Gå til innhold

Noen råd angående katt


tinylene

Anbefalte innlegg

Vi har en katt som er 1,5 år som vi har blitt veldig glad i.

Hadde nettopp en nabo innom på døra som forteller at han er veldig lei av kattemøkk i hagen sin.. Nå er det også 4 andre katter rett i nærheten, så kan ikke si at det bare er vår katt. Han truet med å si at dersom det ikke ble slutt på dette så tok han saken i egne hender. Noe jeg tolker som at han kommer til å drepe katten vår. Sitter her og er redd for hva som kommer til å skje.

Noen råd til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å høflig forklare ham at det er fire andre katter i området, så du vet ikke om det er din som gjør det. Noen forslag:

1. Foreslå å ha katten din inne i to-tre dager, og la naboen se om det er kommet mer kattemøkk i hagen hans. Hvis det er tilfelle, så er det ikke (bare) din katt.

2. Gi ham forslag og råd til hva som kan hjelpe (Cataway, løk eller pepper i hagen). Tilby gjerne å kjøpe noe av det også.

3. Spør ham om dere kan bli enige om katten kan være ute til bestemte tider av døgnet, og inne ellers.

Med alle disse forslagene så viser du at du tar ham på alvor, og at du er interessert i å gjøre det du kan. Forhåpentligvis vil det gjøre ham mildere stemt mot deg og din katt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en katt som er 1,5 år som vi har blitt veldig glad i.

Hadde nettopp en nabo innom på døra som forteller at han er veldig lei av kattemøkk i hagen sin.. Nå er det også 4 andre katter rett i nærheten, så kan ikke si at det bare er vår katt. Han truet med å si at dersom det ikke ble slutt på dette så tok han saken i egne hender. Noe jeg tolker som at han kommer til å drepe katten vår. Sitter her og er redd for hva som kommer til å skje.

Noen råd til hva jeg kan gjøre?

Vel, en måte å gjøre det på er at naboen din strør kaffegrut de stedene kattene gjør fra seg. Det liker de nemlig ikke. :P

Anonym poster: 49c2a9b913c358abe86b324e64b8cc72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, en måte å gjøre det på er at naboen din strør kaffegrut de stedene kattene gjør fra seg. Det liker de nemlig ikke. :P

Anonym poster: 49c2a9b913c358abe86b324e64b8cc72

Slik vi tolket reaksjonen til naboen på dette så ser det ut som det er noe bi må gjøre med dette. Naboen var nok ikke interessert i å gjøre noenting for å bli kvitt problemet. Han hadde en løsning og det var å ta katten vår. Vi spurte hva vi kunne gjøre med dette,og han sa det var vårt problem.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å foreslå noe av det Tabris skriver, og hvis han overhodet ikke vil høre på det øret, men igjen begynner å insinuere at han skal drepe katten din, så får du få han til å si det med klare ord. Spør f.eks "mener du at du kommer til å drepe den, er det det du sier?" Ta med deg noen så du har et vitne. Så anmelder du fyren rett og slett. Det er straffbart å komme med den type trusler.

Det er slik i Norge i dag at det er fullt tillatt å ha utekatter (med mindre du bor i borettslag som forbyr den type kattehold), og det er noe omgivelsene bare må finne seg i å leve med. Om ikke politiet lager en sak ut av det akkurat, så er de iallefall helt sikkert villig til å ta en prat med vedkommende. Og gjør han likevel faktisk alvor ut av det og dreper katten, så har du nå så sterke beviser at han iallefall blir straffet for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, så dumt.. Jeg har katt selv og hadde naboen komt til meg og sakt det, da hadde jeg blitt veldig lei meg. Vi fikk en katt som ble gitt bort av sine eiere p.g.a. naboen truet med å drepe han. (Rasekatt så det var vel 80 andre som ville ha katten, men vi var de heldige!) Men vi måtte desverre levere han tilbake p.g.a. han "snakket" utrolig (!!) mye om natten - Og åpnet dører.

Men jeg har en smart idê til naboen din om han vil bruke penger på det ;) En jeg kjenner har en slik ting som gir fra seg en ultralyd da den merker bevegelse i garasjen. Og etter han fikk den, har ingen katter lagt fra seg en gave der :) Lett som bare det! Lykke til og håper dere finner en løsning! :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så guffen nabo :( Vi sliter med det samme, eneste kattefrie huset i nabolag med minst åtte utekatter. Så det er møkk i plen og singel rett som det er... Men det ville da aldri falt meg inn å true kattene for det! (Vi har dessuten oppdaget at dersom vi holder gresset kort er ikke kattene så interessert i å skite der :) ) Vi kommer også eventuelt til å prøve løk og pepper og slike andre kjerringråd dersom det ikke blir bedre...

Har egentlig ingen råd til deg annet enn å prøve å snakke med naboen igjen... Kanskje det går bedre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...