blue Skrevet 27. februar 2002 #1 Skrevet 27. februar 2002 Nå skal dere høre. På lørdag så skal jeg ha ti mennesker på besøk hjemme hos meg på middag.Vi skal nemlig feire at min kjære skal reise vekk på snowboard fanteri tur i to måneder.Jeg kan styer min begeistring,siden jeg skal sitte parkert i oslo og jobbe som ett pisket skinn.Ikke missforstå jeg unner kjæresten turen over alt på jord.Er bare litt irritert fordia tjeg skulle egentlig ha vært med,men får ikke lov av legen. Vell det somer saken er den at jeg sakl lage maten.Noe som vanlig vis ikke er noe problem.Jeg har vært velsignet med en bestefar som er gourmet kokk og har lært å lage mat av han.Men nå står det helt stille for meg.Jeg klarer ikke for mitt bare liv å komme på noe interrsant å lage.Så hvis dere har noen gode ideer på lager så tar jeg mer enn gjerne imot.Hvis ikke risikerer gjestene å få servert pølse og brød,med rød brus ved siden av og kanskje en dum party hatt som kronen på verket. Må bare skryte litt av turen,så hvis dere har lyst til å lese om den så er det bare å gå inn på http://www.goodkarmatour.com Blue
Julie Skrevet 27. februar 2002 #2 Skrevet 27. februar 2002 Hei Blue! Sjekke linken, får jeg spørre hvem av de som er "din utkårede"? Trenger ikke svare hvsi du ikke vil. Sorry, vet det ble litt utenfor tema, ble litt nysgjerrig sjø! Julie 1
blue Skrevet 28. februar 2002 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2002 Jeg dater selvsag den kjekkeste mannen som er der! Du kan jo gjette selv en ting til! Det er lov å være nysjerrig av og til... blue
Smiley Skrevet 28. februar 2002 #4 Skrevet 28. februar 2002 Hei på deg. Synd at du ikke får være med kjæresten på tur, men ta godt vare på deg selv mens han er vekke!!! Her kommer en oppskrift på noe godt og enkelt som du muligvis kan servere: Til 4 pers. 600 gr biffkjøtt, strimlet. Morbrad er veldig godt. 8 store friske champinjonger. skives. 1 middels løk. finhakkes. 2 fedd hvitløk. finhakkes. Brun kjøttet i masse god olivenolje. Tilsett løken, hvitløken og champinjongen. Og la dette surre litt. Tilsett 1 pose peppersaus og veske ( som står på posen ) Og la dette koke opp. Tilsett ca 2 dl creme fresh, og la dette småputre i 2-3 min. Server med dampet brokkoli og evt kokte baby mais.... Passer nydelig med fløte gratinerte poteter til.. 6 store poteter skrelles og skives.. Legges i kasserolle og fyll på med matfløte til kanten av potetene. Finhakk 1 fedd hvitløk, og ha dette i med ca en teskje salt og litt pepper. Dette kokes på svak varme til potetene er more, og så legges de i en form og dekkes med ost. Dette gratineres i ovn på ca 230 grader i ca 10 minutter eller til osten er blitt gylden. Håper det vil smake, vel bekomme!!!12 1
blue Skrevet 28. februar 2002 Forfatter #5 Skrevet 28. februar 2002 Smiley,det hørtes veldig godt ut.Kanskje jeg skal prøve det.Jeg har en lei tendens til å ende opp med å lage noe super fancy,som blir både dyrt og tar lang tid og lage.tror jeg skal prøve oppskriften din jeg.Takker for hjelpen,skal sende en status rapport om hvordagn det har godt. blue
Smiley Skrevet 28. februar 2002 #6 Skrevet 28. februar 2002 Du får ha lykke til iallefall!! Jeg glemte faktisk min hemmelige indgrediens, som er masse Hindu grillkrydder på det brunede biffkjøttet... Det er det som gir hele smaken... Og husk at det må være Hindu..... Håper at kvelden blir vellykket, og at maten smaker... Kjempekoselig å få et lite hint etterpå om hvordan det gikk..12
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #8 Skrevet 27. april 2021 Smiley skrev (På 28.2.2002 den 2.28): Hei på deg. Synd at du ikke får være med kjæresten på tur, men ta godt vare på deg selv mens han er vekke!!! Her kommer en oppskrift på noe godt og enkelt som du muligvis kan servere: Til 4 pers. 600 gr biffkjøtt, strimlet. Morbrad er veldig godt. 8 store friske champinjonger. skives. 1 middels løk. finhakkes. 2 fedd hvitløk. finhakkes. Brun kjøttet i masse god olivenolje. Tilsett løken, hvitløken og champinjongen. Og la dette surre litt. Tilsett 1 pose peppersaus og veske ( som står på posen ) Og la dette koke opp. Tilsett ca 2 dl creme fresh, og la dette småputre i 2-3 min. Server med dampet brokkoli og evt kokte baby mais.... Passer nydelig med fløte gratinerte poteter til.. 6 store poteter skrelles og skives.. Legges i kasserolle og fyll på med matfløte til kanten av potetene. Finhakk 1 fedd hvitløk, og ha dette i med ca en teskje salt og litt pepper. Dette kokes på svak varme til potetene er more, og så legges de i en form og dekkes med ost. Dette gratineres i ovn på ca 230 grader i ca 10 minutter eller til osten er blitt gylden. Håper det vil smake, vel bekomme!!!12 Takk for oppskrift! Dette er kanskje noe som kan serveres på den hytteturen som det står om i dagens tråd der noen var sure for at svigerinna laget first-pricepølser på hyttetur. Anonymkode: 3a270...f3f 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #9 Skrevet 27. april 2021 Ingen grunn til å ha hodebry for dette. Anonymkode: 72868...395
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #10 Skrevet 27. april 2021 Hvor bor du som kan ha besøk av så mange? 🤩 Anonymkode: 641d0...677 1
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 27. april 2021 #11 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor bor du som kan ha besøk av så mange? 🤩 Anonymkode: 641d0...677 Sjekk årstallet for innlegget 😛
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #12 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor bor du som kan ha besøk av så mange? 🤩 Anonymkode: 641d0...677 Det var andre regler for 19 år siden, når denne tråden ble opprettet.. Anonymkode: 5e850...f47 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #13 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var andre regler for 19 år siden, når denne tråden ble opprettet.. Anonymkode: 5e850...f47 hahaha, herrejemini. Sorry 😮 Anonymkode: 641d0...677 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #14 Skrevet 27. april 2021 Kvakkekyllingen skrev (2 timer siden): Sjekk årstallet for innlegget 😛 Anonymkode: 26351...7c0
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #15 Skrevet 27. april 2021 blue skrev (På 28.2.2002 den 0.03): Nå skal dere høre. På lørdag så skal jeg ha ti mennesker på besøk hjemme hos meg på middag.Vi skal nemlig feire at min kjære skal reise vekk på snowboard fanteri tur i to måneder.Jeg kan styer min begeistring,siden jeg skal sitte parkert i oslo og jobbe som ett pisket skinn.Ikke missforstå jeg unner kjæresten turen over alt på jord.Er bare litt irritert fordia tjeg skulle egentlig ha vært med,men får ikke lov av legen. Vell det somer saken er den at jeg sakl lage maten.Noe som vanlig vis ikke er noe problem.Jeg har vært velsignet med en bestefar som er gourmet kokk og har lært å lage mat av han.Men nå står det helt stille for meg.Jeg klarer ikke for mitt bare liv å komme på noe interrsant å lage.Så hvis dere har noen gode ideer på lager så tar jeg mer enn gjerne imot.Hvis ikke risikerer gjestene å få servert pølse og brød,med rød brus ved siden av og kanskje en dum party hatt som kronen på verket. Må bare skryte litt av turen,så hvis dere har lyst til å lese om den så er det bare å gå inn på http://www.goodkarmatour.com Blue Jeg synes pølse i brød og rødbrus høres skikkelig digg ut! Pass på å ha PS sprøstekt løk👌👌 Anonymkode: b0f29...498 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå