Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk til dere med konstruktive innspill. Skjønner jeg må kjøpe noen cder med barnemusikk og det letter meg å høre at det er et stadie man må forbi. Særlig du som sa det med at stemme ikke er nok, hun må se også. Vi er der at jeg ikke kan gå noen steder uten at hun krabber etter og kanskje skriker samtidig. Med bilstolaversjonen starter lenge før den fasen.

I alle tilfeller der jeg har måttet kjøre med henne, har jeg hatt noen med meg som har underholdt henne. Fant tidlig ut at jeg måtte være sjåfør, for satt jeg i baksetet så ble hun mye mer sutrete.

Det neste setet vi skal ta i bruk er et sånn der izi bizafe x3 comborama eller hva det nå heter. Det er kanskje en del høyere enn spedbarnssetet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk til dere med konstruktive innspill. Skjønner jeg må kjøpe noen cder med barnemusikk og det letter meg å høre at det er et stadie man må forbi. Særlig du som sa det med at stemme ikke er nok, hun må se også. Vi er der at jeg ikke kan gå noen steder uten at hun krabber etter og kanskje skriker samtidig. Med bilstolaversjonen starter lenge før den fasen.

I alle tilfeller der jeg har måttet kjøre med henne, har jeg hatt noen med meg som har underholdt henne. Fant tidlig ut at jeg måtte være sjåfør, for satt jeg i baksetet så ble hun mye mer sutrete.

Det neste setet vi skal ta i bruk er et sånn der izi bizafe x3 comborama eller hva det nå heter. Det er kanskje en del høyere enn spedbarnssetet?

Besafe Izi Combi X3......hun kommer betydelig høyere opp i det enn i babysetet ja. Men fest henne bakovervendt, det er så mye sikrere.

Anbefaler deg forresten å sette deg litt inn i sikring av barn i bil, det er så viktig. Trygg Trafikk har mye info om det.

Anonym poster: 2396fc917e943fb0c5910ad412f23ff7

Skrevet

Joda, har skjønt at bakovervendt er viktig og riktig. Takk også for at du seie det på en sånn fin måte;)

Skrevet

Det finst også leker spesielt for å ha i bil, de festes i nakkestøtten og er lange så de rekke ned til henne. Rekker ikke å søke det opp nå, men google på car toys eller noe. Minsten har et ratt med masse lyd og lys og knapper på, det er god underholdning

Skrevet

bare deler denne jeg........anbefales!!

• Liker 1
Skrevet

Barnesete som er høyt nok til at barnet ser ut, passe temperatur (temperaturen er ofte ikke helt lik foran og bak), kosebamsen/smokken, speil slik at man kan se hverandre, rosiner/druer/epler el., leke til å feste på bøyla på de minste setene og dvd-spiller. Du trenger ikke sette på en film, det finnes også lydbok med bilder på dvd (spør i bokhandelen). Dette har stort sett funket hos oss, men de drøyeste periodene har vi prøvd å unngått bilen, i alle fall lengre turer. Lykke til!

Skrevet

*googler car toys*

har bestilt barnesang cder (kosta bare 129,- for åtte stk på cdon.com

Visste ikke at det fantes lydbok-cd med bilder, det skal jeg sjekke ut også. Takk gjestgjest:)

Joda, vi har kun den mest nødvendige kjøringa, og så skjeldent som mulig alene. Det er ikke alle rund meg som "godtar" at det er slik en stund fremover, som mener jeg bør finne meg i, og holde ut, skriking sånn at vi kan komme på besøk eller cafe. Men hun skriker til det ikke er mer lyd igjen, og det er trasig å høre på. Jeg blir veldig fortvilet selv. Men en oeriode nå fremover så kan jeg ikke være med på alt, sånn er nå det..

Har speil, forresten.

Gjest janne89
Skrevet

Sønnen min ble bilsyk av å kjøre i bakovervendt bilstol. For å få slutt på gråtingen har vi derfor forovervendt bilstol nå.

Samme problemet hadde vi med min stedatter. Hvær gang hun måtte sitte en stund i bakovervendt så spøy hun:S

Gjest janne89
Skrevet

bare deler denne jeg........anbefales!!

Er noen ting med det der. For det første så ser du jo at barnet er ikke onkelig festet. altså selen er for slakk! Og hva skal man gjøre når barnet spyr hvær gang det sitter bakovervendt? Også ett problem til er at når de blir ca 3 år så sitter de ikke behagelig bakovervendt. Da sitter de jo med benene oppover sete på bilen.

Skrevet

Som nevnt tidligere er her oppe så er nytt barnesete (sete nr 2, og bakovervendt selvsagt) en ide, som Besafe stolene, i de sitter barnet høyere og kan se ut igjennom vinduet, vet om mange barn som har blitt bedre etter foreldrene har skiftet stol (har jobbet med å selge bilstoler). Leker og speil er også fin ting :)

Skrevet

Samme problemet hadde vi med min stedatter. Hvær gang hun måtte sitte en stund i bakovervendt så spøy hun:S

Syns det er stor forskjell på å snu et barn fordi det gråter og fordi det spyr.

Men selv om begge deler burde prøves å finne løsninger på før man snur. (mener nå jeg)

• Liker 1
Gjest janne89
Skrevet

Syns det er stor forskjell på å snu et barn fordi det gråter og fordi det spyr.

Men selv om begge deler burde prøves å finne løsninger på før man snur. (mener nå jeg)

Det ble ikke snudd før hun var 1 år og 5 mnd. Er ikke så greit og tørke spy hvær gang hun skulle leveres etter hentes.

Skrevet

Er noen ting med det der. For det første så ser du jo at barnet er ikke onkelig festet. altså selen er for slakk! Og hva skal man gjøre når barnet spyr hvær gang det sitter bakovervendt? Også ett problem til er at når de blir ca 3 år så sitter de ikke behagelig bakovervendt. Da sitter de jo med benene oppover sete på bilen.

Treåringer har ikke vondt av å sitte bakovervendt og de sittet gjerne med bøyde ben, ikke med bena oppover setet på bilen. Jenta mi satt bakover til hun var 4 1/2 og 112 cm lang uten at hun noen gang klaget på det. Heller knekte bein enn knekt nakke vel?

Når det er sagt skjønner jeg godt at det er vanskelig for folk om barnet kaster opp på hver biltur, og ser at det i seg selv kan være en risikofaktor. Likevel er det viktig at folk setter seg inn i Hvor stor sikkerhetsforskjellen er på forovervendt og bakovervendt sete når barna er så små.

Beklager avsporing av tråden.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...