Gjest Stego Skrevet 26. august 2012 #21 Skrevet 26. august 2012 Om du ser ein flott person på nettet (etter utsjånaden) men oppdagar at denne personen skriv nynorsk/pratar ei dialekt som er veldig lik (ikkje at nynorsk er ei dialekt). Har dette noko å sei for deg? På ingen måte.
Gjest Uanonymbruker Skrevet 26. august 2012 #22 Skrevet 26. august 2012 Hei! Eg lurte på ein ting som kanskje kan virke litt rart, men men... Om du ser ein flott person på nettet (etter utsjånaden) men oppdagar at denne personen skriv nynorsk/pratar ei dialekt som er veldig lik (ikkje at nynorsk er ei dialekt). Har dette noko å sei for deg? Vert personen uaktuell som kjæreste materiale, eller bryr du deg ikkje? Er berre litt nyskjerrig på kva syn folk har om dette. Takk! =) Elsker nynorsk, syns det er sexy
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #23 Skrevet 26. august 2012 Wow! Den personen som hadde takket nei til noen fordi de snakket en annen dialekt må være verdens mest overfladiske person. er det meg du snakker om da? for i såfall kan jeg si jeg liker ikke at folk skriver dialekt. for meg blir det bare slitsomt å lese. om folk prater dialekt er det greit. jeg liker finnmarkinger,og sørlendinger spesielt godt. . men hater ny norsk. Anonym poster: 4a610fe5c065b1f08fdce8e592822b28
AnonymBruker Skrevet 26. august 2012 #24 Skrevet 26. august 2012 Hva med bokmål da? Eller strider det og mot din overbevisning ettersom du ikke skriver verken bokmål eller nynorsk selv? bokmål er så klart det riktige! hva i helvette skriver jeg da ? Anonym poster: 4a610fe5c065b1f08fdce8e592822b28 1
cheezewizz Skrevet 26. august 2012 #25 Skrevet 26. august 2012 er det meg du snakker om da? for i såfall kan jeg si jeg liker ikke at folk skriver dialekt. for meg blir det bare slitsomt å lese. om folk prater dialekt er det greit. jeg liker finnmarkinger,og sørlendinger spesielt godt. . men hater ny norsk. Anonym poster: 4a610fe5c065b1f08fdce8e592822b28 Siktet ikke til noen spesifikk, bare på et generelt grunnlag. Jeg også liker ikke at folk skriver på dialekt, men jeg ville ikke ha utelukket personen som kjærestemateriale av den grunn. Ville du?
Silfen Skrevet 26. august 2012 #26 Skrevet 26. august 2012 bokmål er så klart det riktige! hva i helvette skriver jeg da ? Anonym poster: 4a610fe5c065b1f08fdce8e592822b28 som en førsteklassing.
Gjest _Blomsten_ Skrevet 26. august 2012 #27 Skrevet 26. august 2012 Siktet ikke til noen spesifikk, bare på et generelt grunnlag. Jeg også liker ikke at folk skriver på dialekt, men jeg ville ikke ha utelukket personen som kjærestemateriale av den grunn. Ville du? Merkelig setningsoppbygning. "Jeg også liker ikke...", "Jeg liker heller ikke.." er nok litt mer riktig formulering.
kristian82 Skrevet 27. august 2012 #28 Skrevet 27. august 2012 Wow! Den personen som hadde takket nei til noen fordi de snakket en annen dialekt må være verdens mest overfladiske person. Om man blir fysisk kvalm av å høre partneren prate, så nja, vil ikke si man er overfladisk fordi man ikke orker det.
dilletante Skrevet 27. august 2012 #29 Skrevet 27. august 2012 Haha, nei det hadde ikke gjort meg noe som helst, tvert i mot synes jeg noen dialekter er ganske sexy (Hardanger f eks...). Og jeg er glad i nynorsk som skriftspråk også.
Singha Skrevet 27. august 2012 #30 Skrevet 27. august 2012 (endret) Må innrømme jeg selv ikke akkurat blir opphissa når en nord-trønder eller ei fra Brønnøysund åpner kjeften. Men jeg hadde sikkert blitt vant til det om vi klikket med hverandre sånn ellers. På samme måte digger jeg dialekter fra Bodø-området, men det er jo ikke sånn at jeg setter det som et krav at jenter må være derfra for at jeg skal vurdere noe seriøst. At man skal la være å være sammen med noen på grunn av nynorsk skriftspråk virker derimot veldig rart for meg. Men jeg mener det når jeg skrev at nynorsk er sexy. Synes stort sett vestlandsdialekter fra fjordområdene og grisgrendte strøk er finere enn bydialektene på Vestlandet. Endret 27. august 2012 av Singha
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå