Gå til innhold

Cipralex 20mg + Lamictal 100mg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Vet at her er et drøss med Cipralex tråder, har lest gjennom noen. Men fant ikke det jeg lurte på.. Tror jeg..

Jeg sliter med unipolar lidelse, og har gått på Lamictal 50mg for å stabilisere. Dette har jeg gjort i to måneder, nå skal jeg øke dosen til 100mg. MEN. Jeg har også begynt på Cipralex.

Slik jeg skjønner det selv, så går jeg nå på 5mg (altså en halv tablett). Begynte på den for to dager siden. Skal øke til 10mg om noen dager (en hel tablett), deretter til en halv tablett til etter en uke, og etter fem dager igjen til to tabletter. Altså 20mg.

Jeg fikk god informasjon fra legen, men var en liten ting jeg ikke skjønte! Kan ikke ringe henne nå og får ikke tak i henne i løpet av uken, siden hun er veldig opptatt. Tar selvfølgelig kontakt med henne så snart hun er ledig.

1. Skal jeg øke dosen på Lamictal MENS jeg er i opptrappningsfase på Cipralex? Eventuelt etter jeg har økt dosen på Cipralex?

2. Jeg fikk ingen bivirkninger av Lamictal, og har sjeldent bivirkninger. Fikk litt fæle bivirkninger av Fluoxetin den gangen jeg gikk på det og Abilify er en medisin som gav meg så harde bivirkninger at jeg ikke kunne gå på den lenger. Har Cipralex veldig sterke bivirkninger, i så tilfelle hva måtte jeg vente? Og når kommer de eventuelt?

3. Deres erfaring med Cipralex?

4. Om noen av dere har gått på Lamictal og Cipralex sammen, deres erfaring med dette?

5. Hvor farlig er det å kombinere Cipralex med alkohol? Vurderer å ta meg et glass vin i kveld (som selvfølgelig blir til flere), bør jeg ta medisinen litt tidligere enn vanlig da?

Tusen takk på forhånd.

Anonym poster: 02fcd4de7927aa59ec07011646a8c9da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Jeg har ingen erfaring med disse medisinene men når det gjelder når du kan trappe opp på medisiner så kan du ikke spørre oss, vi er ikke leger. Dette er medisiner på resept, og dette kan ikke vi vurdere, alle tar ikke de samme dosene av en type medisin og trapper ikke likt opp. Du må nok prøve å få tak i fastlegen din. Ring legekontoret på mandag, forklar kort og enkelt hva du ikke skjønner, og be om legen kan ringe deg opp eller at sekretæren kan prate med legen og ringe deg opp. Hvis din fastlege er opptatt så er det andre leger der som kan svare på spørsmålet.

2. Bivirkninger pleier å stå i vedlegget i esken. Men sikkert greit å få høre fra andre om det.

5. Se om det står noe om alkohol i vedlegget, står det ingenting så skal det være trygt å kombinere medisinen med alkohol. MEN jeg er ingen lege så jeg kan ta feil, og vil ikke anbefale deg noe. Hør med legen?

Det er ikke meningen å være slem, men når det gjelder bruk av medisiner så er det leger man skal snakke med :)

Anonym poster: 419aa44da22e85ace73a0041c7fc1aec

Gjest Lille-pus
Skrevet

Kjære AB, jeg stenger tråden din nå.

Dette fordi KG ikke kan kvalitetssikre eventuelle svar du får.

KG har ingen kunnskap om hvorvidt den/de som svarer innehar den medisinske kompetanse som kreves.

Mvh,

Lille-pus (mod)

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...