AnonymBruker Skrevet 27. august 2012 #1 Skrevet 27. august 2012 Når jeg spiser små mengder meieriprodukter, som litt gulost, noen skjeer mager kesam o.l. er det ikke noe problem. Om jeg derimot får i meg store mengder melk på kort tid, som f.eks. en stor porsjon fløte-is, grøt basert på mye melk o.l. får jeg akutt smerter i magen. Ikke ekstreme smerter, og de forsvinner raskt, men det er veldig ubehagelig. Kort tid etter må jeg også på toalettet....... Jeg hadde ikke dette for noen år siden, det har kommet de siste par årene. Tenker derfor at jeg kan ha en mild form for laktoseintoleranse? Spørsmålet mitt er: hvordan kan jeg finne ut om jeg er laktoseintolerant eller ikke? Er det en blodprøve? På forhånd takk! :) Anonym poster: a7ccbbeccd124af5533129071fc58b19
Tinker8ell Skrevet 27. august 2012 #2 Skrevet 27. august 2012 Svigerinnen min har gen-feil som gjør at hun ikke tåler laktose. Hun fortalte meg at du må til legen for å ta noen prøver. Tror hun drakk en eller annen løsning og tok noen tester etterpå. Jeg må få tatt samme testen selv!
Gjest Skrevet 27. august 2012 #3 Skrevet 27. august 2012 Eventuelt kan du bare droppe meierivarene. Det er ikke alle intoleranser somsynes på tester, men at du blir dårlig bør jo være bevis i seg selv. Det er mange som sliter med melkeprodukter, samtidig blir vi hjernevasket med hvor sunt det er. Lytt til kroppen din, du. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå