Gå til innhold

Telemarkskanalen minutt for minutt


sofie777

Anbefalte innlegg

Enda en ny storsatsing fra Nrk. Det går på Nrk2 fra 09.50 til 21.00. Hvor mange skal se helt/delvis?

Jeg forlater dataen nå for å se og jeg gleder meg veldig til å få med meg alt sammen (tar opp samtidig så jeg ikke går glipp av noe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var litt tull i begynnelsen, men nå er de på Norsjø og været er fint og alt er bra. Det er masse småbåter ute også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Klar for den mest spektakulære delen av hele reisen :)

- kjenner jeg lengter hjem nå...... på en god måte :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar for den mest spektakulære delen av hele reisen :)

- kjenner jeg lengter hjem nå...... på en god måte :)

Telemark er flott! Er stolt av å være herfra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Telemark er flott! Er stolt av å være herfra :)

100% av sjelen min og 50% av genene mine jubler av enighet :Nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke meningen å kjenne det slik, men jeg syns dette ble for kjedelig. Å gå glipp av kommentarer og evt. musikk i lengre perioder i starten; de burde ha sagt i fra om dårlige sendeforhold med èn gang, slik at vi visste hva vi gikk til. Jeg har som dere kanskje forstår, slått av tv`n. Nordover-turen var en kjempefulltreffer for meg. Telemark ble det ikke, desverre. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du var våken rundt 10:30 - 11:15 så :closedeyes:

Du hadde ikke tilfeldigvis på deg Boratbadetøy? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høymann

Du hadde ikke tilfeldigvis på deg Boratbadetøy? :)

Nei, men jeg vet godt hvem han er. Han er forøvrig ikke høy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Candy Pie

Den sende tingen var plagsom. Jeg som stod opp TIDLIG sånn at jeg skulle rekke å se på tv når båten kjørte forbi huset, men den måtte selvfølgelig være klikk forbi her også -__-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg. I gamle dager sendte de en lys levende bjørn med båten, med kun en enkel lenke.Hadde ikke likt å være med båten eller vært kaptein da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg. I gamle dager sendte de en lys levende bjørn med båten, med kun en enkel lenke.Hadde ikke likt å være med båten eller vært kaptein da!

Tenker du på de bjørnene som bodde på Geiteryggen? De gikk de rundt med i gågata i Skien også for mange år siden. Hadde bare en lenke på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om du var våken rundt 10:30 - 11:15 så :closedeyes:

Jeg så fra sendingen begynte og forbi dine tidspunkt, så du er nok sett ja... :glare:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Tenker du på de bjørnene som bodde på Geiteryggen? De gikk de rundt med i gågata i Skien også for mange år siden. Hadde bare en lenke på seg.

Dette gjør det ikke noe om du forteller litt mer om Capricorn.....

Jeg ble veldig interessert her nå, og innbiller meg at jeg en gang for lenge-lenge siden hørt min nå avdøde morfar nevne noe slikt....

Men da var jeg et barn, og han fortalte det ikke til meg (jeg hadde bare veldig store ører).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjør det ikke noe om du forteller litt mer om Capricorn.....

Jeg ble veldig interessert her nå, og innbiller meg at jeg en gang for lenge-lenge siden hørt min nå avdøde morfar nevne noe slikt....

Men da var jeg et barn, og han fortalte det ikke til meg (jeg hadde bare veldig store ører).

De hadde to bjørner i en innhegning på Geiteryggen flyplass. Tasselass og Bamsefar. Dette var i 1958. Jeg husker jeg var med bestefaren min opp der på 70-tallet en gang, men da var bjørnene borte. Han bare viste meg hvor de bodde før. Det er rester etter innhegningen der ennå.

Jeg har sett avisklipp hvor de hadde med seg bjørnene inn til byen. De var visst helt tamme.

Står mye om dem her:

http://www.ta.no/nyh...icle3809317.ece

og her:

http://no.wikipedia.org/wiki/Pekka_og_Liisa

Endret av Capricorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

De hadde to bjørner i en innhegning på Geiteryggen flyplass. Tasselass og Bamsefar. Dette var i 1958. Jeg husker jeg var med bestefaren min opp der på 70-tallet en gang, men da var bjørnene borte. Han bare viste meg hvor de bodde før. Det er rester etter innhegningen der ennå.

Jeg har sett avisklipp hvor de hadde med seg bjørnene inn til byen. De var visst helt tamme.

Står mye om dem her:

http://www.ta.no/nyh...icle3809317.ece

og her:

http://no.wikipedia..../Pekka_og_Liisa

Jeg føler sterk at jeg må ta en prat med min mor om dette....

Nå ligger Valebø mellom min mors oppvekststed/mine foreldes bosted og Skien, men dette vil jeg absolutt tro hun kjenner til.

Det hadde vært interessant å kjørt innom ved Geitreryggen neste gang jeg er på besøk hos mine foreldre :)

Man kan ha flere gode grunner til å svinge innom i distriktet rundt Geiteryggen, Redd Dyra sitt nye hus er en annen god grunn :)

Tusen takk, Capricorn :)

Vi er flere som var barn på 70-tallet ja :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...