Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisan. Jeg trenger litt hjelp.

Har aldri i mitt liv vært på en typisk "syden" ferie, men vil så gjerne ta med jentene mine en tur i vinter, de er 10 og snart 12.

Kriteriet er at det er et varmt sted, og relativt sikkert for ungene. Foreløpig uklart om far i huset hiver seg med eller om det bare blir oss damene.

Jeg unngår helst de værste feststedene og der man finner mest drita skandinaver a la charterfeber, om dere forstår.

Jeg hadde håpet å kanskje finne rimelige billetter, men har lest at å kjøpe restplass er umulig med unger. Likevel, virker som om det går an å finne ting fra ca et par tusenlapper pr person. Erfaringer?

Har ikke så mange preferanser på land, men fint om det lar seg gjøre å kommunisere med i hvert fall noen der på engelsk.

Vi kunne tenke oss å gå turer, kose oss på stranda om det er varmt nok, kanskje hive oss med på en eller annen rundtur for å få litt avveksling.

Jeg jobber selvstendig og det er roligere vinterstid. Derfor er jeg ganske fleksibel på akkurat hvilke dager det blir.

Har dere noen gode råd til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om vinteren er det mest stabilt varmt litt lengre sør som Kanariøyene eller Egypt. Det finnes rolige steder flere steder i Egypt som Hurghada eller Makadi Bay, men jeg synes personlig det kan være litt masete med menn på gaten som skal selge deg ting og mase. Men det finnes store luksushoteller med all mat inkludert til en rimelig penge som gjør at man kan holde seg der om man synes det er for masete. Egypt har mye å gjøre både ved strand og kulturelt, man kan snorkle, windsurfe, bade med delfiner, ri på kamel, se pyramidene, besøke Kongenes Dal osv

Jeg har vært på Gran Canaria endel da jeg var barn, og jeg elsket det. Som voksen så jeg nå hvor slitent mange steder har blitt, men om man unngår Playa Del Ingles og Puerto Rico så kan man fint finne rolige og fine steder. Arguineguin f.eks har endel fine hoteller bl.a Ving sitt og koselige restauranter. Puerto Mogan vet jeg mange synes er et fint sted uten mye festing. For barn er det en øy med mye å finne på med badeland osv, men om de er litt mer tenåringer så kan man dra på shopping i Las Palmas eller gå tur i fjellene.

Er dere litt mer eventyrlystne så kan man jo vurdere Kapp Verde eller Marokko, men da blir det ikke typisk sydenferie.

Litt usikker på når på vinteren du skal reise med Fig Tree Bay på Kypros er et rolig og fint sted som holder seg varmt godt ut i oktober i allefall.

Skrevet

Tusen takk, Cath.

Jeg så for meg å reise i tidsrommet november-februar. Ikke jul, da.

Om jeg reiser alene med jentene så tror jeg at jeg unngår Egypt og den slags, går for ett litt mer sivilisert feriemål. Masete mannfolk som vil prakke på deg dritt frister ikke,

Skrevet

Brasil. Fire-fem timer lenger med fly enn til Kanarieøyene, men verdt hvert sekund. En del dyrere å kjøpe reisen, men vesentlig rimeligere når du kommer frem. Anbefaler Pipa (ca en time fra Nathal).

Skrevet

Prøv ving. Destinasjon Gran Canaria eller Tenerife. Star tour har også.

Skrevet

Tusen takk, dere.

Siden dette blir en liten "ekstraferie" så tror jeg Brasil blir for dyrt. Veldig langt i fly også.

Gran Canaria og Tenerife høres i hvert fall varmt og trygt ut.

Men er Restplass helt håpløst om man reiser med unger?

Skrevet

Hva med Kapp Verde?

Ikke fullt så dyrt og langt som Brasil, men såpass langt sør at du er garantert sol og varme (det er du ikke nødvendigvis på Kanariøyene om vinteren...)?

http://www.startour....on=vinter-12-13

Restplass.no bør være greit med barn hvis du finner en reise der hotellet er spesifisert og du kan kikke på det. Uspesifisert hadde jeg ikke turt å satse på hvis jeg reiste med barn.

Anonym poster: c1c1ddefd61c2b78922066690d46613a

Skrevet

Tusen takk, dere.

Siden dette blir en liten "ekstraferie" så tror jeg Brasil blir for dyrt. Veldig langt i fly også.

Gran Canaria og Tenerife høres i hvert fall varmt og trygt ut.

Men er Restplass helt håpløst om man reiser med unger?

Jeg har reist restplass flere ganger når jeg var liten. Men man kan jo være uheldig da.

PS: I Tenerife har de dyrepark og aquapark som er kjekt for barn forresten:)

Skrevet

Hva med Kapp Verde?

Ikke fullt så dyrt og langt som Brasil, men såpass langt sør at du er garantert sol og varme (det er du ikke nødvendigvis på Kanariøyene om vinteren...)?

http://www.startour....on=vinter-12-13

Restplass.no bør være greit med barn hvis du finner en reise der hotellet er spesifisert og du kan kikke på det. Uspesifisert hadde jeg ikke turt å satse på hvis jeg reiste med barn.

Anonym poster: c1c1ddefd61c2b78922066690d46613a

Jeg har aldri hatt dårlig vær på kanariøyene ever, bare sånn for å nevne det :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...