Gå til innhold

Hva gjør foreldrene deres til bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått inntrykk av at svigers gjerne kunne tenke seg å delta mer i planleggingen - ikke at de vil bestemme hvordan ting skal være - mer hjelpe oss der vi trenger det. Jeg synes det er veldig koselig at de engasjerer seg, og skulle gjerne inkludert dem mer, men vet ikke helt hvordan.

Så - hva gjør deres foreldre i forkant av bryllupet? Og har de noen spesielle oppgaver selve dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, tenke, tenke! Mamma og svigermor skal gjøre litt forskjellig ting tror jeg! Vi har snakket om at sanghefte skal de få ordne med slik at vi ikke ser sangene i forkant..Vi bestemmer hvordan det skal se ut da, men de har ansvaret for å sette de sammen! De skal vel bake noen kaker hver seg. Mamma og en venninne skal pynte kirken før vielsen. Svigermor har lagd elgpølse som vi skal ha til nattmaten og mamma kommer til å bake flatbrød! På selve dagen kommer de til å ta i mot gjestene, mens vi fotograferes! Så litt forskjellig skal de da gjøre, men de styrer ikke planleggingen..Kommer med noen input her og der..

Skrevet

Svigerforeldrene min har bestilt band til oss for kvelden. Svigermor skal pynte kirken og lage borddekrasjonene.

Ellers kommer foreldrene våre til å hjelpe til med å gjøre klart lokalet og de skal hjelpe til å gjøre klar maten. Vi skal ha spekemat og mødrene våre har bestemt at vi skal ordne og kjøpe inn all maten selv.

På selve dagen skal de være vertskap når folk kommer til festlokalet når vi er hos fotografen og de kommer til å hjelpe til med det som trengs av småting utover kvelden.

Skrevet

Skal vi se.... Vi gifta oss på min manns hjemsted, hvor svigerforeldrene mine fortsatt bor. Vi bor ikke der og heller ikke på samme sted som mine foreldre. Så når det nærmet seg dagen, var det mer naturlig at svigerforledrene mine (svigermor) hjalp til mer enn mine foreldre (mamma). Svigers ordnet bryllupskake og organiserte de andre kakebakerene, fant pakkeåpnere, organiserte en hyggekveld kvelden før dagen, hjalp meg med å printe kirkeprogram og menyer ...Og så var hun ansvarlig for pynting av kirken. Mamma ordnet brudebuketten og roser til å pynte bordene med (jeg ville gjerne at hun skulle føle at hun bidro med noe). Søsteren min skrev bordkortene. Ellers organiserte/gjorde vi resten sjøl.

Skrevet

Mor ordner lefser, svigermor skal bake kake og har ordnet kransekake, og skulle nok gjerne gjort mer... Hun blir nok med og pynter og sånt. Svigerfar har ordnet med lokalet, vi får rabatt gjennom han. Han er nesten mer ivrig enn damene.. :-)

Skrevet

Vi har så lite å ornde at jeg trenger kun hjelp til detaljer, dessuten er ikke svigers veldig interesert så det er ikke naturlig å spørre om hjelp.

Skrevet

Skrev et langt innlegg her, men det ble borte :evil:

Ja, ja... prøver igjen.

Vi gjør mesteparten selv, men "viser frem" resultatet slik at de kan komme med innspill.

De skal hjelpe til med å handle drikkevarer når de er ute og reiser :wink:

De skal hjelpe til med pynting av kirke og selskapslokalet.

Svigers skal ha vår datter sovende over natt til bryllupsdagen, og har ansvaret for at hun kommer pyntet til kirken.

Mamma hjalp meg med brudekjolevalget, og skal sy div. utstyr til kjolen og muligens brudepikekjoler.

Foreldre i samarbeid med toastmaster og oss skal sette opp en kjøreplan for dagen.

Våre foreldre som står som ansvarlig på innbydelsen.

Våre foreldre som tar imot gjestene når vi er hos fotografen.

Ja, det var det jeg kom på i farten. Mamma er veeeldig engasjert, så noen mere hjelp får jeg nok av henne. Hun skal være med til Danmark å hente kjolen min også sammen med forlover.

Skrevet
Vi har så lite å ornde at jeg trenger kun hjelp til detaljer' date=' dessuten er ikke svigers veldig interesert så det er ikke naturlig å spørre om hjelp.[/quote']

Slik er "dessverre" ståa for meg og..Svigers husket ikke engang hvilken dato vi skulle gifte oss" :cry:

Skulle virkelig ønske de ville "være" litt med!

Min mamma ordner litt for oss, som program i kirken, sanghefter på festen, bryllupskake, huser langveisfarende, også regner jeg med at hun "leker" vertinne under middagen!

Skrevet

Slik er "dessverre" ståa for meg og..Svigers husket ikke engang hvilken dato vi skulle gifte oss" :cry:

Skulle virkelig ønske de ville "være" litt med!

Min mamma ordner litt for oss, som program i kirken, sanghefter på festen, bryllupskake, huser langveisfarende, også regner jeg med at hun "leker" vertinne under middagen!

Jeg og sliter med disse tingene her. Siden det er så liten interesse blant familien, så har vi bestemt oss for å gjøre ting skkurat som vi vil. For oss er det liten interesse på begge sider, men minst på hans. Egentlig hadde vi tent å ha ordentlig fest her, men det er ikke så gøy når det ikke er noen interesse for det. Nå har vi bestemt oss for å stikke avgårde til Skottland sammen med noen venner, og gifte oss der. Dersom familien etterhvert blir mer interessert så skal naturligvis de og få være med til skottland

Skrevet

Det er veldig trist at de er så lite interesert, men takk og pris hr jeg mamma som er helt i hundre. :D

Jeg har tenkt å spørre om svigermor kan sy cape til meg, hun er veldig flink med symaskinen så det orker hun nok. Jeg skal kjøpe stoff selv (bare jeg kommer meg til butikken en dag) og har mønsteret klart. Kanskje hun blir glad hvis jeg prøver å inkluderer henne (igjen :-? )? Håper hvertfall det.

Skrevet

betaler det meste, men ellers ingenting, fordi de ikke bor i landet.

Skrevet

Sviger far betaler en del av bryllupet og svegermor betaler også litt (ho er pansjonist så vi nekta å ta i mot noe stort beløp, vill ikke at dama skal blakke seg!)

Mamma og stepappa skal fikse sanghefter, mamma skal lage dessert og har bestillt kransekake. Mamma skal også være med å pynte lokalet dagen før. Svigerfolka mine bor nesten 150 mil unna pluss at de er "gammle" så vi er glade for at de kommer på festen :)

Min kjære får hjelp av stepappa til kirkeprogrammene og info. brevet.

Resten gjør vi selv :wink:

Skrevet

Kanskje jeg skal være så grei å spørre min svigermor om det er noe hun har lyst å ordne til bryllupet i kveld når vi drar på besøk :wink:

Har liksom ikke spurt for jeg er så redd de skal synes de har nok å gjøre, at jeg liksom pålegger dem arbeidsoppgaver de ikke vil ha.

Skal spørre jeg :-)

Ellers er begge familien med på råd når jeg spør. Og begge skal bake kaker og svigermor skal sy underskjørt og sjal til brudepiken.

Mamma har jeg ropt om hjelp til til blomsterdekorering - blir GAL av ikke å klare å bestemme meg :ler:

Skrevet

Mamma hjelper meg mye. Men hun har ene og alene ansvaret for nattmaten. Ellers så hjelper hun meg med og planlegge litt, og skal vere med og ordne lokalene, blomstene osv....

Svigermor styrer seg selv. :roll:

Skrevet

Mora mi hjalp meg med å lage kirkeprogrammene (skulle stemple og farge alle sammen), bord"kort" og sanghefter. Hun hjalp til med baking, var med meg da jeg kjøpte brudekjolen og leide finstasen til sønnen min som var brudesvenn, hjalp til med å pynte lokalet og med å rydde lokalet :D

Skrevet

-Svigermor har fått i oppdrag å kjøpe stoff til brudepike-kjolen i Thailand.

-Mamma skal sy brudepike-kjolen

-Hele family'n skal være med dagene før bryllupet og hjelpe til med å sette opp stoler/bord på lokalet, pynting og sånn.

-Svigerfar og svoger'n min har fått ansvar for å lage bjørkeportal utafor kirka

-Både mamma, svigermor, søster og noen fler skal bake kaker

-Barnepass er nok et av de viktigste bidragene i tida før bryllupet...

Med en treåring og et lite nurk som snart blir født....

Skrevet

Hos oss er alle aktivisert. Moren min har ansvaret for maten og betaling av ryddehjelper mm. Svigers har ansvar for drikke, pynting av kirke og lokale, sanghefte mm. Selv bestemmer vi jo hvordan det skal bli, men det er veldig godt å ha mye delegert bort i en travel studenttilværelse :).

Skrevet

Våre foreldre har ikke gjort noe så langt, men kanskje de blir litt ivrigere etterhvert...

Håper iallefall det.....

Skrevet

Mamma har hjulpet meg med å skaffe overnattingsplasser, kakebakere, sjekket pris på lokale og skal sette inn annonse i lokalavisen.

vi skal ha åpent hus dagen etter, i regi av svigermor og mamma.

Pappa har bidratt med å si; ja de var fine! til invitasjonene, og pønsker ut steder for fotografering.

Pynting av kirke ordnes av venninner, og pynting av lokalet order stedet selv etter konsultasjon med bruden.

M

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...