noe er at vi blir gift, og at gjestene koser seg, vi har planlagt lenge for å skvise inn en fin fest for pengene. Dette skaper skår i glede.. <br /><br /> Anonym poster: 2045ca2865f90527f2ab412691465b83
Gjest badeand1 Skrevet 28. august 2012 #2 Skrevet 28. august 2012 Fyfaen for noen venner! Eller eksvenner som jeg ville kalt dem hadde jeg vært i samme situasjon. Gratulerer med bryllupet og kos dere masse med familie og venner! 30
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #3 Skrevet 28. august 2012 så smålige venner. hvor fant dere dem? jeg for min del bryr meg ikke hvor vennene mine gifter seg jeg kommer fordi de skal gifte seg og er naturligvis veldig stort uansett hvor lite(fysisk) bryllupet er. og hvor man gjør det. Anonym poster: 87825f3631f79a236a25fafd1dca2e30 6
super-s Skrevet 28. august 2012 #4 Skrevet 28. august 2012 Høres ut som dårlige venner. Hadde jeg hatt sånne venner, ville jeg ikke engang hatt dem i bryllupet mitt. Det viktigste er jo folk som kommer og gjør det beste ut av dagen deres. Hovedpoenget er jo at dere skal gi hverandre deres ja, og feire dagen med familie og gode venner! 4
Lykkerusen Skrevet 28. august 2012 #5 Skrevet 28. august 2012 OFF! for noen drittunger av noen venner du har (unnskyld meg) Dere gifter dere - det skal være en stor og lykkelig dag for deg og din kjære, og dere ønsker å dele den dagen med familie og de nærmeste vennene. Som venner av dere må de vel være klar over at dere har d vanskelig økonomisk? Nei, det blir for teit... Bryllup handler faktisk ikke bare om at man skal ha et stort selskap til 100-200 tusen kroner, det handler om å dele dagen med de man bryr seg om. Regner med at dere ikke forventer dyre gaver fra hver enkelt? Tror jeg ville ha snakket med disse "vennene" deres og fortalt dem at dette sårer dere. 5
Portvinpiken Skrevet 28. august 2012 #6 Skrevet 28. august 2012 Må være noe av det dummeste jeg har hørt. Dropp disse vennene og inviter heller noen normale folk ;-) 6
skruf Skrevet 28. august 2012 #7 Skrevet 28. august 2012 OFF! for noen drittunger av noen venner du har (unnskyld meg) Dere gifter dere - det skal være en stor og lykkelig dag for deg og din kjære, og dere ønsker å dele den dagen med familie og de nærmeste vennene. Som venner av dere må de vel være klar over at dere har d vanskelig økonomisk? Nei, det blir for teit... Bryllup handler faktisk ikke bare om at man skal ha et stort selskap til 100-200 tusen kroner, det handler om å dele dagen med de man bryr seg om. Regner med at dere ikke forventer dyre gaver fra hver enkelt? Tror jeg ville ha snakket med disse "vennene" deres og fortalt dem at dette sårer dere. Hvorfor skal de ikke forvente seg dyre gaver fra hver enkelt pga de har et lite budsjettbryllup? Er det sånn at jo mere kostbart bryllup jo bedre gaver? Ts; Ikke bry deg om disse vennene! De er smålige og materalistiske, og de kan umulig være ekte venner. Ekte venner ville ha kommet i bryllupet om så dere har giftet dere på tinghuset og tatt bryllupsmiddagen på Peppes! 13
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #8 Skrevet 28. august 2012 Good riddance to bad rubbish, som det heter på godt norsk. På en måte er det kanskje like greit at de viser sitt sanne jeg nå, så slipper dere å kaste bort tid på disse menneskene i fremtiden? Folk må selvfølgelig få velge selv om de vil stille opp i et bryllup eller ikke - men med slike begrunnelser ville jeg sagt opp vennskapet. Klart og tydelig. Anonym poster: 6efb4cb93a1673be75d5d16bc392915d 5
Gjest "gjest" Skrevet 28. august 2012 #9 Skrevet 28. august 2012 Hjelp. Dropp de her kameratene. Klem.
Evie Skrevet 28. august 2012 #10 Skrevet 28. august 2012 Uff ts, dette var trist lesing. Jeg håper det får en superdag uansett. Jeg hadde i iallfall kommet om jeg var dine venner. Så en ting til: hvorfor må folk alltid dra opp dette med gaver? Ts nevnte jo ikke noe om gaver. Det viktigste for de var å bli gift skrev hun jo... 1
Portvinpiken Skrevet 28. august 2012 #12 Skrevet 28. august 2012 Hvorfor skal de ikke forvente seg dyre gaver fra hver enkelt pga de har et lite budsjettbryllup? Er det sånn at jo mere kostbart bryllup jo bedre gaver? På dette forumet så ser det ut til at det visstnok er regelen ja... 4
skruf Skrevet 28. august 2012 #13 Skrevet 28. august 2012 På dette forumet så ser det ut til at det visstnok er regelen ja... Det dummeste jeg har hørt på lenge isåfall! Glad det ikke er sånt blandt mine venner og familie. 4
Portvinpiken Skrevet 28. august 2012 #14 Skrevet 28. august 2012 Det dummeste jeg har hørt på lenge isåfall! Glad det ikke er sånt blandt mine venner og familie. Helt enig. Jeg hadde aldri hørt om dette (og har ikke hørt det andre steder i ettertid heller), bortsett fra her på KG. 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #15 Skrevet 28. august 2012 Det er ikke pengene som skaper stemningen, men menneskene. At de ikke blir med er nok good riddance. Anonym poster: 6a6d7d3250c97c1810d475531b685ab5 4
Magnifique Skrevet 28. august 2012 #16 Skrevet 28. august 2012 Hei. Huff, disse menneskene høres ikke ut som noen ekte venner i det hele tatt! Det er ikke deres bryllup, men ditt - og du og kjæresten din bestemmer selv hvordan dere vil ha det. Det er ikke lokalet som sette standaren for et bryllup - men snarere atmosfæren og den lykkelige stemningen! Det er deres tap om de ikke ønsker å komme bare pga. lokalet. Hjelpes.. - Jeg håper i hvert fall at dere får en flott brylupsfest og alle gode ønsker for fremtiden! 1
Lykkerusen Skrevet 28. august 2012 #18 Skrevet 28. august 2012 Hvorfor skal de ikke forvente seg dyre gaver fra hver enkelt pga de har et lite budsjettbryllup? Er det sånn at jo mere kostbart bryllup jo bedre gaver? Ts; Ikke bry deg om disse vennene! De er smålige og materalistiske, og de kan umulig være ekte venner. Ekte venner ville ha kommet i bryllupet om så dere har giftet dere på tinghuset og tatt bryllupsmiddagen på Peppes! Ser jeg formulerte meg feil; husker i tidligere bryllup har det vært skrevet om at det forventes at man gir så-og-så mye per person i gave, men det jeg mente var at TS sikkert ikke forventet at hennes venner skulle kjøpe dyre gaver, da ho bare ville ha de der fordi ho ville dele dagen sin med de. Akkurat som dyrt bryllup ikke burde være i fokus, burde heller ikke gavene være det, men det kan jo være at hennes "venner" tror dette. Og jeg mener ikke at det skal være slik at et dyrt bryllup=dyre gaver, jeg prøvde bare å få frem at noen kanskje trodde dette. 1
Gjest navnelapp Skrevet 28. august 2012 #19 Skrevet 28. august 2012 Eg har vore i bryllup med 19 gjestar og bryllup med seks gjestar, og bryllup på Holmenkollen park hotell og på det lokale grendahuset. Det er like vakkert, rørande og koseleg uansett. Lykke til på den store dagen!! 6
Amens Skrevet 28. august 2012 #20 Skrevet 28. august 2012 Synes det er ganske smålig å ikke ville komme i bryllup fordi det er lite. Jeg kan være med på at det for enkelte noen ganger kan blir veldig dyrt å dra i bryllup og dermed velger å avslå, spesielt om de må reise langt. Jeg har lest at enkelte synes ikke det er så fristende å reise i bryllup om de risikerer skitne lokaler med dårlig mat, man leser jo skrekkhistorier. Men jeg vil heller risikert dårlig mat enn å gå glipp av det som mest sannsynlig blir ett utrolig fint og intimt bryllup^_^ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå