Gå til innhold

Løping/jogging -sting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jogger og løper mye utendørs nå som det er grei temperatur ute, men får raskt sting på begge sider av magen.. Jeg pleier bare å fortsette å løpe når jeg kjenner det, men det er både vondt og irriterende.

Hva kan jeg gjøre for å kvitte meg med sting? Hva kan det komme av ? :)

-jente16

Anonym poster: 197019b27972f541c1c6e6cc04ca6353

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk ofte dette da jeg startet å løpe, nå som jeg er i god form får jeg det aldri. Da jeg slet med det i begynnelsen tok jeg det mer rolig (hele tiden for å unngå sting), og sakket farten ytterligere om det dukket opp. Et annet tips er å knytte neven hardt rundt noe som f.eks. en sten, husker ikke om det var på samme side eller motsatt man skulle gjøre det, men det funket med en gang ihvertfall. Aner ikke hvorfor, godt mulig det bare var psykisk (som en slags placebo-effekt) men det funket ihvertfall på meg. :gjeiper:

Skrevet

For min del så var det fordi jeg var plattfot og fysioterapeuten sa at en eller annen muskel eller noe i magen ble irritert når jeg løp. Problemet mitt forsvant når jeg fikk meg spesialtilpassede såler.

Skrevet

Jeg får også sting i siden. Kjennes ut som en kniv som stikker i siden hvis jeg prøver å tyne det ekstra lenge. Får ikke jogget strekningen jeg ønsker. :( Irriterende!

Skrevet

Hei.

Hva med å prøve å la være å spise/drikke mye før du starter å jogge? Da kan du unngå hold. Og om det skulle komme, ville jeg presset hånden/knyttneven litt hardt inn på siden (hvor du får hold). Prøv og stå stille når du gjør dette - ta deg en pause på 5 min mens du holder - da pleier smerten å forsvinne hos meg :)

- Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...