Isiselin Skrevet 18. februar 2004 #1 Skrevet 18. februar 2004 Nå skal vi kanskje bestille brudepikekjoler i stedet for å leie mye dyrere her. Problemet er bare å finne en brudepikekjole som passer til kjolen min. Da jeg ikke finner igjen bilde av kjolen min på nettet, men tror sånn ca. at den ligner denne bare at den er hvit/ivory (vet ikke helt det engang) tror vi kanskje det blir best å velge brudepikekjoler som ikke går i hvittoner. Går denne ann? Den er søt rosa og todelt. Det at den er todelt og ganske enkel er jo noe den har til felles med kjolen min. I tillegg er den såpass enkel at gullungene fint kan bruke kjolene som pyntekjoler etterpå også... Men går den ann om det viser seg at kjolen min ikke er kritthvit (sånn som jeg tror), men ivory...? Eller synes dere jeg skal leie i stedet for å kjøpe og kaste 500 kroner ut av vinduet?
Arwen Skrevet 18. februar 2004 #2 Skrevet 18. februar 2004 Den kjolen skal mine brudepiker ha også. Tipper jeg har den om en ukes tid :D
Arwen Skrevet 18. februar 2004 #3 Skrevet 18. februar 2004 Får vel svare på spørsmålet ditt. Tror det koster ca 500 å leie brudepikekjole jeg så synes ikke det er å kaste penger ut av vinduet.
Isiselin Skrevet 18. februar 2004 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2004 Bestilte du fra samme sted, Arwen? Hvor lang bestillingstid var det? Og hvor mye frakt og toll og sånt?
Gjest MrsL Skrevet 18. februar 2004 #5 Skrevet 18. februar 2004 Har dere bestemt derre for rosa brudepikekjole? Om den skal være rosa så har det jo ikke noe å si om kjolen din er kritthvit eller om den er i ivory? Skal se litt rundt på nett for deg jeg :-) Synes vel kanskje ikke helt fasongen på brudepikekjolen passet med fasongen på brudekjolen du viste frem
Arwen Skrevet 18. februar 2004 #6 Skrevet 18. februar 2004 Jeg bestiller gjennom en kontaktperson i Norge, betaler 450 ca pr. kjole. 3 ukers bestillingstid sa hun.
Isiselin Skrevet 18. februar 2004 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2004 Får vel svare på spørsmålet ditt. Tror det koster ca 500 å leie brudepikekjole jeg så synes ikke det er å kaste penger ut av vinduet. Og det betyr at du mener jeg skal? Det jeg mente med spørsmålet er at hvis jeg ikke bestiller disse kommer jeg til å leie på salongen jeg kjøper kjolen fra til 750 kroner per kjole, altså 1500 til sammen. Kjolene jeg funderer på koster 270 kr per kjole, altså 540 til sammen. I tillegg må jeg regne ca. 500 kroner (?) til frakt og toll og sånt... Og da blir det 500 kroner i mellomlegg mellom leiekjole og kjøpekjole og det var det jeg mente med å kaste penger ut av vinduet hvis jeg egentlig ikke trenger det...
Arwen Skrevet 18. februar 2004 #8 Skrevet 18. februar 2004 Da skjønte jeg plutselig hva du mener. Hadde kjøpt uansett jeg. Synes leieprisene er unødvendig høye for brudepikekjoler.
Isiselin Skrevet 18. februar 2004 Forfatter #9 Skrevet 18. februar 2004 Har dere bestemt derre for rosa brudepikekjole? Om den skal være rosa så har det jo ikke noe å si om kjolen din er kritthvit eller om den er i ivory? Skal se litt rundt på nett for deg jeg :-) Synes vel kanskje ikke helt fasongen på brudepikekjolen passet med fasongen på brudekjolen du viste frem Vi har ikke akkurat bestemt oss for at det må være rosa kjoler, men vi fant kanskje ut at siden jeg ikke vet nyansen på kjolen min kan det være lurt å ha en annen farge enn hvittoner... Og angående fasong. Hvilken fasong tror du vil komme til å passe?
Arwen Skrevet 18. februar 2004 #10 Skrevet 18. februar 2004 Jeg har diamond white kjole og helt hvite brudepikekjoler. Synes ikke det er så nøye jeg
Gjest MrsL Skrevet 18. februar 2004 #11 Skrevet 18. februar 2004 Glemte å spørre hvor gamle brudepikene er?
Isiselin Skrevet 18. februar 2004 Forfatter #12 Skrevet 18. februar 2004 De er 5 og 7 år til sommeren....og særdeles pyntesyke!
Gjest MrsL Skrevet 18. februar 2004 #13 Skrevet 18. februar 2004 Kanskje ikke helt denne, men noe a la denne i stoff? http://www.lisenett.no/brudepike/bp9.htm
Gjest MrsL Skrevet 18. februar 2004 #14 Skrevet 18. februar 2004 Her har du noen pene: http://tjformal.zoovy.com/product/BRIF125F http://tjformal.zoovy.com/product/BRIF073F http://tjformal.zoovy.com/product/JESF25033F
Tari Skrevet 18. februar 2004 #15 Skrevet 18. februar 2004 Jeg syns absolutt du kan bruke den kjolen...Men, fargen er jeg litt usikker på..Vet ikke om jeg ville ha gått for rosa. Men, vet du ikke fargen på kjolen din snart da? Du trenger vel ikke å bestemme farge på kjolene før du vet hvilken farge kjolen din vil være? Og hvis det er det at du har bestemt deg for farge, men ikke vet hva den heter så kan du vel bare spørre der du skal kjøpe kjolen, eller har jeg misforstått noe nå?
Lullu Skrevet 18. februar 2004 #16 Skrevet 18. februar 2004 Jeg er også på utkikk etter brudepikekjoler. Helt ærlig så tar jeg det ikke så sinnsykt nøye. Dvs. ser etter noe søtt og pent til ei jente på 1,5 år og ei jente på 5 år. Vil at de skal ha like kjoler. Bryr meg egentlig ikke om fasongen eller om stoffet passer til kjolen min. Syntes de du hadde plukket ut var flotte jeg!! Selv har jeg tenkt på noe slikt til kjolen min Passer vel det vel? Ikke meningen å stjele litt av trå'n din her :oops: men jeg ville presisere at jeg syntes de du har valgt var supre jeg.... Så lenge barna er nusselige, så er det nok ikke så mange som tenker over om de matcher deg eller ikke. Mine brudebarn skal heller ikke gå rett forran meg, skal gå opp til alteret alene, så det blir jo muligens litt forskjell. Det å leie er uaktuelt for meg altså. Det er hvertfall å kaste pengene ut av vinduet. Kjøpekjolene kan jo bli brukt igjen av noen andre, eller til prinsesse-utkledning f.eks De kjolene du har valgt, er jo også fine "gjenbruks-kjoler".
Gjest MrsL Skrevet 18. februar 2004 #17 Skrevet 18. februar 2004 Mere??? http://www.storybookonline.com/storybook/p...sku=142118*0400 http://www.storybookonline.com/storybook/p...sku=143196*0700 http://www.storybookonline.com/storybook/p...sku=142162*0400
Gjest MrsL Skrevet 18. februar 2004 #18 Skrevet 18. februar 2004 Jeg er selvfølgelig helt enig med taleren foran meg her. Det er fint når kjolene kler den som skal ha den og det er ikke så nøye om den matcher din kjole, men nå forstod jeg det slik at isiselin ønsket at brudepikekjolene skulle matche sin kjole, eller..........?
Isiselin Skrevet 18. februar 2004 Forfatter #19 Skrevet 18. februar 2004 Joda, Tari! Kjæresten min skal på salongen og prøve dress i morgen så jeg skal be ham om å spørre etter fargen. Så da får jeg vite bedre da. Lullu: Er enig i at så lenge barna er søte (og det er de så det holder! :hjerter2: ) så blir det ikke så nøye at det matcher perfekt! Dessuten er kjolen din nydelig og jeg tror brudepikekjolene passer godt til. Ibe: Tusen takk for at du er så snill og leter! Selv finner jeg ikke noe når jeg leter! Kjolene du finner er nydelige, men litt i dyreste laget. Med frakt og toll på disse blir det nesten like greit å leie på salongen "min". Men duverden så snill du er!! :D
Isiselin Skrevet 18. februar 2004 Forfatter #20 Skrevet 18. februar 2004 Jeg er selvfølgelig helt enig med taleren foran meg her. Det er fint når kjolene kler den som skal ha den og det er ikke så nøye om den matcher din kjole' date=' men nå forstod jeg det slik at isiselin ønsket at brudepikekjolene skulle matche sin kjole, eller..........?[/quote'] Tja... Ikke så viktig at den matcher helt perfekt, men jeg vil ikke at den skal kollidere helt om du skjønner...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå