Gå til innhold

Idiotisk ting,men nok til å gi meg hode bry!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal dere høre. På lørdag så skal jeg ha ti mennesker på besøk hjemme hos meg på middag.Vi skal nemlig feire at min kjære skal reise vekk på snowboard fanteri tur i to måneder.Jeg kan styer min begeistring,siden jeg skal sitte parkert i oslo og jobbe som ett pisket skinn.Ikke missforstå jeg unner kjæresten turen over alt på jord.Er bare litt irritert fordia tjeg skulle egentlig ha vært med,men får ikke lov av legen. Vell det somer saken er den at jeg sakl lage maten.Noe som vanlig vis ikke er noe problem.Jeg har vært velsignet med en bestefar som er gourmet kokk og har lært å lage mat av han.Men nå står det helt stille for meg.Jeg klarer ikke for mitt bare liv å komme på noe interrsant å lage.Så hvis dere har noen gode ideer på lager så tar jeg mer enn gjerne imot.Hvis ikke risikerer gjestene å få servert pølse og brød,med rød brus ved siden av og kanskje en dum party hatt som kronen på verket.

Må bare skryte litt av turen,så hvis dere har lyst til å lese om den så er det bare å gå inn på http://www.goodkarmatour.com

Blue

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Blue!

Sjekke linken, får jeg spørre hvem av de som er "din utkårede"? Trenger ikke svare hvsi du ikke vil.

Sorry, vet det ble litt utenfor tema, ble litt nysgjerrig sjø! icon_smile.gif

Julie

• Liker 1
Skrevet

Jeg dater selvsag den kjekkeste mannen som er der! Du kan jo gjette selv icon_smile.gif en ting til! Det er lov å være nysjerrig av og til...

blue

Skrevet

Hei på deg.

Synd at du ikke får være med kjæresten på tur, men ta godt vare på deg selv mens han er vekke!!!

Her kommer en oppskrift på noe godt og enkelt som du muligvis kan servere:

Til 4 pers.

600 gr biffkjøtt, strimlet. Morbrad er veldig godt.

8 store friske champinjonger. skives.

1 middels løk. finhakkes.

2 fedd hvitløk. finhakkes.

Brun kjøttet i masse god olivenolje. Tilsett løken, hvitløken og champinjongen. Og la dette surre litt. Tilsett 1 pose peppersaus og veske ( som står på posen ) Og la dette koke opp. Tilsett ca 2 dl creme fresh, og la dette småputre i 2-3 min.

Server med dampet brokkoli og evt kokte baby mais....

Passer nydelig med fløte gratinerte poteter til..

6 store poteter skrelles og skives..

Legges i kasserolle og fyll på med matfløte til kanten av potetene. Finhakk 1 fedd hvitløk, og ha dette i med ca en teskje salt og litt pepper. Dette kokes på svak varme til potetene er more, og så legges de i en form og dekkes med ost. Dette gratineres i ovn på ca 230 grader i ca 10 minutter eller til osten er blitt gylden.

Håper det vil smake, vel bekomme!!!12

• Liker 1
Skrevet

Smiley,det hørtes veldig godt ut.Kanskje jeg skal prøve det.Jeg har en lei tendens til å ende opp med å lage noe super fancy,som blir både dyrt og tar lang tid og lage.tror jeg skal prøve oppskriften din jeg.Takker for hjelpen,skal sende en status rapport om hvordagn det har godt.

blue

Skrevet

Du får ha lykke til iallefall!!

Jeg glemte faktisk min hemmelige indgrediens, som er masse Hindu grillkrydder på det brunede biffkjøttet... Det er det som gir hele smaken... Og husk at det må være Hindu.....

Håper at kvelden blir vellykket, og at maten smaker...

Kjempekoselig å få et lite hint etterpå om hvordan det gikk..12

• 19 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
Smiley skrev (På 28.2.2002 den 2.28):

Hei på deg.

Synd at du ikke får være med kjæresten på tur, men ta godt vare på deg selv mens han er vekke!!!

Her kommer en oppskrift på noe godt og enkelt som du muligvis kan servere:

Til 4 pers.

600 gr biffkjøtt, strimlet. Morbrad er veldig godt.

8 store friske champinjonger. skives.

1 middels løk. finhakkes.

2 fedd hvitløk. finhakkes.

Brun kjøttet i masse god olivenolje. Tilsett løken, hvitløken og champinjongen. Og la dette surre litt. Tilsett 1 pose peppersaus og veske ( som står på posen ) Og la dette koke opp. Tilsett ca 2 dl creme fresh, og la dette småputre i 2-3 min.

Server med dampet brokkoli og evt kokte baby mais....

Passer nydelig med fløte gratinerte poteter til..

6 store poteter skrelles og skives..

Legges i kasserolle og fyll på med matfløte til kanten av potetene. Finhakk 1 fedd hvitløk, og ha dette i med ca en teskje salt og litt pepper. Dette kokes på svak varme til potetene er more, og så legges de i en form og dekkes med ost. Dette gratineres i ovn på ca 230 grader i ca 10 minutter eller til osten er blitt gylden.

Håper det vil smake, vel bekomme!!!12

Takk for oppskrift! :spise: Dette er kanskje noe som kan serveres på den hytteturen som det står om i dagens tråd der noen var sure for at svigerinna laget first-pricepølser på hyttetur.

Anonymkode: 3a270...f3f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen grunn til å ha hodebry for dette.

Anonymkode: 72868...395

AnonymBruker
Skrevet

Hvor bor du som kan ha besøk av så mange? 🤩

Anonymkode: 641d0...677

• Liker 1
Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sjekk årstallet for innlegget 😛

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var andre regler for 19 år siden, når denne tråden ble opprettet..

Anonymkode: 5e850...f47

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var andre regler for 19 år siden, når denne tråden ble opprettet..

Anonymkode: 5e850...f47

hahaha, herrejemini. Sorry 😮

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Kvakkekyllingen skrev (2 timer siden):

Sjekk årstallet for innlegget 😛

image.png.e468050f7e4310ef2484a3f5446d14b4.png

Anonymkode: 26351...7c0

AnonymBruker
Skrevet
blue skrev (På 28.2.2002 den 0.03):

Nå skal dere høre. På lørdag så skal jeg ha ti mennesker på besøk hjemme hos meg på middag.Vi skal nemlig feire at min kjære skal reise vekk på snowboard fanteri tur i to måneder.Jeg kan styer min begeistring,siden jeg skal sitte parkert i oslo og jobbe som ett pisket skinn.Ikke missforstå jeg unner kjæresten turen over alt på jord.Er bare litt irritert fordia tjeg skulle egentlig ha vært med,men får ikke lov av legen. Vell det somer saken er den at jeg sakl lage maten.Noe som vanlig vis ikke er noe problem.Jeg har vært velsignet med en bestefar som er gourmet kokk og har lært å lage mat av han.Men nå står det helt stille for meg.Jeg klarer ikke for mitt bare liv å komme på noe interrsant å lage.Så hvis dere har noen gode ideer på lager så tar jeg mer enn gjerne imot.Hvis ikke risikerer gjestene å få servert pølse og brød,med rød brus ved siden av og kanskje en dum party hatt som kronen på verket.

Må bare skryte litt av turen,så hvis dere har lyst til å lese om den så er det bare å gå inn på http://www.goodkarmatour.com

Blue

Jeg synes pølse i brød og rødbrus høres skikkelig digg ut! Pass på å ha PS sprøstekt løk👌👌

Anonymkode: b0f29...498

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...