Gå til innhold

Dugnadsånd?

12 stemmer

1. 1. Hvor mange timer med dugnad/frivillig arbeid gjør du i løpet av en vanlig uke?

• 0
      6
    • 0-2
      2
    • 2-4
      1
    • 4-6
      1
    • 6-8
      2
    • Over 8
      0

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en person som er med i forskjellig frivillig arbeid. Med det følger det mye dugnadsjobb. Jeg opplever det som vanskelig å få folk med. Om det gjelder verv i feks idrettslag eller det å komme å gjøre fysisk arbeid.

På en vanlig uke, så har jeg minst 6 timer med frivillig arbeid. I tillegg kommer helgene som ofte er fylt med dugnad.

Så nå lurer jeg på om dere her inne er med på dugnad/frivillig arbeid. Eller er dere av typen som "skulker" unna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke mange som bryr seg om dugnad eller?

Gjest Elissima
Skrevet

Nei. Kjedelig. Hadde heller leid inn en polakk.

• Liker 1
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Godt noen har dugnadsånden over seg. Jeg drifter en klubb selv og lager arrangementer for våre medlemmer. Noe de virkelig setter pris på. Det er gøy å se at folk storkoser seg fordi du har laget noe for dem.

Men folk er treige med å hjelpe til på frivillig basis. Folk er så bortskjemte og lite takknemmelige. Alle skal kjøpe seg fri fra jobb.

• Liker 2
Skrevet

Vi gjør ikke noe dugnadsjobb enda. Bortsett fra et par timer i året hos barnehagen. Men vi er ikke medlem av noen klubber eller idrettslag enda. Det kommer nok når tassen er litt større. Og da blir jeg veldig gjerne med på noen timer med dugnad ;) Er ikke det bare koselig da? Husker vi gjorde det med mine foreldre da jeg var ung :) Var jo kjempe trivelig å treffe andre folk og jobbe litt her og der med de. Stemningen var kjempe herlig.

Skrevet

Her er det dugnad støtt og stadig. Idrettslag, skole, speideren, barnehagen, velforeningen...

Det hender jo at det passer dårlig eller blir litt mye (i år har vi ett barn i "julemarked-klassen" og ett barn i "17. mai-klassen", hjelp!), men som regel går det greit når vi først er i gang. Og så er det en fin følelse å bidra til fellesskapet. Håper også at det smitter over på ungene, det at de lærer seg til at dugnadsånd er en bra ting!

Skrevet

Jeg instruerer i en kampsportklubb. Det er gratisjobbing. Det blir også noen dugnadstimer i forbindelse med treningssamlinger og slikt.

Vi sliter med å få folk til å melde seg frivillig når vi arrangerer treningssamlinger. Det er ikke snakk om annet enn å komme 20 minutter før det begynner, og registrere folk og ta imot penger. Men det sitter utrolig langt inne for enkelte.

Dugnad i borettslaget er jeg glad vi har betalt oss ut fra. Jeg er fint lite interessert i å luke i bed (for ikke å snakke om å måtte sosialisere med naboene...), så der er jeg glad til at fellesutgiftene dekker slikt.

Anonym poster: 25ed3b5c4be3ab5116ea2b89d5923d75

Skrevet

Jeg er med i flere styrer og gjør organisasjonsarbeid, men ikke hver uke. Hvor mye som skal gjøres varierer også, Denne uka har jeg pakket konvolutter i en time og skal i et styremøte i morgen. Neste uke er det ingenting.

Anonym poster: 42bc8f5a1d00dc59a0771944ea67e1e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...