Gå til innhold

Mellomfasen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den mellomfasen er så vanskelig. Jeg vet hverken opp eller ned på noe som helst lenger.

Jeg har datet en fyr siden mai. Han er helt herlig, og vi har begge hatt et øye til hverandre lenge før vi begynte å date også. Vi har vært på sommerferie sammen, og alle rundt oss "vet om oss". Vi kysser og holder hender ute i det offentlige, sammen med venner og sammen med familie.

MEN vi treffes så sjelden. Vi har begge krevende turnusyrker og er dedikerte til hver våre hobbyer (hobbyer man må følge opp og ikke bare kan legge fra seg noen dager). Altså, om vi er heldig møtes vi en gang i uken. Vi holder kontakt jevnlig via telefon, men jeg blir likevel usikker.

Jeg har tatt opp spørsmålet med ham to ganger, om hva vi er og om det er snakk om et forhold. Hver gang har han svart svevende og endt opp med å bytte tema. Det er umulig å få noe ut av ham på det området.

Nå begynner jeg egentlig å bli ganske frustrert, fordi jeg føler at "vi er sammen uten å være sammen". Jeg vil jo gjerne at det skal bli oss, men jeg skulle ønske han kunne prioritert mer tid til meg. Vi har ikke hatt sex på over en mnd, og jeg begynner å bli rimelig sexuelt frustrert i tillegg til savnet av å bare tilbringe tid sammen.

Jeg vil jo fortsette å være med han når vi kan, og jeg blir kjempeglad hver gang jeg får melding fra han.. men jeg vet bare ikke hvor dette bærer. Hvis jeg bare hadde visst hva han tenker. Jeg vil ikke være en pulevenn eller ei dame han har på gress til noe bedre dukker opp, men jeg får jo ikke noe svar.

Vi er begge i slutten av 20-årene, om det har betydning.

Hva skal jeg gjøre? Kan jeg gjøre noe? Må jeg bare sitte her og stange hodet i veggen frem til han finner ut hva han vil? Vi har jo holdt på en del måneder nå, er det vanlig å date så lenge uten at det egentlig blir noe mer? Burde jeg innse at det ikke blir mer? :murvegg:

Anonym poster: 9adedce8bcaa1b907fb5690db2d425f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde sagt til han at han er nødt å bestemme seg. Enten finner dere på ting sammen oftere og blir offesielt kjærester.

Eller

så er det ikke noe holde hender, sex, kyssing. Da går du videre.

Anonym poster: 6313ce21a551f1e072a709a06f2e8438

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er så enkelt å stille et slikt ultimatum. Vi var venner før vi begynte å date og har mange felles venner. Sånn sett "slipper vi ikke unna hverandre i ettertid".

Jeg har tenkt på flere ganger at det hadde vært godt å bare stille et slikt ultimatum, men jeg vil ikke at det skal bli rart, og mest av alt, jeg vil ikke miste det vi har nå, hva det enn er.

I dag var jeg med han. Og han var kjemperar! I det ene øyeblikket hintet han til at han så for seg oss to, og i det neste var han avvisende. Mulig det bare er jeg som er sensitiv på ting han sier også da, men jeg syntes han var veldig rar i dag.

Vurderer å om jeg skal sende en melding og bare spørre om han kan si det hvis det er noe, eller om jeg bare ikke skal ta kontakt i det hele tatt og se om han tar kontakt selv? Føler at vi kjenner hverandre såpass godt, og er så langt inn i dette at vi burde kunne snakke om ting i stede for å spille spill, men er fryktelig usikker :/

-TS

Anonym poster: 9adedce8bcaa1b907fb5690db2d425f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det er vanskelig å stille et ultimatum, i hvert fall om man frykter å få et svar man ikke vil ha.. Prøv å still han litt mer direkte så det er vanskeligere for han å sno seg unna.

Hva er grunnen til at dere ikke har hatt sex på så lenge? Du trenger ikke stille han oppi ett hjørne, men ett skikkelig spørsmål for ofte et skikkelig svar, og hvis du ikke får det så er han kanskje ikke så interessert i et forhold..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp det jeg er redd for, at han skal bli skremt og trekke seg helt unna som følge av et ultimatum. Ikke føler jeg at jeg "har rett til" å stille et slikt ultimatum heller.

Hva mener du med direkte spørsmål? Ansikt til ansikt, eller på mld? tlf?

Grunnen til at vi ikke hadde hatt sex på lenge er den travle timeplanen vår. Vi har ofte møttes ute på cafe og lignende på vei til eller fra diverse gjøremål.

Vi har hatt sex nylig, og sexen er veldig bra. Veldig bra! Både kosete og nært, og røft.

Det jeg er redd for er å ende opp i pulevennkategorien, for det vil jeg ikke. Men samtidig har vi jo mange ganger møttes ute og rundt omkring bare for å møtes, han hadde vel ikke hatt interesse av det om han bare ville være pulevenn?

Vi sender sikkert mellom 10 og 30 meldinger hver dag, så interessen ser jo ut til å være der. Men likevel blir jeg så usikker. Jeg spurte i dag om vi skulle møtes igjen i morgen, hvorpå jeg fikk svaret "det blir ikke nødvendig". Det satte meg litt ut. Da han skulle dra var han ikke helt lik seg. Har så lyst til å kontakte han og spørre hva som står på, men vet at han ikke har det helt greit for tiden, og spurte om det var noe med meg, og det sa han at det absolutt ikke var.

Anonym poster: 9adedce8bcaa1b907fb5690db2d425f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 til 30 meldinger hver dag?blink.png Dere er jo praktisk talt gift. Han fyren som jeg dealer med svarte på en melding i dag... 5 dager etter at han fikk den!

Play it cool og ikke bli til et masete monster. Han bestemmer seg nok etterhvert. Prøv å gjør ham litt sjalu, så blir det kanskje fart i sakene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns dette høres ut som et forhold waiting to happen.

Med direkte spørsmål tenkte jeg på at du litt uten forvarsel spør "vil du være kjæresten min? :)" eller "hva tenker du om oss to framover" Ett spørsmål som er vanskelig for han å unngå da.

Men om alle vet at det er dere to, dere er mye sammen og har kontakt hver dag så er dere jo så og si sammen da, men du vil ha det offentlig på facebook? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 til 30 meldinger hver dag?blink.png Dere er jo praktisk talt gift. Han fyren som jeg dealer med svarte på en melding i dag... 5 dager etter at han fikk den!

Play it cool og ikke bli til et masete monster. Han bestemmer seg nok etterhvert. Prøv å gjør ham litt sjalu, så blir det kanskje fart i sakene

Hehe, ja, det pleier å bli litt :sjenert: Er litt bortskjemt der! Men siden vi møtes så sjelden må vi jo kommunisere på en eller annen måte :)

Takk for tips! Skal prøve å roe ned litt. :) Orker ikke spille noen spill bare.

Jeg syns dette høres ut som et forhold waiting to happen.

Med direkte spørsmål tenkte jeg på at du litt uten forvarsel spør "vil du være kjæresten min? :)" eller "hva tenker du om oss to framover" Ett spørsmål som er vanskelig for han å unngå da.

Men om alle vet at det er dere to, dere er mye sammen og har kontakt hver dag så er dere jo så og si sammen da, men du vil ha det offentlig på facebook? :)

Å, nå ble jeg glad når jeg leste det :) Er forøvrig det alle rundt oss sier også. Eller, de tar oss egentlig som en selvfølge og regner oss som en oss i ting de planlegger osv. Dårlig forklart men :gjeiper:

Vi har dratt noen sånne begge to, type at han slenger på på slutten av en setning "jenta mi", eller jeg slenger på "gutten min" i en melding. Virker bare som at alt er så naturlig uten at det er konkret, om du skjønner?

På facebook blir det ikke, for han vil ikke være på facebook. Hehe. Men facebook er egentlig ikke så viktig. Jeg skulle bare ønske jeg hadde visst konkret. Han er ganske lukket og vil ikke snakke om følelser osv. Har vært på nippet til å bare kalle han kjæresten min et par ganger for å se på reaksjonen, men jeg tør ikke det. Har spurt om vi er kjærester i fylla, men da ler han bare og sier vi skal snakke om det senere, men ingen av oss som tar det opp edru. Tror ikke han kan bli skremt ved et så direkte spørsmål i edru tilstand da?

Har forresten bestemt meg for å ikke sende mld i kveld, la han være litt i fred siden et eller annet tydeligvis plaget ham. Eller er det lurt å bare sende en søt og snill melding som viser at jeg bryr meg?

Anonym poster: 9adedce8bcaa1b907fb5690db2d425f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva endte du opp med å gjøre? (med tanke på meldingen, jeg sovna :sleeping: )

Jeg tror det er viktig at når dere snakker om dette at dere snakker om det edru så han ikke våkner opp dagen etter og "har glemt hele greia". Når dere er edru vet du også helt sikkert at dette er noe han vil!

Om det er noe du virkelig vil ha svar på må du bare manne (eller kvinne) deg opp! Ta mot til deg og spørre.

Jeg har vært i samme situasjon som deg, så jeg vet så godt hvor vanskelig det er!!

Vi hadde "holdt på" i over et halvt år, og det er så vanskelig når noen spør deg om du er single, eller om "er han kjæresten din" for det blir feil å si man er single og det blir feil å si han ikke er kjæresten din, hvis du skjønner?

Det jeg gjorde var at vi lå en kveld og koste etter sex og småpratet også sa jeg egentlig rett ut;

skal vi være kjærester på ordentlig nå eller?

Så sa han, hva mener du med det? Hva er kjærester på ordentlig?

Også sa jeg at hvis noen spurte om hvem han var, så kunne jeg svare at han er kjæresten min.

Og det syns var en god ide. Heldigvis! Vi er fortsatt sammen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva endte du opp med å gjøre? (med tanke på meldingen, jeg sovna :sleeping: )

Jeg tror det er viktig at når dere snakker om dette at dere snakker om det edru så han ikke våkner opp dagen etter og "har glemt hele greia". Når dere er edru vet du også helt sikkert at dette er noe han vil!

Om det er noe du virkelig vil ha svar på må du bare manne (eller kvinne) deg opp! Ta mot til deg og spørre.

Jeg har vært i samme situasjon som deg, så jeg vet så godt hvor vanskelig det er!!

Vi hadde "holdt på" i over et halvt år, og det er så vanskelig når noen spør deg om du er single, eller om "er han kjæresten din" for det blir feil å si man er single og det blir feil å si han ikke er kjæresten din, hvis du skjønner?

Det jeg gjorde var at vi lå en kveld og koste etter sex og småpratet også sa jeg egentlig rett ut;

skal vi være kjærester på ordentlig nå eller?

Så sa han, hva mener du med det? Hva er kjærester på ordentlig?

Også sa jeg at hvis noen spurte om hvem han var, så kunne jeg svare at han er kjæresten min.

Og det syns var en god ide. Heldigvis! Vi er fortsatt sammen :)

Jeg sendte melding, og fikk svar :)

Tror egentlig ting er ok, er vel bare jeg som er litt for damete på det området og analyserer alt. Greia er at ute blandt folk, på byen og sånn, kaller han meg for dama si! :)

Så koselig historie! :) Kanskje det bare er et eller annet her jeg ikke klarer å ta innover meg? Men det var ikke så dumt det du gjorde der, tror jeg bare må manne (kvinne) meg opp og gjøre noe lignende. Selv om det er litt skummelt også, og konstatere at man er kjærester, når vi begge er vant til å være singel. Det er bare det at jeg er så dårlig på sånt her. Jeg tror han tar det mer "som en selvfølge", mens jeg bare går rundt og lurer :gjeiper:

Synes det er veldig vanskelig som du sier, fordi jeg føler at jeg er halvveis mellom singel og forhold. Jeg roter f.eks ikke med folk på byen, og har ikke sex med andre, men samtidig går jeg ikke rundt og sier til folk at "i dag skal jeg treffe kjæresten min". Merkelig stempelløs tilstand :gjeiper:

Anonym poster: 9adedce8bcaa1b907fb5690db2d425f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...