eitrande Skrevet 25. august 2012 #1 Skrevet 25. august 2012 Jeg har en gutt på straks 3 måneder som jeg har lagt merke til virker å være veldig stiv i nakken. Han vil aldri ligge på armen, og kan ligge og "kaste" hodet bakover hvis vi prøver. Det virker ikke som om han slapper av, men heller som at han er anspent i hele kroppen. Snur jeg ham med mage mot mage på skrå slapper han helt av og sovner med en gang. Det går også bedre når han ligger på ryggen. Leser om babyer, stiv nakke og KISS, men føler ikke at han har noen av de symptomene som nevnes. Ikke som vi har lagt merke til hvertfall. Er det andre som opplever lignende? Skal på 3-månederskontroll snart og skal ta det opp med helsesøster da selvfølgelig. Men litt redd for å bare bli avfeid igjen slik jeg ble på 6-ukerskontrollen...
Gjest pysepusen Skrevet 25. august 2012 #2 Skrevet 25. august 2012 Jeg hadde ringt til manuellterapeut eller kiropraktor og bedt dem om å undersøke sønnen din 1
eitrande Skrevet 25. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2012 Jeg hadde ringt til manuellterapeut eller kiropraktor og bedt dem om å undersøke sønnen din Ja, har tenkt så på det men mannen min mener slikt bare er tull og vil gjøre vondt verre.... :-/
AnonymBruker Skrevet 25. august 2012 #4 Skrevet 25. august 2012 Min gutt var stiv og anspent, hadde svake tegn til favorittside og EN time hos manuellterapeuten gjorde han helt frisk! Han hadde ikke KISS, men hadde en låsning i nakken. Jeg ville ignorert mannen din i dette tilfellet, og hans synsing, og heller prioritert å hjelpe sønnen min.Den behandlingen babyen vil få hos en manuellterapeut er IKKE hard. Det er snakk om veldig forsiktig trykk mot leddene, så her vet ikke mannen din hva han snakker om. Dessuten gjør ikke manuellterapeuten noe, hvis det ikke er noe å gjøre. Anonym poster: a901a24240c1d18a4aeb031bfe94f470 4
Mayami Skrevet 25. august 2012 #5 Skrevet 25. august 2012 Helt enig med siste innlegg her! Har akkurat det samme med min gutt, 10 uker, og var en tur hos kiropraktor før helga. Viste seg at han hadde låsninger. Vi ble også avfeid på 6-ukers kontrollen, men valgte å ringe kiropraktor privat likevel. Liker ikke å se at han har vondt og er stiv, og behandlingen var tydeligvis ikke smertefull for han! Lykke til!
Gjest pysepusen Skrevet 26. august 2012 #6 Skrevet 26. august 2012 Min gutt var stiv og anspent, hadde svake tegn til favorittside og EN time hos manuellterapeuten gjorde han helt frisk! Han hadde ikke KISS, men hadde en låsning i nakken. Jeg ville ignorert mannen din i dette tilfellet, og hans synsing, og heller prioritert å hjelpe sønnen min.Den behandlingen babyen vil få hos en manuellterapeut er IKKE hard. Det er snakk om veldig forsiktig trykk mot leddene, så her vet ikke mannen din hva han snakker om. Dessuten gjør ikke manuellterapeuten noe, hvis det ikke er noe å gjøre. Anonym poster: a901a24240c1d18a4aeb031bfe94f470 Helt enig! Må bare legge til at kiropraktor gjør det samme. Vi hadde ikke manuellterapeut her i byen da min lille hadde låsninger i nakken og jeg grudde meg for å gå til kiropraktor. Men de gjør visst det samme når de er så små. (Eneste er at manuellterapeut er gratis og kiropraktor må man betale for.)
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #7 Skrevet 26. august 2012 Kan ikke mannen din heller sette seg inn i hva en manuellterapeut og hva en kiropraktor spesialisert innen babyer og barn GJØR, i stedenfor å bare akseptere at barnet hans har det vondt?? Han kan kutte èn time med tv-titting èn kveld og heller tilegne seg kunnskap om hva ungen hans har behov for! Her fikk vår gutt på 3 mnd 5 behandlinger hos kiropraktor spesialisert på babyer og småbarn, og vi fikk en NY unge! Anonym poster: 5471cc8e4bcff93d9b4e44eea2664a56 1
Hedda-78 Skrevet 26. august 2012 #8 Skrevet 26. august 2012 Du har ingenting å tape på å la en kiropraktor/manuellterapeut/fysioterapeut/osteopat sjekke babyen. Er alt normalt, gjør de jo ingenting. Du kan ikke la babyen ha slike symptom uten å få det sjekket. Du vil jo ikke at babyen skal ha det vondt? Her kan du ikke høre på mannen din, synes jeg. Det er uansett ikke opp til deg heller å bedømme om babyen har nakkelåsning eller ikke, det må jo fagfolk avgjøre. Symptomene er ikke alltid så åpenbare at vi vanlige folk kan diagnostisere slikt. Min baby var en krevende baby, som gråt mye, sov lite og oppstykket, og jeg trasket milevis på stuegulvet og bysset en gråtende baby, dag og natt. Det var ikke kolikk, for han gråt av og på hele døgnet, ikke slik til faste tider som kolikkbarn ofte gjør. Da han var 4 mnd oppdaget jeg at han hadde en favorittside, og ble heldigvis tatt alvorlig av helsesøster, og gutten fikk 10 behandlinger av osteopat. Vi fikk en rolig, fornøyd og pludrende baby. Jeg har så dårlig samvittighet for at jeg ikke så tegnene før, ungen min hadde vondt i 4 mnd uten at mammaen gjorde noe annet med det enn å bysse... huff...
eitrande Skrevet 27. august 2012 Forfatter #9 Skrevet 27. august 2012 Takk for alle svar og råd! Tok en seriøs diskusjon med mannen igår, og han gikk med på å gå til en manuellterapeut etter vi har vært på 3-månederskontroll neste uke. Han ville høre hva helsesøster mente, men var til slutt enig i at det ikke skadet at noen så på nakken til sønnen vår uansett. Nå har ikke gutten noen andre "symptomer" enn at han viser ubehag hvis han ligger i armkroken, så vet jo ikke hvor reelt problemet er. Han sover godt og gråter ikke noe særlig. Men jeg føler at det er noe som ikke stemmer, så skal bli greit å få sjekket det ut. :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå