Gå til innhold

Naboene i kollektive bruker våpen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bor i et kollektiv med 5 personer. To av de som bor her, og kompisene deres skyter med gevær(luftgevær..), men jeg har funnet en kule i veggen på hybelen min, som har gått gjennom døra. Dette har jeg konfrontert dem om, noe som i seg selv bør være nok til at de må skjønne at vi blir redde for skytingen. Hybelverten synes ikke å vite om dette. Ikke vet jeg om det er lov heller.

Problemet er at jeg finner dette skummelt, uansett hvor forsiktige de mener at de er. De andre jeg bor med har bare uttrykt at det er rart.

Har ikke lyst å skape dårlig stemning. TIdligere har de skutt en del måker. Dette har jeg sagt i fra om, men ikke blitt hørt.

Hva gjør jeg? (Jeg har ikke råd til å flytte)

Anonym poster: 56969151fe9c25b4249fd3d0a4aa8b17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette foregår ute på altanen, rett ved kjøkken og stue.

Skrevet

Du klager til husvert, enten via telefon eller mail.

Anonym poster: e1f8d0fe11772f3ce90e099b39aaa15e

• Liker 2
Skrevet

Meld fra til husvert og forlang at det blir tatt tak i.

Våpenvett!

• Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet

Du sier selvsagt fra til husverten. De kan ikke holde på slik. Når det i tillegg gir skader på boligen så er husverten sikkert interessert i høre om det.

• Liker 3
Skrevet

Men da vil jeg lage utrolig dårlig stemning.. kommer jo til å gjøre det, men..

Skrevet

Politianmeldelse?

Skrevet

Som andre her sier, meld i fra til husverten.

Du skal ikke bry deg om at det blir dårlig stemning. Det er faktisk ikke du som skaper den, det er dem med den uvettige våpenbruken deres.

De gjør skader på boligen, og skyter måser. Måser kan riktignok være veldig plagsomme, men det er nå engang slik at de er fredet. Sist, men ikke minst så gjør våpenbruken deres deg redd, og man skal slippe å være redd i sitt eget hjem.

Skrevet

Våpenloven gjelder desuten også for luftgevær så om de driver skyting som skremmer eller medfører skade på eiendom eller helse så vil dette kunne medføre fengselsstraff og en stygg dom på rullebladet.

Ville tatt det opp med huseier og eventuellt de det gjelder, får du ikke gehør holder det med en kjapp telefon til 02800

Anonym poster: 966f08bd92c071927b4ca454a087ef1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...