224 Skrevet 25. august 2012 #1 Skrevet 25. august 2012 Hei! Eg lurte på ein ting som kanskje kan virke litt rart, men men... Om du ser ein flott person på nettet (etter utsjånaden) men oppdagar at denne personen skriv nynorsk/pratar ei dialekt som er veldig lik (ikkje at nynorsk er ei dialekt). Har dette noko å sei for deg? Vert personen uaktuell som kjæreste materiale, eller bryr du deg ikkje? Er berre litt nyskjerrig på kva syn folk har om dette. Takk! =)
Steinar40 Skrevet 25. august 2012 #5 Skrevet 25. august 2012 (endret) En annen dialekt kan bare være positivt da det føles litt eksotisk MEN - bare for å piske litt på den stakkars kjepphesten min her - ulik dialekt kan bety at man bor på ulike sider av landet, OG DET er IKKE positivt i mine øyne. Endret 25. august 2012 av Steinar40 2
224 Skrevet 25. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 25. august 2012 Takk for alle fine svar, då er det håp =)
Silfen Skrevet 25. august 2012 #8 Skrevet 25. august 2012 Så fremt jeg slipper å måtte skrive det funker det greit.
Gjest Tidssone Skrevet 25. august 2012 #9 Skrevet 25. august 2012 Jeg synes det er turnoff når noen skriver på dialekt. Nynorsk er derimot vakkert! 1
Aprilcch Skrevet 25. august 2012 #10 Skrevet 25. august 2012 (endret) Hei! Eg lurte på ein ting som kanskje kan virke litt rart, men men... Om du ser ein flott person på nettet (etter utsjånaden) men oppdagar at denne personen skriv nynorsk/pratar ei dialekt som er veldig lik (ikkje at nynorsk er ei dialekt). Har dette noko å sei for deg? Vert personen uaktuell som kjæreste materiale, eller bryr du deg ikkje? Er berre litt nyskjerrig på kva syn folk har om dette. Takk! =) Det hadde fått meg ekstra interessert faktisk! Dialekt er sexy! Endret 25. august 2012 av Aprilcch
kafia Skrevet 25. august 2012 #11 Skrevet 25. august 2012 Nynorsk er så absolutt ikke sexy... Tror det ville vært et ganske stort turn-off for meg. 4
Krakonosj Skrevet 25. august 2012 #12 Skrevet 25. august 2012 Syns faktisk nynorsk er litt turn-off jeg også. Tenker "bygdementalitet" med en gang. 2
Gjest Katten. Skrevet 25. august 2012 #13 Skrevet 25. august 2012 Jeg hater nynorsk, men det hindret meg ikke å bli i lag med eksen min - som elsket nynorsk, og foretrakk å skrive det.
kristian82 Skrevet 25. august 2012 #14 Skrevet 25. august 2012 Hei! Eg lurte på ein ting som kanskje kan virke litt rart, men men... Om du ser ein flott person på nettet (etter utsjånaden) men oppdagar at denne personen skriv nynorsk/pratar ei dialekt som er veldig lik (ikkje at nynorsk er ei dialekt). Har dette noko å sei for deg? Vert personen uaktuell som kjæreste materiale, eller bryr du deg ikkje? Er berre litt nyskjerrig på kva syn folk har om dette. Takk! =) Brrr....Høre på nynorsk prat dagen lang hadde jeg aldri fikset. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2012 #15 Skrevet 25. august 2012 jeg leser så og si ingenting som er på nynorsk. her inne lester jeg ytterst få ganger vis det er noen form for dialekt inn i bilde,men ny norsk er noe jeg absolutt ikke liker .å vil ikke ha en partner som er nynorsk fan! Anonym poster: 4a610fe5c065b1f08fdce8e592822b28 2
cheezewizz Skrevet 25. august 2012 #16 Skrevet 25. august 2012 Wow! Den personen som hadde takket nei til noen fordi de snakket en annen dialekt må være verdens mest overfladiske person.
Singha Skrevet 25. august 2012 #17 Skrevet 25. august 2012 (endret) jeg leser så og si ingenting som er på nynorsk. her inne lester jeg ytterst få ganger vis det er noen form for dialekt inn i bilde,men ny norsk er noe jeg absolutt ikke liker .å vil ikke ha en partner som er nynorsk fan! Anonym poster: 4a610fe5c065b1f08fdce8e592822b28 Hva med bokmål da? Eller strider det og mot din overbevisning ettersom du skriver verken bokmål eller nynorsk selv? Endret 26. august 2012 av Singha
ElectricScum Skrevet 25. august 2012 #18 Skrevet 25. august 2012 Av en eller annen grunn synes jeg det ser sofistikert og intelligent ut å skrive på nynorsk (så fremt det er korrekt nynorsk). Jeg vet ikke om det er i større grad en veloverveid beslutning å skrive på nynorsk og i den forstand kanskje er flere oppegående individer som benytter seg av nynorsk, men av en eller annen grunn er det det inntrykket jeg sitter igjen med etter flere år på diverse debattfora. Så nei, nynorsk er på ingen måte noe turn-off i så måte. Dialekter er heller ikke nødvendigvis noe turn-off, selv om man da naturlig nok har sine preferanser. Det jeg derimot ikke digger er skriftlig dialektvrøvl. Det fremstår i de fleste tilfeller som uintelligent og kjipt. Det er lov å krydre skriftespråket med særegne uttrykk fra sin dialekt, men foretrekker at man forholder seg til korrekt bokmål eller nynorsk, sånn i hovedsak. Men det er naturligvis situasjonsavhengig også.
Gjest NotSo Skrevet 25. august 2012 #19 Skrevet 25. august 2012 Det hadde jeg ikke brydd meg noe om Dialekter er noe jeg liker, så fremt hun også kan kommunisere på en måte mer lik bokmål, i tilfelle jeg ikke skjønte hva hun mente.
Thalassos Skrevet 26. august 2012 #20 Skrevet 26. august 2012 Nynorsk, og usjamerende dialekter er ufattelig turn-off. Utrolig nok er jeg veldig glad i bergensk (?), men jeg blir sprø av å lese dialekter. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå