AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #1 Skrevet 26. august 2012 Iløpet av en måneds tid har jeg blitt utsatt for blind vold to ganger, hvorav havnet på sykehuset med store skader i ansikt den ene gangen, og nå i helgen var det innbrudd i huset mitt. Som følge av dette går jeg og er utrolig redd hele tiden, skvetter hvis jeg hører høye lyder, ser meg over skulderen og føler hele tiden noen er etter meg. Har aldri opplevd lignende før, og plutselig kommer alt dette på en gang. Har hatt konstant hjertebank og høy puls siden innbruddet, og ikke klart å slappe av, og har heller ikke sovet siden natt til fredag, bare ligget å "duppe av", så bråvåkner jeg fordi jeg "hører" lyder. Det er vel kanskje en ganske vanlig reaksjon, men utrolig plagsomt, og lurer på om noen har tips om hva man skal gjøre i slike situasjoner, litt "hjelp til selvhjelp"? Bor helt alene, og synes det er helt forferdelig, akkurat flyttet for å studere, så mine foreldre og venner befinner seg mange mil unna. På forhånd takk for svar Anonym poster: 3b2bbd2f7296df68b3cf15d6fb1687f6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #2 Skrevet 26. august 2012 Skjønner godt at du kan få litt angst etter sånne episoder. Det du kan gjøre selv er jo egentlig bare å leve videre og prøve å ikke være redd. Dette er jo egentlig ikke bare bare. Du kan jo gå til anskaffelse av ekstra lås, forsvarsspray o.l. om det får deg til å føle deg tryggere? Men jeg tror det kan være ganske vanskelig å "fikse" det psykiske selv. Hvor studerer du? På UIO har de gratis(tror jeg) psykolog osv. Og jeg tror de pleier å ha slike tilbud på mange studiesteder. Så kanskje du kan prøve å få deg en time der? Anonym poster: 061ead0f0b85ea669839cb67872c4c1e
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #3 Skrevet 26. august 2012 Har du råd, eller foreldre kan hjelpe deg med å anskaffe alarm? Da kan du ha sensor på vinduer og dører så det uler om noen faktisk kommer seg inn. Kanskje det vil hjelpe litt. Du kan også få psykriatrisk hjelp, om du går høgskole så skal det vel finnes noe ordning for studenter. Husker ikke hva det heter akkurat nå.. Ikke noe flaut ved det, alt du har opplevd på så kort tid kan være traumatisk. Anonym poster: 776c55caf4d7c183552c272cea0cc848
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #4 Skrevet 26. august 2012 Tror vi har noe slags helsehjelp på skolen her ja, så får se om jeg kommer meg dit i morgen. Ikke så lett å legge det bak seg, nei, men prøver jo. Er bare så utrolig slitsomt å gå å være nervøs hele tiden, så å fått hjelp fra profesjonelle som vet hva de snakker om er vel ikke så dumt. I tillegg høres ikke alarm så altfor dumt ut, men leier leilighet, så får vel høre med huseieren hva hun sier. Hadde vært en liten betryggelse Takk for svar! TS Anonym poster: 3b2bbd2f7296df68b3cf15d6fb1687f6 Anonym poster: 3b2bbd2f7296df68b3cf15d6fb1687f6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #5 Skrevet 26. august 2012 Masse lykke til. Anonym poster: 776c55caf4d7c183552c272cea0cc848
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #6 Skrevet 26. august 2012 Håper du finner noen å snakke med som kan hjelpe deg videre Masse lykke til videre! Finn metoder som får deg til å føle deg tryggere, men ikke grav deg ned i frykt heller, hehe. Anonym poster: 061ead0f0b85ea669839cb67872c4c1e
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2012 #7 Skrevet 26. august 2012 Iløpet av en måneds tid har jeg blitt utsatt for blind vold to ganger, hvorav havnet på sykehuset med store skader i ansikt den ene gangen, og nå i helgen var det innbrudd i huset mitt. Som følge av dette går jeg og er utrolig redd hele tiden, skvetter hvis jeg hører høye lyder, ser meg over skulderen og føler hele tiden noen er etter meg. Har aldri opplevd lignende før, og plutselig kommer alt dette på en gang. Har hatt konstant hjertebank og høy puls siden innbruddet, og ikke klart å slappe av, og har heller ikke sovet siden natt til fredag, bare ligget å "duppe av", så bråvåkner jeg fordi jeg "hører" lyder. Det er vel kanskje en ganske vanlig reaksjon, men utrolig plagsomt, og lurer på om noen har tips om hva man skal gjøre i slike situasjoner, litt "hjelp til selvhjelp"? Bor helt alene, og synes det er helt forferdelig, akkurat flyttet for å studere, så mine foreldre og venner befinner seg mange mil unna. På forhånd takk for svar Anonym poster: 3b2bbd2f7296df68b3cf15d6fb1687f6 Grøss. Så ekkelt. Blind vold er noe av det sykeste jeg hører om. Hvordan skjedde det? Hvis du ønsker å svare på det da
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #8 Skrevet 26. august 2012 Litt usikker egentlig, gikk forbi en gruppe mennesker på vei hjem fra en venn, og plutselig ble jeg skubbet i asfalten med ansiktet først og mistet bevisstheten, men han hadde tydeligvis bare fortsatt å slå mens jeg lå nede, heldigvis kom noen å dro meg unna og var hos meg mens vi ventet på ambulanse. Helga før dette skulle jeg gi en litt for full kompis vann, og plutselig kom en gjeng på tre gutter og slår meg ned, helt uprovosert. Enkelte er dessverre bare ute etter å ødelegge for andre! Anonym poster: 3b2bbd2f7296df68b3cf15d6fb1687f6
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2012 #9 Skrevet 26. august 2012 Litt usikker egentlig, gikk forbi en gruppe mennesker på vei hjem fra en venn, og plutselig ble jeg skubbet i asfalten med ansiktet først og mistet bevisstheten, men han hadde tydeligvis bare fortsatt å slå mens jeg lå nede, heldigvis kom noen å dro meg unna og var hos meg mens vi ventet på ambulanse. Helga før dette skulle jeg gi en litt for full kompis vann, og plutselig kom en gjeng på tre gutter og slår meg ned, helt uprovosert. Enkelte er dessverre bare ute etter å ødelegge for andre! Anonym poster: 3b2bbd2f7296df68b3cf15d6fb1687f6 Det er jo faen meg bare helt sykt. Fikk du anmeldt? Ble de tatt?
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2012 #10 Skrevet 26. august 2012 Det er anmeldt, den ene episoden blir det nokså stor rettssak ut av også, siden han hadde ødelagt noe inni politibilen etter at han ble pågrepet og utøvd vold mot flere politimenn. Hadde visst ganske langt rulleblad, og i en alder av 17 år bare. Helt sykt! TS
AnonymBruker Skrevet 27. august 2012 #11 Skrevet 27. august 2012 Er dette i Oslo-området? Anonym poster: af8cc86cc87bb4029f45dcae8d95a32c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå