Gå til innhold

glemt pille cerazette

Fremhevede innlegg

Gjest Katrine
Skrevet

Jeg glemte min "fredagspille" på rad nr 2 på brettet. Dette er den første jeg har glemt, men husket å ta den da neste pille skulle tas, som da ble 50 timer etter forrige pille ble tadd.. Da tok jeg altså 2 piller på en gang, den for lørdag og den for fredag.

Hadde samleie rett før jeg husket å ta de to pillene, og lurer da på; vil jeg nå bli gravid ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva står det på pakningsvedlegget? Er det det man skal gjøre når man har glemt en pille? Er noen år sid jeg gikk på ppiller så husker ikke helt. Men er du i tvil, så ta en angrepille. :) ofte står det på vedleggene hva man skal gjøre om man har glem en pille etter så og så mange timer osv:)

• Liker 1
Skrevet

Siden det var såpass lenge siden du tok sist pille, kan du bli gravid ja. Man må ta p-pillen senest 36 timer etter sist pille. En angrepille er ikke dumt, og bruk kondom i en uke!

Skrevet

Du kan absolutt bli gravid ja. Cerazette inneholder bare gestagen/progesteron (ikke østrogen), så hvis man glemmer en pille er det stor fare for at man får eggløsning. Du gjorde forøvrig helt rett i å ta dem glemte pillen sammen med neste. Man skal ta den så fort som mulig, men omså sammen med neste pille. Heller det enn å ikke ta den i det hele tatt.

Anonym poster: b770001762fc4f0d70a3fa113504809c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...