Gå til innhold

Ekkel hodebunn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i lengre tid slitt med tørr og irritert hodebunn. Den blir fort rød, og har konstant et lag med flass/fett i bunnen, utrolig ekkelt. Prøvd diverse "vanlige sjampoer" mot flass, f.eks. Head&Shoulders, men funker ikke. Også prøvd soppsjampo fra apoteket, funker heller ikke. Noen tips?

Kvinne i tjueårene med tykt, langt hår om det har noe og si.

Anonym poster: 77c784945d7e26c1d63c8a0adc9b78b4

Videoannonse
Annonse
Gjest mari kontrari
Skrevet

Forsøk å bytte ut vanlige sjampoer med parfymefri og økologiske kanskje? I tilfelle du reagerer på noen av stoffene i vanlige sjampoer. Av billigmerker har coop sin änglamarksjampo, ellers har du blant annet merker som green people (fås på vita) og john master organics som mange skryter av. Jeg bruker sistnevnte nå (bestiller fra feelunique), og klør mindre i hodebunnen. Har også brukt green people - håret mitt ble litt flokete av den, men klødde ikke i hodebunnen, og fikk mindre kviser i nakken og øverst på ryggen som jeg har slitt litt med (rester av balsam gir meg lett kviser/irritert hud i nakken).

Du finner ganske mye tips om du søker på økologisk hårpleie el. :)

Gjest Memories
Skrevet

Da jeg var ille plaget med flass tidlig i tenårene kjøper jeg flasssjampo fra en frisørsalong. Dro til syden samtidig og vasket dermed håret hver dag, og når jeg kom hjem var flasset borte. Var ikke lite plaget heller forresten, hadde store, tykke flak jeg kunne rive av. Motbydelige..

Gjest "gjest"
Skrevet

Du burde kanskje vurdere å klippe håret i lengden, sånn at det blir luftigere og ikke ligger og tynger på hodebunnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...