Gå til innhold

klippe gress- hvem kjøper gressklipper, eier eller leier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet opp i en situasjon der huseieren min forlanger at jeg skal klippe gresset utenfor huset vi leier. Helt greit forsåvidt og ikke så kravstort, men han forlanger at vi kjøper gressklipper selv. Det blir litt mer problematisk, da gressklippere er kjempedyre og jeg mener at hvis han vil ha plenen klippet, er det han som skal passe på så jeg har det utstyret som skal til. Er det noen av dere som vet om han kan kreve at jeg kjøper meg en gressklipper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan kjøpe en sånn som du dytter forann deg til 400 kroner, de er veldig greie synes jeg.

Skrevet

Nei, det kan han ikke.

I følge husleieloven plikter han å vedlikeholde eiendommen selv, med mindre dere har avtalt noe annet.

• Liker 3
Skrevet

Hvis du pålegges å klippe plen skal dette stå i kontrakten, samme med evt kjøp av gressklipper. Det vanlige er at utleier står for slikt utstyr, dersom klipping er et krav.

Anonym poster: d1689cc738c3e0dc6ee3a760b788bd85

• Liker 2
Skrevet

Det er sånn som Lubbe skriver. Jeg leide ut og ba leiertaker om å stelle litt med hagen. Gressklipper, hageslange mm holdt jeg.

Anonym poster: 34f84d43d1496da11923897a85110035

• Liker 1
Skrevet

Det er sånn som Lubbe skriver. Jeg leide ut og ba leiertaker om å stelle litt med hagen. Gressklipper, hageslange mm holdt jeg.

Anonym poster: 34f84d43d1496da11923897a85110035

Det er veldig godt å høre. For jeg har skrevet under i kontrakten på at jeg skal klippe plenen, men jeg gikk ut ifra da at han sto for gressklipperen. Nå setter plutselig megleren krav om at jeg går til innkjøp av gressklipper, og det synes jeg ikke er greit. og det handler ikke om pengene, men prinsippet...

Skrevet

Stå på ditt! Står det ikke at du skal kjøpe klipper, så er du heller ikke forpliktet til å gjøre det.

Jeg fant dette, som ser ut til å være en lignende situasjon. Håper det er til hjelp.

http://www.viivilla....ld-i-bolig-7020

Anonym poster: 868de269d3808cd01c1274a48b509b62

Skrevet

Stå på ditt! Står det ikke at du skal kjøpe klipper, så er du heller ikke forpliktet til å gjøre det.

Jeg fant dette, som ser ut til å være en lignende situasjon. Håper det er til hjelp.

http://www.viivilla....ld-i-bolig-7020

Anonym poster: 868de269d3808cd01c1274a48b509b62

Takk! den hjalp veldig!

Skrevet

Håper jeg ikke kupper tråden helt her... Men har et litt lignende spm.

Har akkurat flyttet inn i en leilighet hvor gresset var himmelhøyt utenfor!! Hele huset så ut som et dass pga hagen og uteområdene var så dårlig vedlikeholdt (ligger midt i boligområde, og jeg har snakket med naboer som også syns det er synd at det ser sånn ut!).

Jeg fikk huseier til å ta unna det verste og første da det kom til å ta masse tid, og jeg ikke var interessert i å "rydde opp" etter at andre har gitt blaffen i ti år. Men er det slik at huseieren plikter å holde hagen i stand (når det ikke står noe i kontrakten om hvem sitt ansvar det er)? Eller finnes det ingen lov om slikt?

Dumt at alt bare skal forfalle syns jeg, men syns samtidig det er mye jobb (stor tomt) og veldig bratte bakker som jeg kvier meg for å gå i med gressklipper! Tar gjerne en del av arbeidet ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...