Gå til innhold

Kjøkkenmaskin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst på en kjøkkenmaskin for å få fart på brødlagingen, men det er jo en jungel der ute!

Det jeg i hovedsak ønsker å gjøre er å kunne elte deiger og piske krem/blande kakedeiger.

Så på denne;

http://www.elkjop.no/product/hjem-og-pleie/kjokkenapparater/MUM6N15/bosch-kjokkenmaskin-mum6n15 - her må man kjøpe piskebolle utenom, og den ser ikke stort større ut enn den jeg har til foodprosessoren? Noen som har den? Den er også bare 800W, holder dette? Vi er bare 2 så de gigantiske deigene blir det ikke, men vil gjerne ha muligheten til å bake mange brød om jeg vil.

eller denne;

http://www.elkjop.no/product/hjem-og-pleie/kjokkenapparater/MUM86R1/bosch-kjokkenmaskin-mum86r1 Som er finere, har 1600W og med alle krokene/vispene jeg trenger. Men den har mindre bolle og koster enormt mye mer.

Begge maskinene skal klare 4 kg, spiller det da noen rolle hvor mange watt det er? Er den siste så mye bedre at den kan forsvare prisen? Eller er det noen som har noen andre tips?

Jeg vil ikke ha Kitchen aid eller Kenwood.

Takk! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gamle mum-maskina med bollen montert som den øverste linken din var veldig kurant.

Men jeg må nesten spørre. Skjønner du ikke vil ha Kitchen Aid som stort sett selger pga utseendet. Men hvorfor ikke Kenwood Major?

• Liker 3
Skrevet

Til vanlig bruker jeg Kenwood Major som jeg er veldig fornøyd med. I helge brukte jeg den nederste av dine alternativer, og jeg ble vanvittig skuffet.

Kanskje det er en tilvenningssak, men jeg synes ikke den var god å ha med å gjøre.

Skrevet

Syns du skal lese den tråden her om Assistent kjøkkenmaskin. Den tar tyngre deiger enn de 2 du linker til. Om det allikevel blir en av dem så ville jeg valgt den øverste, fordi plasseringen av bollen gjør at den får utnyttet kraften bedre og watt har dermed ikke like mye å si.

Skrevet

Finner kun korte tråder om assistent? Men den så spennende ut! Er det en grunn til at 800W holder, mener å ha hørt at man burde ha minst 1000W?

Dårlige erfaringer med Kenwood :-)

Skrevet

Finner kun korte tråder om assistent? Men den så spennende ut! Er det en grunn til at 800W holder, mener å ha hørt at man burde ha minst 1000W?

Dårlige erfaringer med Kenwood :-)

Ja, tror dessverre ikke det finnes en lengre tråd om den maskinen. Men poenget er at den er veldig god og holdbar. Min mor har en slik som er over 20 år og fungerer utmerket. Jeg personlig syns den er kul også. Når bollen er plassert på den måten så får man mer direkte kraft enn man får i mange av de andre. Litt klønete forklart men.. Jeg er nok bedre på baking enn på tekniske spesifikasjoner :)
  • Liker 1
Skrevet

Tusen takk for tipset, jeg bestilte en i går kveld :-D Gleder meg til å få den, rosa og fin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...