AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #1 Skrevet 24. august 2012 Har en pakke med kjøttdeig i kjøleskapet som går ut på dato idag, som jeg ikke får brukt. Hvis jeg fryser den, er den helt fin når jeg tar den opp for å bruke den da? Anonym poster: 87557d885199a71c7d7596e1ae0eca68
Mmmmarielle Skrevet 24. august 2012 #2 Skrevet 24. august 2012 Ja, det vil den nok være. Jeg har kjøttdeig i fryseren som er rundt et halvt år gammel, men den er like fin når jeg steker og lager den til.
sullå Skrevet 24. august 2012 #4 Skrevet 24. august 2012 Det går nok helt fint Men et tips er å ta den ut av pakken og legge den i en plastpose (marker den gjerne så du vet hva det er og når du frøs den ned), så du får luktet på den. Mest sannsynlig er det ingen fare!
Mmmmarielle Skrevet 24. august 2012 #5 Skrevet 24. august 2012 Det går nok helt fint Men et tips er å ta den ut av pakken og legge den i en plastpose (marker den gjerne så du vet hva det er og når du frøs den ned), så du får luktet på den. Mest sannsynlig er det ingen fare! Ja, akkurat, jeg tar alltid kjøttdeigen ut og legger den i brødposer i passelige porsjoner. Ingenting er mer helsikke enn å begynne å skjære i bunnfryst kjøttdeig hvis man bare skal ha så og så mye.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2012 #7 Skrevet 25. august 2012 Ny problemstilling; glemte å fryse den i går, datostemplet igår, kan jeg fryse den nå eller bare kaste den..?? TS Anonym poster: 87557d885199a71c7d7596e1ae0eca68
Mmmmarielle Skrevet 25. august 2012 #8 Skrevet 25. august 2012 Åpne den og lukt og se på den, virker det ok, frys den ned.
Gjest Drue Skrevet 26. august 2012 #9 Skrevet 26. august 2012 Åpne den og lukt og se på den, virker det ok, frys den ned. Dette er synonymt med "late som at man ikke hadde tenkt til å kaste den uansett". De fleste blir satt ut av lukta som slår en når pakka åpnes. Denne går garantert i søpla.
Mmmmarielle Skrevet 26. august 2012 #10 Skrevet 26. august 2012 Dette er synonymt med "late som at man ikke hadde tenkt til å kaste den uansett". De fleste blir satt ut av lukta som slår en når pakka åpnes. Denne går garantert i søpla. Synd! Jeg kjøper alltid masse kjøttdeig på salg, jeg fryser ned i passelige porsjoner og åpner alltid opp kjøttdeigpakkene før de går i frysen, jeg synes ikke lukta er ille. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå